۰ نفر
۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۰

هر سال خودروهای تولیدی از بهمن ماه و یا در نهایت از اسفندماه به بعد به عنوان خودروی سال بعد شماره گذاری می شوند.

درهمین رابطه یکی از مخاطبان خبرآنلاین می نویسد: لطفا پیگیری کنید خودروها از چه زمانی تولید 92 می خورند؟
این درحالی است که مسال برخلاف سالهای گذشته، خودرو با مدل سال آینده به مشتریان تحویل داده نمی‌شود.
معمولاً هر سال از اواخر بهمن ماه به بعد تحویل خودرو به مشتریان با مدل سال بعد صورت می‌گرفت که امسال این مسئله اجرایی نمی‌شود.
گفته می‌شود دلیل این مسئله عدم موافقت پلیس با تحویل خودرو با مدل سال 92 به مشتریان به دلیل اختلافات این دستگاه با شرکت‌های خودروساز بر سر نصب کیسه ایمنی هوا است.
در عین حال، احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان در این گفت: با توجه به تأخیرهای موجود در تحویل خودرو به مشتریان، امسال تقاضایی برای عرضه خودرو با مدل 92 به پلیس ارائه نکردیم.
وی تصریح کرد: هر سال نزدیک عید برای تشویق مردم به خرید خودروهایی که تقاضای کمتری برای خرید آنها وجود دارد، از پلیس درخواست می‌کردیم تا این خودروها را با مدل سال آینده عرضه کنیم که عاملی برای تشویق خریداران باشد.
وی افزود: امسال با توجه به تأخیر در تحویل خودرو به مشتریان، این تقاضا را به پلیس ارائه نکردیم تا مردم برای تحویل خودروی خود عجله‌ای نداشته باشند و به خودروسازان فشار نیاورند.
به گفته نعمت‌بخش، خودروهای تحویلی از ابتدای سال آینده با مدل 92 عرضه خواهند شد.

 

45/221

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک رفیق قدیمی IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    131 3
    چرا مدل 92 عرضه کنند هنوز پارکینگهای شهر تهران پره احتکار که شاخ دم نداره اینان در قیامت چه جواب می خواهند بدهند
  • بهلول IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    19 0
    وقتیکه تولید سه تا چهار ماه خودرو در پارکینگ خودروساز ها خاک میخورد ومنتظر بودند تا قیمت ها بالا برود خوب معلوم که نمیتوانند مدل 92 !!!!!!!!!!!!!!!!!!! دبیر انجمن خودروسازان دربرنامه تلویزیونی شبکه یک روز شنبه اعلام کرد که خودروها بخاطر نداشتن برف پاک کن در پارکینگ ها خاک میخورند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • گول خورده IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    19 0
    عزيزم ماشينهارو تحويل بديد سال ساختش پيشكش
  • علی - تبریز IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    16 0
    تمام دوستانی که در تبریز هستند لطف کنند یه سری به نمایندگی های ایران خودرو بزنند. هم در سالن فروش هم در پارکنیگ شون خودرو تا دلتون بخواهد هست . اما به ظاهر همشون مال مشتریه !!! . 4 میلیون بالای قیمت فروش رسمی.
  • بدون نام IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
    4 2
    حداقل برای اونای که از قبل پیش خریدکردن با اون قیمت قبلی حساب کنن چون این اشخاص با پول پرداختیشون میتونستن حداقل یه ماشین ارزونتر تهیه کنن واین همه گرونی شاملشون نمیشدمثلامن 17ملییون بابت یه پارس تندر 23ملییونی واریزکردم که شهریور 92تحویل بگیرم و با این پول میتونستم یه 405مدل90یا 91بگیرم ولی الان من کارمندباید23ملییون برای همین405پرداخت کنم چرا هنگام پیش فروش اشارهای به افزایش قیمت نشد تا امثال من اینقدر ضررنکنند
  • بدون نام IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
    8 0
    سایت ایران خودرو چرا قطع شده؟ باز چه خوابی برامون دارن میبینن؟ http://www.ikco.com/Fa/ Service Unavailable HTTP Error 503. The service is unavailable.
  • بدون نام IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
    6 0
    بنده 7 ماه پيش با فروش خودروي خود براي ال 90 ثبت نام نمودم. مرحله اول ثبت نام ده ميليون تومان و مرحله دوم 10/10/91 هم پنج ميليون واريز نمودم. هنگام ثبت نام نيز قيمت آن بيست ميليون و پانصد هزار بود حالا وقتي براي گرفتن خودرو به نمايندگي مربوطه مراجعه كردم اظهار مي دارند كساني كه تا 30/11/91 نوبتشان رسيده اين قيمت است از 1/12/91 به بعد 36ميليون تومان؟! آيا اين انصاف است. آيا اين شرعي و قانوني است؟! اگر 7 ماه قبل اين را مي گفتند قطعا بنده پژو 206 را به هشت و نيم ميليون نمي فروختم كه حال در سال نو بي وسيله باشم و يا پانزده ميليون اضافه پرداخت كنم. ميرزايي -جانباز 25%
  • بدون نام IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
    7 0
    البته از جهات دیگری هم بد نیست چون مثلا برای تاخیر خودروساز در تحویل خودرو ،یک خودرو 30 ملیونی یک درصد مالیات ارزش افزوده بیشتر یعنی حدود سیصد هزار تومان از مشتری بی چاره اخذ خواهد شد.اصلا ولش کن بابا مردیم از بس گفتیم و کسی اعتنا نکرد...
  • مسعود IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    0 0
    ایران خودرو از این بخش نامه تبعیت نکرده ردیف قرارداد من 7256645 و ماشین من سند 15/12/92 خورده کارت و شناسنامه ماشین و کارت سوخت رو از طریق پست دریافت کرده ام ولی هنوزی ماشینی تحویل نکردم!!!!!!!!!!! پیگیری کردم میگن ماشن تو پارکینگ ه بعدم ماشین مدل 92 رو دارن تو سال 93 به من تحویل بدن !!! هیچ کس جواب گو نیست !!کی میخواد جواب بده