۰ نفر
۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۰

فارس نوشت:

قائم‌مقام وزارت بهداشت در شهر پورت‌سعید مصر اعلام کرد در درگیری‌های روز گذشته بین نیروهای امنیتی و معترضان، یک نفر کشته و 54 تن زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه الشروق، دکتر «حلمی العفنی» گفت که روز گذشته در جریان درگیری بین نیروهای امنیتی و معترضان یک نفر کشته و 54 نفر نیز زخمی شدند که 24 نفر از آنها در اثر استنشاق گاز اشک‌آور و 24 نفر دیگر نیز در اثر اصابت گلوله ساچمه‌ای و گلوله جنگی زخمی شدند.
بر اساس این گزارش 4 مورد از زخمی‌ها به بیمارستان اسماعیلیه و بیمارستان پورت سعید منتقل شدند و 2 مورد از زخمی‌ها مورد اصابت از ناحیه چشم قرار گرفته بودند.
وی افزود که یک نفر از زخمی‌ها صبح امروز شنبه درگذشت. این در حالی است که قرار است امروز شنبه دادگاه حکم نهایی درباره متهمان کشتار معروف باشگاه پورت سعید را صادر کند.
این در حالی است که دادگاه جنایی قاهره امروز (شنبه) حکم اعدام 21 تن از متهمان پرونده حمله به ورزشگاه شهر پورت سعید را تایید کرد و این افراد به اعدام با چوبه دار محکوم شدند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، دادگاه جنایی قاهره حکم اعدام 21 تن از متهمان پرونده حمله به ورزشگاه شهر پورت سعید را که برای اعلام نظرنهایی به مفتی این کشور ارجاع داده شده بود، تایید کرد و بقیه متهمان را که بیش از 80 نفر هستند به محکومیت‌های مختلف از حبس ابد تا زندان به مدت چندین سال محکوم کرد.
پیشتر دادگاه قاهره حکم به اعدام این 21 تن داده بود اما صدور نهایی این حکم باید توسط مفتی مصر نیز تایید می‌شد که با تایید مفتی امروز دادگاه احکام صادر شده علیه متهمان را الزامی و اجرایی اعلام کرد.
در جریان درگیری‌های به وجود آمده در زمان بازی دو تیم فوتبال مصری در شهر پورت سعید افراد ناشناس با سلاح سرد و گرم به تماشاچیان و بازیکنان حمله کردند که در جریان آن نزدیک به 80 تن کشته شدند.
پس از صدور حکم اولیه اعدام برای 21 متهم این پرونده درگیری‌های شدیدی در پورت سعید رخ داد که در آن نزدیک به 30 تن کشته شدند و پیش بینی می‌شود امروز نیز درگیری‌هایی در این شهر که هم اکنون تحت کنترل کامل ارتش است روی دهد.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =