قاضی جنایی تهران پس از اعتراف عامل قتل سیدمرتضی هاشمی و همسرش روز گذشته ابعاد تازه‌ای از این پرونده را فاش کرد و مشخص شد عامل قتل زوج جوان پس از جنایت اقدام به خودکشی کرده بود.

جام‌جم آنلاین نوشت:

بهروز هنرمند بازپرس ویژه قتل تهران در گفتگوی اختصاصی با «جام‌جم» درخصوص آخرین پیگیری‌های مربوط به قتل سید مرتضی هاشمی و همسرش گفت: پس از وقوع این جنایت در غرب تهران، بررسی و تحقیقات اولیه در محل جنایت حاکی از آن بود که عامل جنایت فردی آشنا با مقتولان بوده است به‌طوری که در بررسی‌های اولیه و تحقیق از همسایه‌ها آنها بیان کردند، صدای فریادهای کمک‌خواهی زن جوان را از آپارتمان محل سکونتش شنیده‌اند و در تمام این مدت یک جفت کفش قهوه‌ای پشت در آپارتمان قرار داشت و پس از چند ساعت صاحب این کفش که جوان قدبلندی بود سراسیمه از خانه خارج و با خودروی مقتول (سید مرتضی) محل را ترک کرد.

بازپرس شعبه 4 دادسرای جنایی اضافه کرد: در بررسی صحنه جنایت‌ها معلوم شد برادر مقتول به نام روح‌الله در خانه حضور داشته است و در تماس بستگان با زن مقتول (آتنا) وی بیان کرده که روح‌الله در خانه آنها به‌سر می‌برد.

همچنین ارائه تحقیقات مشخص کرد، عامل جنایت ابتدا آتنا را به قتل رسانده و پس از آن با غافلگیر کردن سیدمرتضی که در حمام بود او را نیز به قتل رسانده و سپس با سرقت لباس‌های سید مرتضی و زیورآلات همسرش محل را ترک کرده است. بازپرس جنایی گفت: پس از تحقیقات اولیه سرنخ‌های لازم به دست آمد و ابتدا شریک مقتول دستگیر شد اما در ادامه و با پیگیری‌های بعدی نقش برادر مقتول در این 2 جنایت پررنگ‌تر شد و دستور قضایی برای دستگیری و بازرسی از خانه وی صادر شد.

با دستگیری متهم از سوی ماموران پلیس آگاهی در بازرسی از خانه متهم لباس‌های به‌سرقت‌رفته مقتول و زیورآلات آنها به همراه مقادیری اسناد و مدارک کشف شد اما متهم از همان ابتدا بیان می‌کرد نقشی در قتل برادرش نداشته است اما با پیدا شدن یک غلاف چاقو و آثار باقی‌مانده خون در این غلاف تحقیقات وارد مرحله تازه‌ای شد.

بازپرس ویژه قتل تهران خاطرنشان کرد: پس از دستگیری متهم مشخص شد وی ساعتی پس از جنایت با خوردن 70 قرص اقدام به خودکشی کرده که پس از انتقال به بیمارستان از مرگ حتمی نجات پیدا کرده است.

با آغاز تحقیقات از متهم در شعبه 10 پلیس آگاهی تهران وی اظهارنظرهای متفاوتی را بیان کرد و سرانجام بعدازظهر روز چهارشنبه گذشته به قتل برادرش و همسر او اعتراف کرد. هنرمند تصریح کرد: از همان ابتدای وقوع این دو جنایت مقادیر قابل توجهی اسناد و مدارک جمع‌آوری شده است که جای هیچ شک و شبهه‌ای درخصوص نقش وی در جنایت باقی‌نمی‌ماند. وی افزود: از نگاه قضایی متهم صددرصد قاتل است و اعترافات او تنها به تکمیل پرونده کمک می‌کند و قرار است پس از جمع‌بندی اعترافات متهم، دستور بازسازی صحنه قتل زوج جوان صادر شود.

وی افزود: پس ازوقوع این دو جنایت اظهارنظرهای متفاوتی در ارتباط با این دو جنایت مطرح شد که سعی می‌کردند به آن رنگ‌و بوی سیاسی دهند. اما از همان ابتدا و پس از بازرسی دقیق صحنه جنایت و برگزاری چندین جلسه با قاضی جعفرزاده، معاون دادستان و سرپرست دادسرای جنایی تهران این جنایت خانوادگی تشخیص داده شد و پس از پیگیری‌های دقیق و جمعآوری اسناد و مدارک، برادر مقتول به عنوان عامل دو جنایت بازداشت و به قتل زوج جوان اعتراف کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 28334

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاشار IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۴
    5 0
    پناه برخدا به کجا رسیده ایم!
  • بدون نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۴
    1 1
    همچين چيزي بعيده چون اگر طرف در اثر خودكشي بيمارستان بود چطور بلافاصله اينها بهش شك نكردن و چيزي در اين زمينه گفته نشد و چطور بلافاصله فهميدن ماشين پيش برادر مقتوله و حتما" طرف سالم بوده كه با ماموران صحبت كرده و در آخر چه انگيزه اي مي تونه توي چنين خانواده مذهبي منجر به برادر كشي بشه؟
  • ... IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۴
    1 1
    نوشته بودن بچه مقتولین گم شده ، اون چی شد؟ اگر برادرش قاتل بوده و اگر دلیل قتل سرقت بوده چرا باید سرشون رو می بریده؟
  • بی نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۴
    2 0
    بچه مقتول كجاست
  • بدون نام IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۴
    1 6
    آخه چه کسی سر برادر خودش را به خاطر مقداری پول و جواهر میبرد ؟! آنهم از خانواده ای سر شناس و مومن ! بعید است ... !! فرزند آنها هم به خاطر پول و جواهر دزدیده شده !؟
  • بدون نام IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۴
    1 2
    خوبه ، شما ملت هم بلدین همه چیو سیاسی کننین.