3 نفر که با تشکیل شرکت هرمی به بهانه استخدام و واگذاری نمایندگی فروش لوازم صوتی تصویری یکی از شرکت‌های آسیایی ، اقدام به کلاهبرداری میلیونی از مردم و گروگانگیری می‌کردند ، از سوی پلیس امنیت پایگاه چهارم تهران دستگیر شدند.

به گزارش «جام‌جم» ، چندی قبل مردی به شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 31 تهران مراجعه و از 3 مرد به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی در اظهاراتش به بازپرس محمدزاده گفت: چند ماهی بیکار بودم و جستجویم برای پیدا کردن کار بی‌نتیجه مانده بود تا این که یک روز در مترو با تلفن همراهم درباره بیکاری‌ام با دوستم صحبت می‌کردم و مردی که کنار من بود، صحبت‌هایم را شنید و درباره بیکاری‌ام از من پرسید.

دام مردان شیاد برای مسافران مترو

شاکی اضافه کرد: مرد مسافر پس از آن که من درباره بیکاری‌ام با او حرف زدم، گفت یک شرکت بازرگانی همراه 2 نفر از دوستانش در شرق تهران راه‌اندازی کرده و من می‌توانم با آنها همکاری کنم تا پس از یک ماه نمایندگی فروش لوازم صوتی تصویری یکی از شرکت‌های آسیایی در اختیارم قرار گیرد.

با شنیدن حرف‌هایش وسوسه شدم و چند روز بعد برای دیدنش به نشانی که داده بود، مراجعه کردم.

مرد شاکی ادامه داد:‌ وقتی به محل شرکت در شرق تهران رفتم، متوجه شدم از شرکت خبری نیست و در محلی که اجاره کرده‌اند، فقط چند صندلی و 2 دستگاه رایانه وجود دارد.

به اوضاع مشکوک شدم و درخصوص فعالیت و وضعیت شرکت آنها سوال کردم که یکی از آنها بیان کرد، چند روزی است که به این مکان آمده‌اند و هنوز تمامی وسایل را انتقال نداده‌اند، اما بزودی اتاق کار مرا تحویلم می‌دهند.

آنها چند ساعتی با من صحبت کردند و بعد یکی از آن 3 نفر بیان کرد، هر که در شرکت آنها استخدام شود و نمایندگی فروش لوازم صوتی تصویری را دریافت کند، باید مبلغ 4 تا 10 میلیون تومان در شرکت سرمایه‌‌گذاری کند و ما سود آن را محاسبه کرده به او پرداخت می‌کنیم.

گروگانگیری برای گرفتن پول زور

وی افزود: با اصرار فراوان آنها حرفشان را پذیرفتم و چند روز بعد مبلغ 4 میلیون و 700 هزار تومان از خانواده و اقوامم قرض گرفتم و برای سرمایه‌گذاری به حساب شرکت واریز کردم و پس از چند هفته برای بررسی وضعیت به محل شرکت رفتم که آنها مرا به یکی از اتاق‌ها بردند و 5 ساعت مانع خروج من شدند و تهدیدم کردند که اگر 2 نفر را برای سرمایه‌گذاری در شرکت آنها معرفی نکنم، اجازه نمی‌دهند به خانه بازگردم.

به آنها مشکوک شدم و هرچه برای فرار تقلا کردم، بی‌نتیجه بود تا این که از ترس جانم پذیرفتم و چند روز بعد نیز یکی از دوستانم را برای سرمایه‌گذاری در شرکت آنها معرفی کردم و او 3 میلیون تومان به حساب آنها واریز کرد.

شاکی ادامه داد: مردان کلاهبردار با ارائه یک جزوه درباره چگونه پولدار شدن و سرمایه‌گذاری با سود بالا، از من خواستند آن را مطالعه کنم و به دوستم آموزش دهم و از او هم بخواهم چند نفر دیگر را از طریق این کتاب آموزش دهد و برای سرمایه‌گذاری به شرکت آنها معرفی کند که طبق خواسته آنها عمل کرده، چند سرمایه‌گذار دیگر به آنها معرفی کردیم و قرار شد هفته بعد دوباره به شرکت بازرگانی آنها مراجعه کنیم، اما آن روز وقتی همراه دوستم و سرمایه‌گذار جدید به آن شرکت رفتیم، پی بردیم که محل را تخلیه کرده‌اند.

پس از شکایت این مرد، پرونده قضایی تشکیل شد و ماموران اداره امنیت پایگاه چهارم پلیس تهران، 3 مرد شیاد را تحت تعقیب قرار دادند تا عاقبت چند روز قبل هنگامی که آنها یک شرکت هرمی دیگر تاسیس کرده بودند و به کلاهبرداری ‌های خود ادامه می‌دادند ، در یکی از محله‌های غرب تهران شناسایی و دستگیر شدند و از مخفیگاه آنها، چند دستگاه رایانه ، جزوه و اسناد مربوط به فهرست شرکت‌های هرمی کشف و ضبط شد. با انتقال متهمان به مرکز پلیس، آنها مورد بازجویی قرار گرفتند و به کلاهبرداری‌های میلیونی اعتراف کردند.

اعتراف متهمان به کلاهبرداری و پول زور گرفتن

فرشید یکی از متهمان در اظهاراتش به پلیس گفت: سال گذشته در دام یک شرکت هرمی گرفتار شدم و با فروش طلاهای همسرم در آن شرکت سرمایه‌گذاری کردم، اما مدیران آن پس از کلاهبرداری فرار کردند.

پس از آن تصمیم گرفتم با تبانی 2 نفر از دوستانم شرکت هرمی تاسیس کنیم و با فریب مردم، پولدار شویم بنابراین از اوایل سال با اجاره مراکزی در شرق تهران ، فعالیتمان را شروع کردیم و برای این که همسایه‌ها متوجه نشوند ، تابلویی مبنی بر فعالیت گردشگری بر سر در آپارتمان‌های اجاره‌ای نصب می‌کردیم. بعد قرار شد طعمه‌هایمان را از میان مسافران مترو پیدا کنیم که با این روش تعدادی از مسافران را اغفال و آنها را وادار به سرمایه‌گذاری در شرکت هرمی کردیم.

پس از ثبت اظهارات این شخص، 2 همدست او هم به کلاهبرداری از مردم اعتراف کردند.

بنا بر این گزارش، متهمان با قرار قانونی از سوی بازپرس محمدزاده، رئیس شعبه سوم دادسرای ناحیه 31 تهران روانه بازداشتگاه پلیس شدند و تحقیقات تکمیلی برای دستگیری دیگر اعضای باند ادامه دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 28113

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =