وب سایت امریکن اکسپرس با حملات هکرهای موسوم به عزالدین قسام بمدت دو ساعت از کار افتاد.

جنگجویان سایبری عزالدین قسام مسولیت حمله به سرورهای American Express  را که به روش DDOS از کار افتاد را بر عهده گرفتند.
سخنگوی امریکن اکسپرس ضمن تایید مطلب گفت سرویسهای بانکی کمپانی سه شنبه بعد از ظهر به وقت محلی با حملات DDOS از کار افتادند. به گفته این سخنگو حادثه ساعت 3 بعد ازظهر رخ داد. بر این اساس کاربران اینترنتی این بانک نتوانستند به سرویس های داخل وب سایت دسترسی داشته باشند.
از آنجایی که امریکن اکسپرس و سایر بانکهای امریکایی چندی پیش با حملات مشابه دچار مشکل شده بودند، برای چنین روزی تمهیدات لازم را تعریف کرده بودند و بلافاصله با تغییر آی پی و برخی ستینگز ها در سرور سایت، آنرا به حالت نرمال بازگرداندند.
هکرهای عزالدین قسام از سپتامبر سال گذشته چندین بار با حملات DDOS بانکهای امریکایی را از کار انداخته اند و در بیانیه خود گفته اند قصد پایان حملات را نیز ندارند.
هفته گذشته نیز حملات مشابهی علیه بانک های کره جنوبی انجام شد.
کارشناسان امنیت می گویند اخیرا به جای جاسوسی و جاسوسی سایبری، تمرکز حمله کنندگان روی حملات تهاجمی موسوم به APT/Advanced persistent threat تغییر پیدا کرده است.
گروه عزالدین قسام از روی نام جهادی دهه 1920 و 1930 فلسطینی گرفته شده که در مبارزه با ارتش انگلیس و صهیونیستها کشته شد ودر حال حاضر عزالدین قسام نام شاخه نظامی حماس نیز هست.
روش حمله عزالدین های دیجیتالی ارسال اسکریپت روی وب سرورهای کامپرومایز شده است و عزالدین قسام در هر بار حمله، ماشین های خود را دوباره می چیند.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 284403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۱
    0 0
    لازم به گفتنه که اصلا DDOS به عنوا هک محصوب نمیشود بله ایجاد اختلال در سرویس اینترنتی هدف هستش که یک بچه 10 ساله هم با سرعت اینترنت بالا میتونه هر سایتی رو DDOS کنه .
  • بدون نام MY ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
    0 0
    این حملات در حدی نیستند که باعث اختلال در سرویس بشوند، منتهی مدیر شبکه برای جلوگیری از دسترسی هکرها به اطلاعات کاربران موظف است (هر در صورت احتمال کم نفوذ) سیستم را از دسترس خارج کند. این یک پروتکل است (برای بانک ها و موسسات مالی) ولی شرکت هایی مثل آمازون هستند که اینکار را نمی کنند! زیرا پهنای باند بسیار زیادی دارند و اطلاعات مالی کاربران هم کمتر در معرض خطر است.