۰ نفر
۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۱

ایسنا نوشت:

یک مقام ارشد کره جنوبی امروز (یکشنبه) اعلام کرد نشانه‌هایی از انجام یک مانور نظامی در "دریای شرقی" توسط کره شمالی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری "یونهاپ"، لفاظی‌های خصمانه کره شمالی علیه آمریکا و کره جنوبی به دلیل انجام رزمایش‌های نظامی مشترک این دو کشور در روز جمعه شدت یافت و این مانور کره شمالی در میان تنش‌های رو به افزایش به دنبال سومین آزمایش هسته‌ای این کشور صورت خواهد گرفت.

مقام ارشد نظامی کره‌جنوبی در حالی که خواست نامش فاش نشود، گفت: دریافته‌ایم که ارتش کره شمالی در ماه جاری در حال آماده سازی یک مانور نظامی در مقیاس بزرگ در "دریای شرقی چین" است و در این آماده سازی سراسری نیرو‌های زمینی، دریایی و هوایی تحت آموزش هستند.

همچنین طبق گفته‌های وی با وجود اینکه آماده سازی کره شمالی طبق برنامه‌های خودش است اما به نظر می‌رسد این مانور نظامی‌ با تمرین نظامی سالانه آمریکا و کره جنوبی هم زمان انجام شود که این اقدامی بی‌سابقه است.

مقامات کره جنوبی اعلام کرده‌اند که احتمالا کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، طی اقدامی که قرار است پیامی برای کره جنوبی و متحدانش باشد، از مانور نظامی کشورش دیدن کند.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    1 1
    اگه کل جمعیتش رو هم تو مانور شرکت بده مانور بزرگ نمیشه