رییس اتاق بازرگانی ایران در همایش رویکرد های نوین موفقت پایدار در سازمان عنوان کرد امروزه نمی توان موفقیت بنگاه ها را تامین کرد، بدون آن که به ذی نفعان توجه کرد.

رئیس اتاق ایران گفت: "رویکرد موفقیت پایدار با ترکیب نگاه اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی محقق می شود." 

"دکتر محمد نهاوندیان" رئیس اتاق ایران در "همایش رویکردهای نوین موفقیت پایدار در سازمان" که صبح امروز در محل هتل المپیک تهران برگزار شد،  گفت: " در نگاه اقتصادی، موفقیت پایدار را در "پایداری در بازار" تعریف کرده اند که بیش از هر چیزی بر رشد مستمر و بهره وری تاکید دارد و بین منافع بنگاه یا منافع دیگرانی که در این فرایند سهیم هستند "اشتراک منافع " ایجاد می شود. "

وی افزود:"  تاکید بر جذب سرمایه گذاری خارجی برای این است که حضور و نفوذ در بازار خارجی را در بلند مدت تامین می کند و بیانگر آن است که رویکرد جدید، رویکرد مشارکت است نه تضاد. "

دکتر نهاوندیان در ادامه با رد نگاه صرفاً اقتصادی و توجه به منافع سهامداران برای موفقیت پایدار گفت: " امروزه نمی توان موفقیت بنگاه ها را تامین کرد، بدون آن که به ذی نفعان توجه کرد. ذی نفعان هم فقط مشتریان نیستند، بلکه محیط، جامعه، فرهنگ و نسل های آینده را هم باید در نظر گرفت. "

وی گفته های خود را اینگونه ادامه داد: " ملاحظات بین نسلی و اخلاق کسب و کار در بررسی های رشد پایدار باید مورد توجه قرار گیرد. بنگاه نمی تواند موفقیت پایدار داشته باشد، در حالی که "بر شاخ بنشیند و بن شاخ را ببرد."

رئیس اتاق ایران در ادامه یادآور شد:" باید رویکردی را اتخاذ کنیم که رشد برای اقتصاد حاصل شود، اما راه آن از طریق سازگاری با طبیعت باشد. اگر درصد قابل توجهی از اقتصاد ملی ما از محل استفاده از منابعی تامین شود که قابل تجدید نباشد، باید فکر جدی برای اقتصاد کنیم. "

وی افزود: " صنعت باید بهترین راه رشد پایدار را از طبیعت بیاموزد. چرخه های بازسازی مستمر درسی است که طبیعت به ما می آموزد و در دنیا رویکرد جهانی به بنگاه ها به سمت دغدغه های زیست محیطی حرکت می کند. "

دکتر نهاوندیان در ادامه گفت: " یکی از بزرگترین مشکلات ما در گذشته این بوده است که نا آرامی و بی ثباتی در فضای کلان اقتصاد به بنگاه ها پیام برنامه ریزی بلند مدت نداده است. "

وی تورم بالا را یکی از ویرانی های اقتصادی کشور عنوان کرد: " یکی از ویرانگری هایی که تورم بالا برای اقتصاد کشورها دارد، این است که سرمایه گذاران را به سمت حرکت های سوداگرانه سوق می دهد و اصلی ترین وظیفه دولت ها این است که در شاخص های کلان، پیام های امید بخش و مشوق به بنگاه ها بدهند. "

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 2844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =