معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در مرحله اول سفرهای نوروزی از 24 اسفند تاپایان سال 91بیش از 17میلیون نفر توسط ناوگان عمومی حمل ونقل جاده ای جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از23درصدافزایش داشته است.

به گزارش سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای، ˈشهریار افندی زادهˈ با اشاره به سهم تفکیکی ناوگان عمومی درسفرهای جاده ای افزود: از مجموع 17میلیون و 143هزار و 983 نفر مسافر جابجا شده توسط ناوگان عمومی، سهم ناوگان اتوبوس 42.5 درصد، مینی بوس 36.5 درصد و سواری کرایه بیش از21 درصد بوده است.

وی یادآور شد: بیشترین سفرهای انجام شده از استان های تهران، مازندران و خراسان رضوی بوده است.

رییس سازمان رهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به بارترافیکی جاده ها در روزهای یاد شده، اظهارداشت: براساس سیستم های تردد شمار آنلاین با بیشترین تردد در جاده ها و اوج سفر در روزهای 28 و 29 اسفند بود که خوشبختانه با مدیریت مناسب سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با همکاری و هماهنگی مطلوب تمام دستگاه های امدادی و خدماتی ، شاهد سفرهای ایمن و روان بودیم.

افندی زاده ادامه داد: انتظارمی رود در مرحله بعدی سفرها، هموطنان کماکان با پایبندی به قوانین و مقررات و احترام به حقوق یکدیگر، زمینه آرامش و آسودگی سفرها را برای خود بیش از پیش فراهم کنند.

معاون وزیرراه و شهرسازی همچنین به وضعیت سفرهای بین المللی در مرزهای زمینی اشاره کرد و اظهارداشت: از 24اسفند ماه تا پایان سال 91 بیش از 293 هزار و 300 نفر از مرزهای کشور تردد کردند که طی این مدت، پایانه مرزی مهران در استان ایلام با 41 هزار و 191 نفر، پایانه مرزی باشماق در استان کردستان، 34 هزار و 299 نفر و از پایانه مرزی جلفا در آذربایجان شرقی 270هزار و57 نفر به ترتیب بیشترین ترددمرزی داشتند.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 283489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =