۰ نفر
۱۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۴

ائتلاف «اکثریت اصولگرایان» برای انتخابات ریاست جمهوری با صدور بیانیه‌ای اعلام موجودیت کرد.

به گزارش خبرآنلاین، این ائتلاف تلاش می کند در نهایت اصولگرایان را به یک نامزد واحد یا حداکثر دو نامزد برساند.
یحیی آل اسحاق، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی، محمدرضا باهنر، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی و منوچهر متکی که از نامزدهای جبهه پیروان هستند این ائتلاف را تشکیل می دهند.
پورمحمدی و ابوترابی فرد دو چهره ای بودند که یکی در آخرین روزهای سال 91 و دیگری در نخستین روزهای سال جدید نامزدی خود رابرای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند.

همچنین حجت الاسلام موسی پور به عنوان دبیر «ائتلاف اکثریت اصولگرایان» منصوب شد. موسی پور معاون سیاسی وزیر کشور در دوران صدارت پورمحمدی در وزارت کشور بود.
پیش از این مصطفی پور محمدی در آخرین روز سال 91 در گفت و گو با خبرآنلاین خبر اضافه شدن برخی چهره ها و شکل گیری یک ائتلاف فراگیر در میان اصولگرایان را داده بود. اینجا را ببینید.

در بیانیه اعلام موجودیت این تشکل سیاسی آمده است: «بخش عمده تشکل‌های اصولگرا در ائتلاف با یکدیگر برای ترسیم آینده‌ای روشن فراروی ایران اسلامی و تلاش برای رساندن آن به اهداف مقرر در چشم انداز 1404 گرد هم آمده و بر اساس 4 اصل التزام به اسلام ناب محمدی بر اساس ترسیم ولی فقیه، التزام به خط امام و قانون اساسی و نیز میثاق بر اجرای فرامین رهبری از همه اصولگرایان دعوت می نمایند به این پیمان که "ائتلاف اکثریت اصولگرایان" است، بپیوندند. »
در بیانیه این ائتلاف همچنین نقطه نظرات این گروه برای اداره کشور در قالب عباراتی نظیر «این ائتلاف به دنبال اعتلای عقلانیت»،« کارآمدی»، «قانون مداری در کشور»، «تلاش برای حل مشکلات مردم»و «تعامل سازنده با دیگر کشورها» برای ارتقاء جایگاه ایران اسلامی بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت است.

براساس آنچه در بیانیه این ائتلاف جدید اصولگرا آمده است،آنان میثاق بسته اند به «خرد جمعی اصولگرایان» و «ساز و کار مورد تفاهم این ائتلاف» پایبند بوده و در مسابقه خدمت به نظر واحد دست یابند.

تجربه انتخابات ریاست جمهوری 1384 که در نهایت شورای هماهنگی نیروهای انقلاب موفق نشد بین اصولگرایان حاضر در انتخابات تفاهم به وجود بیاورد در نهایت موجب شد آرای چهره های اصولگرا شکسته شود.

ائتلاف اکثریت اصولگرایان در بیانیه خود از سایر کسانی که با دارا بودن صلاحیت های لازم برای مسئولیت ریاست جمهوری قصد نامزدی انتخابات 1392 دارند و به گفتمان اصولگرایی پایبندند نیز دعوت به همراهی با این ائتلاف را کرده است./27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =