دو عضو دولت، با انتقاد از مستند اخیر بنی​صدر در سیما، مقایسه احمدی​نژاد با وی را تقبیح کردند.

غلامحسین الهام در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در پاسخ خبرنگاری که به قیاس‌های اخیر رییس‌جمهور با بنی‌صدر اشاره داشت؛ از وی پرسید: آیا شما سن‌تان به دوره بنی‌صدر می‌رسد؟ آنهایی که شاهد بودند و سن‌شان به آن دوران می‌رسد، شباهتی نمی‌بینند. بنی‌صدر از تمام دوران مبارزه خارج از کشور بود و به تعبیر امام راحل مردم آقای رجایی را از زندان آوردند و نخست‌وزیر کردند و آقای بنی‌صدر را هم از خارج آوردند، با انقلاب آمد و رییس‌جمهور شد.
به گزارش ایسنا، سخنگوی دولت با اشاره به این‌که احمدی‌نژاد در تمام دوران انقلاب و پس از جوانی در داخل کشور و مناطق مختلف شهر و روستا و در طول ریاست‌جمهوری عمده عمر خود را در مناطق محروم صرف خدمت به مردم کرده است، خاطرنشان کرد: آقای احمدی‌نژاد رویکردهای فرهنگی‌اش برخواسته از دل انقلاب بود، در حالی که آقای بنی‌صدر رویکردهای ملی‌گرایانه داشت و در جوانی تمایلات به جبهه ملی داشتند، در حالی که آقای احمدی‌نژاد اساسا این خصلت را ندارد.
وی با اشاره به این‌که بنی‌صدر آقازاده بود و از خانواده‌های شناخته شده قبل از انقلاب به حساب می‌آمد، اضافه کرد: آقای احمدی‌نژاد آهنگرزاده است و از دل مردم توده‌های مردم آمده است و آقای احمدی‌نژاد در برابر قانون هیچگاه نایستاده است و تفسیر و برداشت او از قانون در حدی محکم بود که در برخی موارد به رغم آنکه گفتند «احمدی‌نژاد غیرقانونی کار می‌کند»، شورای نگهبان نظرات آقای احمدی‌نژاد را درست تشخیص داد و بعضی مصوبات که در مجلس مطرح بود، به مجمع تشخیص رفت و مجمع تشخیص نشان داد این مصوبه خلاف قانون اساسی بود.
الهام تاکید کرد: در هر خصلتی که بنگریم خواهیم دید که آقای احمدی‌نژاد پیوندش با نهادهای انقلابی و خدماتی که نهادهای انقلابی در دوره آقای احمدی‌نژاد داشته‌اند با هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نیست و گرچه انتقاداتی مطرح می‌شود، اما تعارض اصلی بنی‌صدر با نهادهای انقلابی بود، پس من تشابهی نمی‌بینم.
سخنگوی دولت به ذکر خاطره‌ای از 14 اسفند 59 پرداخت و گفت: در روز 15 اسفند روز نماز جمعه مقام معظم رهبری خطیب جمعه بودند و تاکید کردند که کسی علیه رییس‌جمهور شعار ندهد و این موضوع را در مورد بنی‌صدر مطرح کردند و الان نیز رهبری تاکید کرده‌اند در کشور باید وحدت و آرامش حاکم باشد پس آیا جایز است که این اتفاق بیفتد و با این شبیه‌سازی یک سناریوی تخریبی شکل بگیرد که انصافا انصاف نیست.

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی نیز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره پخش مستندی از تلویزیون با نام "سرانجام نامبارک" که به بازخوانی پرونده دوران ریاست جمهوری ابوالحسن بنی‌صدر پرداخته بود، اظهار کرد: من همیشه مستندها را می‌بینم اما این مستند را ندیدم ولی از جاهای مختلف، از جمله افراد روحانی و اشخاص دیگر به من گفتند که این مستند جهت‌دار، سیاسی و معنی‌دار بوده است.
در ادامه خبرنگاری از میرتاج‌الدینی پرسید نظر شما درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر شباهت رییس‌جمهور با بنی‌صدر، چیست؟ که وی پاسخ داد: این صحبت‌ها صحیح نیست و یک نوع بداخلاقی سیاسی به شمار می رود. درست نیست در فضای سیاسی این موارد را مطرح کنیم.
معاون رییس‌جمهور با اشاره به اینکه "مقام معظم رهبری بارها ما را به وحدت، صمیمیت و همکاری دعوت کرده است"، خاطرنشان کرد: هر نوع حرکت در این زمینه نوعی عدول از بیانات مقام معظم رهبری است.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    1 6
    آخر عاقبت منتظری را هم به آقایان گوشزد باید کرد
  • اهوازی IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    2 2
    از دعوا خسته نمیشند؟
  • بدون نام IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    0 4
    احمدي نزاد چرا بايد كاري كند كه با بني صدر مقايسه شود؟
  • مهران IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
    0 2
    احمدی نژاد درتاریخ به نیکی ازاویادخواهدشدچون فردپاکیست وفرصت طلب نمیباشد