واحد مرکزی خبر نوشت:

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: از مجموع 7 هزار و 325 پرونده شرکت هایی که واردات کالا را انجام داده اند 3 هزار و 128 پرونده مربوط به شرکت ها و فعالان اقتصادی است که ضوابط واردات و فروش کالا را رعایت کرده اند.

مالکی افزود: هم اکنون 3 کارگروه روی پرونده های وارد کنندگان کالاها کار می کنند  و تاکنون 455 شرکت متخلف که ارز دولتی گرفته اند و کالاهایی را باید می آوردند که اقدامی نکرده اند، بالغ بر 400 میلیارد تومان جریمه شده اند.
وی اعلام کرد : برخی شرکت های متخلف شرکت هایی هستند که ارز گرفته اند و کالا وارد نکرده اند ، برخی هم ارز گرفته اند و کالا وارد کرده اند اما به قیمت گرانی فروخته اند و شرکت ها و فعالانی هم داریم که ارز گرفته اند و تاکنون هیچ اقدامی نکرده  اند.
رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:‌ یک هزار و 950 پرونده هم متعلق به کسانی است که مدعی هستند ثبت سفارش واردات کالا انجام داده اند و بانک مرکزی هم آن را تأیید کرده اما ارزی به آنان داده نشده است که این نوع پرونده ها را به بانک مرکزی و بانک های عامل ارجاع داده ایم تا اگر حقی وجود دارد ضایع نشود.
وی افزود: 439 پرونده هم مربوط به کسانی است که از کارت بازرگانی دیگران استفاده کرده اند که این پرونده ها هنوز به نتایج قطعی نرسیده است.
مالکی با اشاره به این که سه کارگروه در کمیته ویژه ای با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف تشکیل شده است ، گفت: این سه کارگروه تخصصی به طور فعال روی پرونده ها کار می کنند.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =