امام جمعه مشهد گفت: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی صراحتاً ابراز داشته است که کشور به وحدت نیاز دارد و تنها کسی که می تواند این وحدت را هدایت کرده و به سرانجام برساند، مقام معظم رهبری است.

به گزارش مرکز خبر حوزه آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این مطلب در سومین یادواره شهدای روحانی مدرسه علمیه امام محمد باقر (ع) مشهد افزود: عملکرد بستگان و افرادی که با آیت‌الله رفسنجانی مرتبط می باشند، معیار عملکرد ایشان نیست بلکه باید به شخصیت ایشان توجه کرد.

وی تخریب و تخطئه آیت‌الله هاشمی را رد کرد و یادآور شد: ایشان با انقلاب آمیخته شده و در جریان نهضت انقلابی مردم نزدیک‌ترین فرد به امام راحل بوده و امام خمینی (ره) نیز علاقه زیادی به ایشان داشتند.

عضو خبرگان رهبری به مسئله بنی صدر و نحوه برخورد آیت‌الله هاشمی با این مسئله اشاره کرد و گفت: آیت‌الله هاشمی بر نظر امام (ره) که عدم صلاحیت بنی صدر بود ایستاد و خیلی قوی وارد کار شد.

وی در ادامه تصریح کرد: کسی که مسئله رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را مطرح کرد، آقای هاشمی بود و نقش اول را در این باره داشت .

امام جمعه مشهد در ادامه مسیر توسعه اقتصادی در زمان ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی را خوب ارزیابی نکرد و الگوی آن را غربی دانست و گفت : البته کسی که سازندگی پس از دوران جنگ را به پیش برد ،ایشان بود و اگر بخواهیم تصویری از آیت الله هاشمی نشان دهیم در واقع ایشان سنگ زیرین آسیاب در جریانات انقلاب بوده است.

وی تاکید کرد: نمی‌شود به خاطر یک گله، دژ انقلاب را حذف کرد و هم اکنون نیز ایشان نیروی کارآ و مفیدی برای نظام و انقلاب می باشند.

آیت‌الله علم‌الهدی همگامی و همراهی با ولی فقیه را معنای پیروی از ولی فقیه دانست و با بیان اینکه نباید از ولایت فقیه عقب ماند و یا جلو تر از ایشان حرکت کرد گفت : مقام معظم رهبری نیز تاکید داشته‌اند که نباید کسی به آیت‌الله هاشمی توهین کند.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: فتنه و جریان امروز علیه رهبری و معارضه با ولایت است و توقع هم این است که شخصیت‌ها در مقابل این جریان بایستند.

وی خطاب به طلاب حاضر در این مراسم توصیه کرد: تحلیل مسائل باید همراه با تقوا باشد و برای مقابله با دشمن باید بصیرت داشت.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه باید رهبری معیار باشد تا همه مشکلات حل شود در پاسخ به سئوالی گفت: اختلاف آقای هاشمی و آقای احمدی نژاد شخصی است و مربوط به نظام و انقلاب نیست .

وی با اشاره به انحرافات در حزب کارگزاران تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی نیز نسبت دادن این حزب به خود را قبول ندارد.

وی تاکید کرد: در جریان انتخابات آقای هاشمی رفسنجانی از هیچ کاندیدایی حمایت نکرد.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: وظیفه ما همکاری با دولت است و اگر خلافی دیده شد باید بازگو کرد و انتقاد نمود.

عضو خبرگان رهبری آیت الله هاشمی رفسنجانی را عنصری ارزشی دانست و تاکید کرد: در این میان باید تحلیلی منصفانه داشته باشیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 28282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۴
    2 0
    اين آقا چقدر در بيان نظراتشان متفاوت عمل مي كنند.
  • م.ر IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۴
    2 0
    امیدوارم همه مانند ایشان شخصیت وجایگاه آقای هاشمی را درک تا انقلاب دچار انحراف نشود.
  • بدون نام US ۰۵:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۴
    0 0
    با وجود همه این ها مقام معظم رهبری فرمودند نظرشان به رییس جمهور محمود احمدی نژاد نزدیک تر است
  • سیفی بیرانوند IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۴
    1 0
    واقعا متاسف شدم!!
  • امير IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۴
    0 0
    واقعا" چه اوضاعی شده ودلمان را باید به چه چیزهائی خوش کنیم یکروز تکذیب یکروز تایید یادمان باشد این همان ساده انگاری ایست ایشان یکی از طرفداران سرسخت اقای احمدی نزاداست باتوجه به اختلاف بنیادی اقای رفسنجانی با اقای احمدی نزاد به این تایید ها دلخوش نباشید
  • بدون نام IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۵
    0 0
    یکی به میخ و .....
  • حجت IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۵
    1 0
    حقیقت هیچگاه پنهان نمیماند
  • یک خواهر US ۱۷:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۵
    3 0
    فمن یعمل مثقال ذرة خیرا یره. و من یعمل مثقال ذرة شرا یره. سوره الزلزله7-8 وقتی که خداوند هم حتی ذره ای کار خیر را و حتی ذره ای کار شر را ندیده نمی گیرد ما که بنده های خدا هستنم و مثلا مسلمان چرا سعی می کنیم که فقط شرهای خواهران و برادران طرف مقابل رو ببینیم و بزرگ کنیم و خیرهاشون رو یا ندیده بگیریم و یا خیلی کوچک کنیم؟
  • بدون نام IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۷
    7 0
    من - مثل خیلی های دیگر - بعد از انتخابات کم کم به بزرگی و منش بزرگوارانه ی آقای هاشمی ایمان قلبی پیدا کردم ... حالا می فهمم منظور امام(ره) از اینکه گفتن هاشمی زنده است تا انقلاب زنده است، چی بوده است ....
  • * IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۳
    0 0
    سلام اين آقا متفاوت عمل نمي‌كند. سايت محترم خبر سخنان ايشون را كامل ارائه نكرده. و دليلش هم انصاف و بي‌طرفيشونه!