سایت شبکه ایران، وابسته به روزنامه ایران، در روزهای پایانی سال گذشته، نامه ای از رئیس جمهور به وزیر علوم را رسانه ای کرد که در این نامه احمدی نژاد خواستار برکناری رئیس دو دانشگاه تربیت مدرس و تهران شده بود.

زهرا تالانی: این موضوع سبب حتی سبب واکنش فرهاد رهبر در یک برنامه تلویزیونی شد. در این باره رضا صابری رئیس کمیته آموزش عالی مجلس به خبر انلاین می گوید که این هفته این موضوع شفاف تر می شود.


در روزهای پایانی سال، نامه رئیس جمهور برای برکناری روسای دانشگاه های تهران و تربیت مدرس اعلام شد.شما کی از این موضوع مطلع شدید؟
از قبل به صورت غیر رسمی این موضوع مطرح می شد و شایعاتی را شنیده بودم، اما وقتی نامه منتشر شد ما در تعطیلات مجلس بودیم و برای همین نتوانستیم کاری انجام دهیم.


این هفته که در مجلس شروع به کار می کنید آیا این موضوع رسیدگی می شود؟
بله. این هفته از کامران دانشجو، وزیر علوم، فرهاد رهبر، رییس دانشگاه تهران و بیژن رنجبر، رییس دانشگاه تربیت مدرس دعوت می کنیم تا این موضوع را رسیدگی کنیم، هرچند که وزیر علوم نسبت به این موضوع ساکت بوده است.
 

علت درخواست برکناری را چه می دانید؟
هنوز به طور قطعی نمی دانم تا بتوانم به شما پاسخ بدهم اما باید ابهام این موضوع را برطرف کنیم و به نظرم در چند روز آینده این موضوع شفاف می شود.


آیا رئیس جمهور بدون اطلاع وزیر علوم می تواند اقدام به این کار کند؟
انتصاب روسای داشنگاهها توسط شورای انقلاب فرهنگی انجام می شود که رئیس آن رئیس جمهور هستند و اختیار انتصاب دارند اما در مورد عزل حتما باید با وزیر علوم مشورت کنند. البته در این نامه رئیس جمهور از وزیر علوم خواسته تا روسای این دو دانشگاه را برکنار کند و خودش این کار را انجام نداده است. به هرحال باید در جلسه کمیسیون علت این موضوع مشخص شود.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =