ایسنا نوشت:

امام جمعه موقت تهران گفت: ولایت مداری شرط قانون مداری یک رییس جمهور است که اصول بسیاری از جمله اصل 57 قانون اساسی دال بر این مسئله است.
سیداحمد خاتمی در همایش "تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری" که شب گذشته در ساختمان بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: نام گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری یک نامگذاری حساب شده است و مشخص کننده برنامه راهبردی است که مردم و مسوولین باید آن را ادامه دهند و در همین راستا در پایان سال جاری باید شاهد جهش اقتصادی و حماسه سیاسی باشیم.
عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مشخص ترین حماسه سیاسی، مسئله انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری است که مقام معظم رهبری در مورد انتخابات 2 رهنمود داشتند، افزود: رهنمود اول مربوط به اصل انتخابات بود که هم در عرصه استقلال و هم در عرصه سیاسی واقتصادی کشور مهم تلقی می‌شود و دیگری نیز در خصوص شرایط کاندیدا بود.
وی حضور مردم در انتخابات آتی را بیعت آنان با نظام دانست و خاطر نشان کرد: انتخابات خرداد ماه امسال قطعا تاثیری گسترده‌تر از راهپیمایی 22 بهمن خواهد داشت، زیرا براساس آمار دقیق و صحیحی صورت می‌گیرد و دغدغه ما باید حضور گسترده در این عرصه باشد.
عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه "شورای نگهبان حداقل صلاحیت نامزدها را تعیین می‌کند" گفت: تعیین سقف صلاحیت‌ها برعهده مردم است همان‌طور که در فرمایشات مقام معظم رهبری این مسئله به خوبی نمایان بود.
وی قانون مداری، توانایی اداره کشور در شرایط فوق العاده و روحیه استکبار ستیزی را از ویژگی‌های کاندیدای اصلح دانست و افزود: ولایتمداری شرط قانون مداری یک رییس جمهور است که اصول بسیاری از جمله اصل 57 قانون اساسی دال بر این مسئله است.
امام جمعه موقت تهران با بی طرف خواندن مقام معظم رهبری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: طبق قانون اساسی هیچ مقام مسئولی در 3 قوه نباید از جایگاه رهبری برای تبلیغ از کاندیدای خاص استفاده کند زیرا این امر خلاف شرع و قانون است.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 283834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    6 1
    lمیشه ازتون خواهش کنم کمتر مصاحبه ها و سخنرانیهای ایشون رو بزارید تو سایت!