رهبر انقلاب با اشاره به ضرورت مقابله با اقدامات دشمنان تصریح کردند: باید در برنامه ریزی ها همیشه جلوتر از دشمن حرکت کنیم. کشور نباید در برابر دشمن در حالت انفعال به سر ببرد.

به گزارش خبرآنلاین، حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه سخنانشان در حرم امام رضا(ع) این توصیه را یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی خواندند و در این باره به نهادهای مختلف توصیه کردند: دولت، دولتها، صنعت گران و پژوهشگران و طراحان علمی و صنعتی باید پیش از نیاز خودشان را آماده کنند و یک قدم جلوتر از دشمن حرکت کنند. دانشگاهها، مدیران علمی و دولتی و دانشگاهها و آحاد ملت باید کشور را مستحکم و غیرقابل نفوذ از سوی دشمن کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه «آمریکایی ها مرتب از راهای گوناگون پیغام می دهند که بیایید در کنار گفت و گو های 5+1 دو به دو درباره مساله هسته ای ایران بحث بکنیم» تصریح کردند: من به این گفت و گو ها خوش بین نیستم. گفت و گو در منطق حضرات آمریکایی به این معنی نیست که بنشینیم و به راه منطقی دست بیایبم. هدف از اول اعلام شده است، می گویند بنشینیم تا نظر ما را قبول کنید!
حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: هدف از گفت و گو این نیست.
رهبر انقلاب درباره پیغام های امریکایی ها برای مذاکره تاکید کردند: من خوشبین نیستم به این اظهارات اما مخالفت هم ندارم. امریکایی ها می نویسند و پیغام می دهند قصد تغییر نظام اسلامی را نداریم. می گوییم ترسی از این نداریم؛ آن روزی که قصد تغییر نظام اسلامی را داشتید نتوانستید کاری انجام دهید امروز هم نمی توانید کاری از پیش ببرید.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به پیغام امریکایی ها تصریح کردند: مرتب و پی در پی پیغام می دهندد «در پیشنهاد مذاکره منطقی صادقیم»، من در جواب می گویم ما به شما بارها گفته ایم در پی سلاح هسته ای نیستیم [اما] شما باور نمی کنید؛ وقتی شما سخن منطقی و صادقانه را حاظر نیستند قبول کنید ما چگونه حرفی را که بارها شما زده اید و صادقانه نبودن آن اثبات شده است را باوذ کنیم؟!
مقام معظم رهبری با بیان اینکه« مذاکره یک تاکتیک آمریکایی و برای فریب دادن افکار عمومی دنیا و مردم ماست» تایکد کردند: باید ثابت کنید که این نیست.
ایشان تاکید کردند: از جمله تاکتیک های تبلیغاتی اینها این است که از هر از چندی خبری منتشر می کنند که از طرف رهبری کسانی با امریکایی ها صحبت کره اند. از طرف رهبری با آنها مذاکره نکرده اند. در سال های گذشته به صورت مقطعی مذاکراتی از طرف دولت ها انجام شده است. اما خط قرمز هایی را رعایت کرده اند و امروز هم موظف هستند خط قرمز را رعایت کنند.
رهبر انقلاب اسلامی یادآور شدند: برداشت ما این است که امریکا مایل به تمام شدن مذاکرات هسته ای نیست اگر مایل به اتمام این مشکل بودند راه حل بسیار نزدیک و آسان بود. ایران می خواهد که حق غنی سازی او از طرف دنیا شناخته شود. مسئولین کشورهایی که ادعا دارند باید تایید کنند ایران می تواند حق غنی سازی داشته باشد. آمریکایی ها اگر می خواستند مشکل را حل کنند تایید حق غنی سازی ایران راهش است و برای آنکه نگرانی وجود نداشته باشد می توانستند با اعمال مقررات بین المللی نظارت کنند که ما با آن مشکلی نداشتیم.
حضرت آین الله خامنه ای افزوند: هر وقت نزدیک به حل مسائل می شویم آمریکایی ها سنگی می اندازند. اگر امریکایی ها صادقانه می خواهند کار تمام شود راه حل را ارائه می دهم«امریکایی ها از دشمنی با ملت ایران دست بردارند.» اگر می خواهند مشکلات فی مابین وجود نداشته باشد دست از دشمنی بردارند. ایشان یادآورشدند: 34 سال است با فهم غلط از ایران و ایرانی دشمنی هایی را اعمال کرده اند و حرکات خصمانه انجام داده اند. از دشمنان ریز و درشت ما حمایت کرده اند. علیه اقدصاد ملی ما اقدام کرده اند. تا به حال شکست خورده اند و اگر به این دشمنی ادامه دهند باز هم شکست خواهند خورد.
رهبر معظم انقلاب در پایان این بخش از فرمایشاتشان تاکید کردند: مسئولان امریکایی را هدایت می کنم، اگر به دنبال راه حل عاقلانه هستند دست از دشمنی بردارند.
/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 283402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • hamed IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۳
    14 11
    با سلام شکر خدا به خاطر داشتن نعمت ولایت ورهبری با تمام قوا بدون هیچ چون وچرایی پشت سر فرمان رهبر عزیزمان به پیش با همین موج ایجاد شده انشاالله سد های بدعت وریاو دشمنی را خواهیم شکست یا علی