۰ نفر
۱۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۸

تغییرات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظاهرا با ابقای محسن پرویز ، معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد متوقف شده و این معاونت هم تکلیفش روشن خواهد شد.

محمد حسینی وزیر ارشاد که تا کنون 3 معاونت کلیدی این وزار تخانه را به دست کسانی غیر از معاونان صفار هرندی سپرده قرار است معاونت امور فرهنگی را به دست معاون پیشین بسپارد.

محسن پرویز که درشب گشایش نخستین نمایشگاه کتاب دولت نهم به عنوان معاون امور فرهنگی منصوب شد و تا کنون در فهرست تغییران این وزارتخانه قرار نگرفته ظاهرا از سوی برخی از سران نظام هم مورد تایید قرار گرفته و قرار است به عنوان معاون امور فرهنگی در دولت دهم هم به کار خود ادامه دهد.

دست نگه داشتن وزیر در ابقا یا برکناری پرویز این زمزمه را تقویت کرد که وزیر قصد برکناری وی را ندارد . البته تاکید برنامه پنجم توسعه بر کاهش تعداد معاونت های وزارتخانه از 7 به 5 معاونت هم علت دیگر این تاخیر اعلام شده است.

چندی پیش پرویز کرمی ، مشاور وزیر از ضرورت ادغام سخن گفت و احتمال ادغام دو معاونت امور فرهنگی و امور هنری خبر داد ، امری که ظاهرا با مخالفت پرویز هم روبرو شد ه است.
منابع آگاه در وزارت ارشاد از رایزنی محسن پرویز با وزیر ارشاد برای جلوگیری از این ادغام خبر می دهند.

به گفته این منابع پرویز در دیدار با وزیر ارشاد از معایب بیشمار این ادغام و آفت هایی که این ادغام برای هر دو حوزه فرهنگ وهنر پدید خواهد آورد سخن گفته است.

این مخالفت البته ریشه دیگری هم دارد. پرویز در برنامه های مختلف از گستردگی برنامه ها و فعالیت ها در حوزه فرهنگ سخن گفته و حتی در قضیه برگزاری دوسالانه تصویرگری که برخی برگزار نشدن چند ساله آن را به دلیل کوتاهی های معاونت فرهنگی دانسته بودند لب به سخن گشور و این برنامه را در زمره فعالیت های معاونت هنری دانست.

پرویز البته به دلیل جسارتی که در انتقال مکان نمایشگاه کتاب از محل دائمی نمایشگاه ها به مصلا به خرج داد توجه احمدی نژاد را هم به خود معطوف کرده است.

به گفته پرویز در یک جلسه غیر رسمی،احمدی نژاد در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به اصلاح آیین نامه نشر اختصاص داشته است ضمن تقدیر از تلاش های معاونت امور فرهنگی در دولت نهم خواستار برنامه ریزی برای فعالیت های بین المللی در حوزه نشر کشور شده است.

به هر حال وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی هنوز تصمیم قطعی برای برکناری یا ابقای محسن پرویز را علنی نکرده است و اگر چه با تکذیب انتصاب منصور واعظی به این منصب تا حدی آب پاکی را روی دست همه ریخت ،اما منابع آگاه از راحت شدن خیال پرویز با حکم ابقای وی خبر می دهند .

محسن پرویز در حالی هنوز معاونت فرهنگی وزارت ارشاد را  عهده دار است که مشکل بزرگ مکان نمایشگاه کتاب تهران در سال آینده هنوز هم وجود دارد وبرخی از فعالان حوزه نشر نسبت به روشن نبودن این وضعیت گلایه دارند.

به نظر می رسد نخستین گام معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد روشن کردن وضعیت برپایی نمایشگاه کتاب بیست وسوم باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 28045

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ---------- CA ۱۵:۱۲ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۱
    0 0
    مبارک باشد
  • بدون نام IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۲
    0 0
    آقاي پرويز مديري سخت كوش است كه اگر اندكي تحمل خود در برابر سخنان منتقدان را بالا ببرد كارهاي بهتري انجام خواهد داد