۰ نفر
۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۱

چینی ها با توسعه سیستم عامل جدید خود مبتنی بر اوبونتو، با ویندوز خداحافظی می کنند.

حکومت چین با امضای قراردادی با توسعه دهنده سیستم عامل اوبونتو، Canonical ، قصد دارد سیستم عامل جدید و بومی خود را جایگزین ویندوز کند.
بی بی سی گزارش داد گرایش چینی ها به داشتن سیستم عامل ملی برای رهایی از وابستگی نرم افزاری به غرب، باعث شده تا به اوپن سورس روی آورده و از توسعه دهنده اوبونتو بخواهند تا برایشان سیستم عامل مستقل بسازد.
"نت مارکتشیر" این تصمیم چین را حرکت از ویندوز به لینوکس ارزیابی کرد. گفتنی است 91 درصد از بازار سیستم عامل های دسکتاپ در چین مبتنی بر ویندوز است و این در حالی است که سهم لینوکس 1.21 درصد است. 7.17 درصد باقی مانده نیز متعلق به سیستم عامل OS X اپل است.
چین در برنامه ریزی گسترده ای روی معماری اوپن سورسها تصمیم گرفته سراغ اوبونتو برود. قرار است ماه آینده نسخه چینی اوبونتو بنام Ubunto Kylin مطابق معمول نسخه آپدیت ماهانه، راهی بازار شود.
کمپانی Canonical  می گوید اوبونتو کیلین از لحاظ زبانی بومی سازی شده و شامل فیچرها و اپلیکیشن ها است که برای بازار چین مطابقت داده شده است. در نسخه 13.04 برای زبان چینی، متد ورودی و نیز تقویم چینی تعریف شده است و کاربران می توانند از روی برنامه Dash موسیقی مورد نظر خود را دریافت کنند.
نقشه و سرویس های بایدو، سرویس شاپینگ تائوبائو ، پرداخت الکترونیک به بانکهای چینی، اطلاعات آنلاین پرواز و حرکت قطارها از جمله اپلیکیشن هایی است که به این بسته نرم افزاری در سیستم عامل مختص چینی ها افزوده شده است.
کمپانی canonical می گوید آنها فقط روی نسخه دسکتاپ سرمایه گذاری نکرده اند و می خواهند روی سایر پلتفورمها برای چینی ها کار کنند و در آینده نزدیک سیستم عامل بومی چینی با اوبونتو را روی تبلت و گوشی هوشمند و سرور نیز خواهیم دید.
طبق توافقات صورت گرفته مهندسان چینی در کنار مهندسان برنامه نویس Canonical در اداره ای واقع در پکن، کارها را دنبال می کنند.
56502
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 283531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام EU ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۲
    48 11
    چرا ما یک سیستم عامل متن باز را برای خودمان توسعه نمی دهیم ؟ حتی دانشگاه های ایران متاسفانه وقتی فایل درسی را به دانشجو می دهند بصورت open word نمی دهند بلکه همان word را می دهند که پولی و قفل شکسته است و باید نسخه دزدی آنرا استفاده کرد! در حالی به سادگی می توانند فایل open word بدهند و به همین صورت هم تحقیق و ... بگیرند که مجانی است و دزدی هم نیست.
    • بی نام A1 ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
      0 1
      کپی رایت نداریم خب!!!
  • بدون نام IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۳
    32 20
    ایول به چین واقعا این کارش درسته
  • داود IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۳
    32 21
    ما هم می تونیم.... از این فراتر هم میشه فقط یکم زمان و هزینه لازمه
  • فرشاد کاظمی IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۳
    24 8
    چند سال قبل توی سیما در اخبار سراسری اعلام شد که سیستم عامل رسمی کشور ایران لینوکس می باشد اما مثل همه کارهای دیگر تا به امروز حرکتی ، قدمی برداشته نشده ... بین حرف و عمل فاصله زیاده
  • بدون نام US ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    6 6
    ساخت سیستم عامل جدید رو ویرانه های یک سیستم اوپن سورس کار غلط و محکوم به شکستی است. ویندوز یک پشتیبانی و تجربه 20 ساله دارد و به این سادگی ها از رده خارج نمی شود.
    • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
      0 1
      کاملا مخالفم .
    • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
      0 1
      سیستم عامل اوپن سورس ویرانه نیست . تحلیل شما اشتباهه
  • بدون نام US ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    5 11
    سیستم عامل مجانی محکوم به شکست است.
  • حمید A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    3 3
    این معنی واقعی مرگ بر آمریکاست نه اون کاری که ما میکنیم.