اول شمس العماره،بعد میدان آزادی و حالا هم برج میلاد ؛نماد یک شهر به نظر شما چطور انتخاب می شود ؟

مدیرعامل برج میلاد تهران معتقد است که "یادمان ملی" را حکومت‌ها نمی‌سازند، بلکه مردم با رفتار خود یک "سازه" را به "یادمان" تبدیل می‌کنند، او می گوید زمانی یادمان ملی ایرانیان بنای شمس‌العماره بود و پس از مدتی میدان آزادی و اکنون هم این لقب به برج میلاد تعلق دارد.
فرزاد هوشیار پارسیان در نشستی خبری امروز خود با تاکید بر اینکه برج میلاد تهران یک سازه ملی است، از همه درخواست کرد که با آن رفتار جناحی و سیاسی نداشته باشند و افزود: قرار نیست در برج میلاد تریبونی برای انتخابات به کسی داده شود
هوشیار پارسیان می گوید: مدیریت برج میلاد، تصویری برای افق آینده این سازه ارائه نمی‌کند که آن را به عنوان یک مکان اشرافی معرفی کند، البته قطعا فضاهایی به عنوان VIP وجود دارد و میهمانان خارجی با بالاترین کیفیت پذیرش می‌شوند، اما قیمت بلیت برج میلاد 9000 تومان برای بازدید از سکوی دید باز است، و البته حداکثر قیمت نیز 25 هزار تومان بوده که البته قیمت بلیت دانش‌آموزی با تخفیف ویژه 6500 تومان و بلیت دانشجویی 7000 تومان است. ضمن اینکه این ارقام در شرایط اقتصادی فعلی بالا نیست و در مقایسه با سایر برج‌های بلند دنیا، هم بهای بلیت کمتری برای برج میلاد پیش‌بینی شده است. کما اینکه بلیت بازدید از برج ایفل، 30 دلار قیمت دارد.
قتل عام بزرگ در سیزده بدر
برپایی بزرگترین هفت‌سین کشور در برج میلاد تهران و برپایی یکصد غرفه ایران‌گردی، چادر عشایر، هفت‌سین و آیین‌های اقوام ایرانی، غذاهای ایرانی، سوغات استان‌ها، فرش ایرانی، ایستگاه‌های ورزشی و صنایع دستی در سرزمین برج میلاد طی ایام جشنواره نوروزی، از برنامه های نوروزی برج است هوشیار می گوید: برای نخستین بار امکان حضور حیوانات ایرانی نظیر شترمرغ، شتر دو کوهان، پرندگان ایرانی و دیگر حیوانات اهلی و وحشی در برج میلاد، فضایی را فراهم می‌کند تا کودکان با محیط زیست و متعلقات آن، ارتباط بیشتری برقرار کنند. ضمن اینکه انواع طوطی‌های جهان در برج میلاد طی ایام جشنواره نوروزی به نمایش گذاشته می‌شود.
مدیرعامل برج میلاد تهران خاطرنشان کرد: لحظه تحویل سال در برج میلاد همراه با کودکان و معلولان بی‌سرپرست و بدسرپرست سپری می‌شود و شهروندان هم می‌توانند در صورت تمایل در این برنامه شرکت کنند.
اما هوشیار درپایان به مشکلی اشاره می کند که خیلی ها در این ایام با ان دست به گریبانند ؛مشکل ماهی های قرمر پای سفره هفت سین او می گوید: در روز سیزدهم فروردین مصادف با روز "طبیعت" هم از مردم دعوت می‌شود که ماهی قرمزهای خود را در فضایی که در برج میلاد پیش‌بینی شده، رها کنند.
هوشیار پارسیان در توضیح علت پیش‌بینی این برنامه، گفت: عمر ماهی قرمز به طور متوسط 20 تا 40 سال است، اما ایرانیان در ایام نوروز شمار قابل توجهی از این حیوانات را از بین می‌برند و یک قتل عام بزرگ زیست محیطی رخ می‌دهد. برج میلاد به عنوان یک برنامه نمادین برای جلوگیری از از بین رفتن ماهی‌های قرمز، چنین برنامه‌ای را طراحی کرده است.
جشنواره نوروزی برج میلاد تهران از 25 اسفند تا 16 فروردین ماه برپا خواهد بود و شهروندان می‌توانند از 70 درصد برنامه‌های پیش‌بینی شده در سرزمین برج به صورت رایگان استفاده کنند، ضمن اینکه شماره تماس 8585 به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی شهروندان درباره ویژه برنامه‌های نوروزی و جزئیات بازدید از این سازه خواهد بود.

سفرها کم شده بازدید از برج زیاد
هوشیار پارسیان در ادامه با اشاره به بازدید 160 هزار نفر از برج میلاد تهران در نوروز سال گذشته، پیش‌بینی کرد که امسال با توجه به کاهش سفرهای نوروزی به شهر‌های دیگر ، شمار بازدیدکنندگان این سازه به بیش از 250 هزار نفر افزایش یابد.
وی با بیان اینکه به طور میانگین روزانه 2000 نفر از شهروندان از برج میلاد بازدید می‌کنند، گفت: معمولا 20 درصد گردشگران این سازه،‌ خارجی هستند و انتظار می‌رود که در ایام نوروز هم بازدید گردشگران خارجی از برج میلاد رونق داشته باشد.
وی از فراهم شدن امکان بازدید رایگان خبرنگاران و اعضای خانواده‌شان از برج میلاد، خبر داد و البته تاکید کرد که این امکان با هماهنگی اداره کل روابط عمومی وجود دارد.مدیرعامل برج میلاد تهران با اشاره به پیش‌بینی تورهای تهران‌گردی از مبدا برج میلاد، اظهار کرد: این تورها با دو رویکرد تهران‌گردی بافت تاریخی و تهران‌گردی موزه‌ای طراحی شده است که از 30 نقطه تاریخی منطقه 12 بازدید می‌شود و در بخشی از این پکیج، بازدید از سه برج، "طغرل"، "آزادی" و "میلاد" هم پیش‌بینی شده است.
هوشیار پارسیان درباره گردشگری نقاط موزه‌ای تهران هم خاطر نشان کرد: بازدید از باغ موزه دفاع مقدس و باغ موزه قصر در کنار سایر فضاهای موزه‌ای با تخفیف ویژه امکان‌پذیر است.
4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
    2 9
    برج میلاد به دلیل محل برگزاری کنسرت ها و همایش های غیر اخلاقی باید پلمپ شود
    • آرمین A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
      1 0
      چرا بلیت برج میلا گرون هست
  • بدون نام US ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
    9 0
    نماد تهران برج آزاديه برادر من نه برج ميلاد.
  • افرا IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
    3 0
    نه عزیزم برج ایفل قیمت بیلطش تا نوک برگ 12 دلار
    • بی نام A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      0 0
      والا فقط ازخودشون حرف درمیارن