مجموعه داستان «مادرم آسمان من است» نوشته شهید علیرضا شاهی پس از پانزده سال تجدید چاپ می​شود.

به گزارش خبرآنلاین، مجموعه داستان «مادرم آسمان من است» شامل داستان‌های «برنامه غذایی»، «نمکدان‌های چینی»، «به دنبال پدر»، «خجالتی»، «بمب‌های اتمی در آسمان روستا»، « بامیه بامیه»، «مادرم آسمان من است» و ... است.

محمدرضا سرشار، درباره شهید علیرضا شاهی می‌گوید: آن زمان که من در دفتر انتشارات کمک آموزشی وزارت آموزش و پرورش کار می‌کردم(1359 - 1360)، این شهید به آنجا رفت و آمد داشت. با هم سلام و علیک و گه‌گاه گپ و گفت کوتاهی داشتیم. جوانی با صورت کشیده و محاسنی که هنوز پر نشده بود، باریک اندام، محجوب و می‌توان گفت خجالتی، اما شوخ، خوشرو و همیشه خنده بر لب بود...با گذشت دو سالی از شهادتش، دیدم کسی به فکر انتشار داستانهایش - که در مجلات کیهان بچه ها و رشد - منتشر شده بود نیست. آنها را گردآوری و ویرایش مختصری کردم و برای چاپ به حوزه هنری دادم. خوشبختانه تصویب شد و گمانم در همان سال، در 75 صفحه قطع رقعی برای سالهای آخر دبستان و دوره راهنمایی منتشر و از استقبال خوب مخاطبان برخوردار شد... هفته قبل، یکدفعه به یاد این کتاب افتادم. اما متاسفانه نسخه ای از آن را نداشتم. به کتابخانه حوزه هنری رفتم و کپی ای از آن گرفتم و طی ملاقاتی که با مدیرعامل انتشارات سوره مهر داشتم این کپی را هم به ایشان دادم و موضوع آن را گفتم. خوشبختانه برای تجدید چاپ تصویب و وارد گردونه آماده سازی شد.

 

آنطور که سایت سوره مهر گزارش داده، این ناشر «آهنگ‌سازی، آواز خوانی به زبان ساده» اثری از حسن زند باف که وی متدهای آوازخانی را بصورت نظری برای مخاطب تشریح کرده، تولید دفتر موسیقی حوزه هنری به چاپ دوم رسید. این کتاب، از فصل هایی چون «شروع کار، آهنگسازی، آهنگسازی بسته، آهنگسای آزاد، نقطه، آوازخوانی، روش آواز – آوازخوانی، کجا تمرین کنیم، چه مقدار تمرین کنیم،‌ هر تمرین چه مقدار از زمان خواهد برد ژیمناستیک نفس، ‌تمرین نفس و...» تشکیل شده است.

همچنین در این کتاب شزایط جسمی خواننده، بالا بردن تبحر شنوایی خواننده، آمادگی خواننده و تکنیک‌های ضبط موسیقی برای خواندن در استودیو برای علاقه مندان موسیقی تشریح شده است.

حسن زندباف در دیباچه این کتاب اینگونه نوشته است:

«هر سرزمینی، بیان هنری و فرهنگی خاص خود را دارد و اگر شیوه‌ی بیان موسیقی را بخشی از فرهنگ یک سرزمین بدانیم ، طبیعی است که متاثر از مسائل اجتماعی و سیاسی درون جامعه است و از فضای بومی خود نشئت می‌گیرد. در غرب برای مهار کردن بیان احساس و موسیقی،‌ موسیقی را همچون سایر علوم – فیزیک و شیمی – به محاسبه گرفتند،‌ تا بتوانند احساس انسانی را بهتر قابل درک کرده و از آن گذشته، شکلی درست و منطقی به آن بدهند.»

وی در ادامه درباره سختی‌های آواز خوانی نوشته است: «در این کتاب کوشش شده که به شکلی ساده – البته در حد امکان – مسائل علمی سخت و دشوار را بیان کند ،‌ به خصوص برای خوانندگی که در ایران بدون هیچ قاعده‌ای انجام می‌شود و سلامت جسمی شخص را به خطر می‌‌‌اندازد . وی تاکید می‌کند که از آن گذشته به آهنگ‌سازی هم اشاره می‌کند که از راههای نادرست جلوگیری شود.»

«آهنگ‌سازی - آوازخوانی به زبان ساده» همراه سی دی تجدید چاپ شده است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =