ایسنا نوشت:

رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرمان گفت: با اجرای طرح تحکیم بنیان خانواده مصوبه شورای فرهنگی عمومی شهرستان کرمان از فروپاشی 600 خانواده ممانعت به عمل آمد.
حجت‌الاسلام ماشاءالله ابراهیمی اظهارکرد: شورا باید بازبینی بر عملکرد یک ساله خود داشته باشد و خروجی کار خود را برای رفع نواقص و تقویت نکات مثبت بسنجد.
رییس دادگاه عمومی و انقلاب کرمان ادامه داد: بازرسی و بازدید در کنار اجرای طرح‌های شورای فرهنگ عمومی موانع و معایب کار را نشان می‌دهد.
ابراهیمی با اشاره به اجرای طرح تحکیم بنیان خانواده در شورای فرهنگ عمومی شهرستان کرمان افزود: بر اساس این طرح ادارات موظف هستند تا برنامه‌های مرتبط را اجرا و علاوه بر ایجاد شادابی و نشاط به آموزش مهارت‌های زندگی نیز بپردازند.
وی با اشاره به اثربخشی اجرای طرح تحکیم بنیان خانواده تصریح کرد: دادگستری کرمان بر اساس این طرح موظف به اجرای آموزش در خانواده‌ها و مشاوره برای زوج‌های در شرف جدایی بود که توانست نتایج خوبی را نیز به دست آورد.
ابراهیمی گفت: از مجموع 2 هزار پرونده ارجاعی به واحدهای مشاوره خانواده از فروپاشی 600 خانواده جلوگیری به عمل آمد و به زندگی مشترک بازگشتند.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آموزش و آشتی خانواده‌ها، مددکاری نیز به اجرا گذاشته شد و تا جای ممکن رایزنی برای کار و مشکلات مالی به عمل آمد.
ابراهیمی گفت: برای یک هزار و 400 خانواده که امکان سازش نداشتند، فعالیت‌های لازم برای زندگی بعدی انجام و آماده‌سازی شد.
وی اذعان داشت: آموزش قبل از ازدواج در مدارس و دانشگاه‌ها، پوشش انجمن‌های اولیا و مربیان از دیگر فعالیت‌های دادگستری در راستای طرح تحکیم بنیان خانواده است.
301282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281048

برچسب‌ها