فارس نوشت:

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به ابلاغ افزایش نرخ بیمه شخص ثالث به شرکت‌‌های بیمه گفت: از ابتدای سال 92 صدور بیمه برای راننده در قالب بیمه شخص ثالث اجباری است.

سید محمد کریمی در نشست خبری گفت:  مبلغ دیه کامل در سال 92 برای ماه‌های حرام  152 میلیون تومان و برای سایر ماه‌ها 114 میلیون تومان است  و برای خسارت‌های مالی نیز سه میلیون و 800 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تدوین جدول حق بیمه‌های دریافتی توسط بیمه مرکزی و ابلاغ آن به شرکت‌های بیمه گفت: در این جدول که از امروز در اختیار شرکت‌های بیمه قرار می‌گیرد، حق بیمه موتورسیکلت، خودروهای چهار چرخ، کامیون، اتوبوس، آمبولانس و سایر وسائط نقلیه زمینی مشخص شده است.

کریمی با بیان اینکه  شرکت های بیمه آمادگی کامل برای ارائه الحاقیه به بیمه‌گزاران شخص ثالث دارند خطاب به مردم گفت: بیمه‌گذاران قبل از سفرهای نوروزی اقدام به خرید الحاقیه و بیمه‌نامه کنند.

به گفته وی پرداخت و یوم‌الادا بودن ملاک عمل در بیمه شخص ثالث است، به همین دلیل بیمه‌گزاران قبل از اتمام سال، وضعیت بیمه نامه خود مشخص کنند.

به گفته کریمی، مدت اعتبار بیمه‌نامه در حق بیمه الحاقی محاسبه می شود و به ماههای مانده تا پایان اعتبار آن بستگی دارد.

رییس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: در بیمه‌نامه‌های مربوط به امسال، نرخ دیه برای ماه های حرام 126 میلیون تومان و غیر حرام 114 میلیون تومان در نظر گرفته شده به همین دلیل خرید الحاقیه به بیمه گزاران توصیه می‌شود.

وی گفت: بیمه راننده(یا مقصر حادثه) در بیمه‌نامه شخص ثالث سال 92 اجباری شده است و شرکت های بیمه موظفند بیمه‌نامه راننده را نیز صادر کنند.

کریمی با بیان آنکه همچنان تعداد زیادی از موتور سیکلت ها فاقد بیمه نامه هستند ، گفت: تردد وسایط نقلیه فاقد بیمه نامه خسارت زیادی به کشور وارد می کند و بسیاری دیات مرتبط با موتور سیکلتها است.

رییس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: بیمه بدنه از جمله بیمه‌های اختیاری است اما توصیه می شود براساس نظر مالک و قیمت روز، بیمه گزاران پوشش بیمه نامه خود را افزایش دهند.

کریمی گفت: به عنوان مثال خودرویی که 15 میلیون تومان قیمت داشته، در آن زمان بیمه بدنه خود را خریداری کرده و هم اکنون با نوسانات قیمت، نرخ خودرو به 30 میلیون تومان افزایش یافته، بیمه گزار باید مابه‌التفاوت ارزش روز خودر را در شرکت‌ها بیمه بدنه کند.

رییس کل بیمه مرکزی گفت: شرکت های بیمه در سال جاری پنج هزار میلیارد تومان خسارت شخص ثالث ، دیه، جرحی و سایر دیات را پرداخت کرده‌اند.

وی افزود: در سال جاری 20 هزار نفر در تصادفات کشته شدند که این رقم نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته است.

کریمی اظهار داشت: حق بیمه‌های تولیدی تا پایان سال جاری به بیش از 9 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

رئیس شورای عالی بیمه ضمن ابراز تأسف از ضریب خسارت بالای 100 درصدی بیمه شخص ثالث گفت: در واقع این رشته بیمه برای بیمه‌گران نفع اقتصادی ندارد.

وی با اشاره به تشکیل یک میلیون و 300 هزار پرونده خسارت شخص ثالث گفت: 20 درصد این پرونده‌ها فوتی و جرحی است.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =