در سوانح رانندگی که طی بیست و چهار ساعت گذشته در مناطق مختلف کشور رخ داد، 8 نفر کشته و 19 نفر دیگر مجروح شدند.

حادثه رانندگی در محور خرم آباد - به بروجرد 3 کشته برجا گذاشت.
رئیس پلیس راه لرستان به واحد مرکزی خبر گفت: در این حادثه که بر اثر برخورد یک دستگاه تریلی ماک با یک دستگاه کامیون کمپرسی در کیلومتر20 محور خرم آباد به بروجرد رخ داد راننده و دو سرنشین تریلی ماک در دم جان باختند.
سرهنگ شرافتی علت حادثه را سرعت غیر مجاز و ناتوانی راننده تریلی ماک در کنترل وسیله نقلیه بیان کرد.

 

2 کشته در تصادف محور قم – گرمسار
سانحه رانندگی در جاده گرمسار - قم 2 کشته برجای گذاشت.
فرمانده پلیس راه استان قم به واحد مرکزی خبرگفت: در این سانحه که ساعت 22:30 دقیقه دوشنبه شب در کیلومتر 55 این جاده براثر برخورد یک پراید به یک کامیون رخ داد، 2 سرنشین دیگر پراید نیز مجروح شدند.
سرهنگ جمشیدی راد علت حادثه را انحراف به چپ و بی احتیاطی راننده پراید اعلام کرد.

 

1کشته و 4 مجروح در حادثه واژگونی سمند
سرهنگ رضا سلبی، رئیس مرکز کنترل و فرماندهی راهور ناجا از کشته شدن یک نفر و مصدومیت 4 نفر در حادثه واژگونی یک‌دستگاه سمند در استان فارس خبر داد و به فارس گفت: ساعت 21 و 30 دقیقه دوشنبه شب در کیلومتر 190 محور جهرم در استان فارس بر اثر واژگونی یک‌دستگاه سواری سمند، یک نفر جان خود را از دست داد و 4 نفر مجروح شدند.

رئیس مرکز کنترل و فرماندهی راهور ناجا گفت: علت این حادثه توسط کارشناسان پلیس راه عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه توسط راننده خودرو اعلام شده است.

 

1کشته بر اثر واژگونی آمبولانس
واژگونی آمبولانس در محور آباده به شیراز یک کشته و 2 مجروح بر جا گذاشت.
رییس مرکز پیام 115 شهرستان آباده به واحد مرکزی خبر گفت: در این حادثه بیماری که برای انجام عمل پیوند کبد عازم شیراز بود ، در دم جان باخت و دو همراه وی مجروح شدند.
دکترپیمان اسعدیان با بیان اینکه مجروحان حادثه به صورت سرپایی معالجه و به شیراز اعزام شدند افزود: این آمبولانس از تهران عازم شیراز شده بود.
سرگرد همایون پور، مسئول عملیات پلیس راه فارس علت حادثه را سرعت زیاد آمبولانس اعلام کرد.

 

یک کشته در سانحه رانندگی محور کاشان – اصفهان
انحراف کامیون در محور کاشان – اصفهان یک کشته برجای گذاشت.
رئیس پلیس راه استان اصفهان به واحد مرکزی خبر گفت: در این حادثه که ظهر امروز سه شنبه رخ داد یک دستگاه کامیون حامل بار از جاده منحرف و راننده آن در دم کشته شد.
سرهنگ نیکبخت علت این حادثه را بی توجهی راننده کامیون به جلو اعلام کرد.
 

 

برخورد دو خودرو در محمودآباد 4 مصدوم داشت
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی مازندران از برخورد دو خودروی پیکان در کلوده محمودآباد خبر داد و به فارس گفت: در این حادثه 4 نفر مجروح شدند.
فرزاد بزرگی افزود: در این حادثه که در کلوده محمودآباد رخ داد، 4 سرنشین خودروهای حادثه‌دیده زخمی شدند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران تصریح کرد: آمبولانس اورژانس 115 مستقر در کلوده بلافاصله به صحنه حادثه اعزام شد و سه نفر از مصدومان را پس از اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان 17 شهریور آمل منتقل کردند.
بزرگی اضافه کرد : چهارمین مصدوم حادثه که یک کودک بود توسط یکی از بستگانش که در صحنه حادثه حاضر بود به بیمارستان منتقل شد.

 

تصادف در مازندران 5 مصدوم بر جای گذاشت
بر اثر برخورد دو دستگاه پراید در جاده قدیم ـ آمل، پنج نفر مصدوم شدند که حال ‌دو نفرشان وخیم اعلام شد.
در پی تماس شهروندان بابلی با اورژانس 115 مبنی بر تصادف شدید در جاده قدیم آمل ـ بابل، بلافاصله آمبولانس‌های پایگاه دانشگاه و امین‌آباد به محل حادثه اعزام شدند.
مهدی غلام‌نیا روشن، مسئول روابط عمومی اورژانس 115 بابل در این باره به فارس گفت: ماموران اورژانس پنج مصدوم این حادثه را که به شدت آسیب دیده بودند پس از اقدامات درمانی به بیمارستان شهید بهشتی بابل منتقل کردند.
وی با اشاره به اینکه حال دو تن از مصدومان وخیم و در کما به سر می‌برند، خاطرنشان کرد: دو تن از مصدومان در ICU و یک نفر نیز در CCU شهید بهشتی بستری هستند.
روشن با اشاره به اینکه رعایت نکات ایمنی ضروری و در کاهش تصادفات بسیار موثر است، تصریح کرد: اگر رانندگان پراید با سرعت مجاز رانندگی کرده و راننده و سرنشین‌ها از کمربند ایمنی استفاده می‌کردند شدت جراحات به این اندازه نبوده و خسارت ناچیزی به همراه داشت.
مسئول روابط عمومی اورژانس 115 بابل بیان داشت: همچنین همزمان با این حادثه در جاده گنج افروز روستای سیاهکلا‌محله نیز بر اثر برخورد خودروی پژو 405 بایک موتورسیکلت، سرنشین موتور و راننده پژو 405 مصدوم شدند که بعد از انجام اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان شهید بهشتی منتقل شدند.

 

واژگونی تانکر حامل سوخت در سیریک هرمزگان
فرمانده انتظامی شهرستان سیریک از واژگونی یکدستگاه کامیون تریلی حامل سوخت و انسداد محور سیریک به جاسک خبر داد.
سرهنگ اصغر باقریان در تشریح این خبر به پایگاه خبری پلیس گفت: یک دستگاه کامیون تریلی حامل سوخت بدلیل بی احتیاطی راننده پس از برخورد به گاردریل های پل گز بر روی پل واژگون که در این حادثه، سوخت های خودرو در جاده تخلیه و موجب انسداد محور شد.
وی افزود: با توجه به وضعیت خطرناک و احتمال حوادثی از قبیل انفجار و آتش سوزی، بلافاصله با هماهنگی اعضاء ستاد بحران شهرستان، ابتدا افرادی که در حال جمع آوری سوختهای خارج شده از تانکر بودند متفرق و مابقی سوختهای داخل خودرو به یک خودرو دیگر منتقل شد.
با استفاده از لودر و بیل میکانیکی خودرو واژگون شده که بدلیل نقص فنی از ناحیه جلو و محورهای عقب قادر به حرکت نبود انتقال و با ریختن ماسه و خاک سنگ، محور بازگشایی شد.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام MY ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
    10 2
    ادعامون که گوش فلک و پر کرده ولی در عمل اینه وضیت اسفناک رانندگی ها!!!