۰ نفر
۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۱:۱۳

سوره مهر به زودی تجدید چاپ دو کتاب خود با عناوین «شبِ گرفتن ماه» و «حماسه یاسین» را روانه بازار نشر می​کند.

به گزارش خبرآنلاين، «شبِ گرفتن ماه» عنوان کتابی است از محمد رضا سرشار که وی بر مبنای کتاب «بسی رنج بردم» ساتم الوغ زاده، نویسنده مشهور تاجیک، تلخیص داستانی این اثر را برای نوجوانان انجام داده است.این کتاب به زودی توسط سوره مهر به چاپ پنجم می‌رسد. این کتاب، داستانی شیرین و دلکش از زندگی حکیم ابوالقاسم فردوسی، داستانسرا و شاعر نامدار ایرانی قرن چهارم هجری قمری و سراینده میراث جاویدان زبان و ادب فارسی، شاهنامه است.

کتاب مذکور، یک سال پس از انتشار، توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عنوان یکی از کتابهای خارجی برگزیده سال جمهوری اسلامی ایران معرفی، و از نویسنده آن تقدیر به عمل آمد. بعدها حدود يک چهارم تلخیص این اثر توسط محمد رضا سرشار برای نوجوانان صورت پذیرفت.

چاپ پنجم این اثر در قطع وزیری و در شمارگان 2500نسخه در 296 صفحه بزودی منتشر خواهد شد.

همچنين چاپ سی‌و سوم «حماسه ياسين» نوشته سيد محمد انجوي نژاد بزودی توسط توسط اين ناشر منتشر می‌شود. بنابر گزارش پایگاه خبری سوره مهر، این کتاب به همه شهداي غواص و خانواده شهداي گردان ياسين تقديم شده که در دو بخش حماسه ياسين و كبوتران خونين به رشته تحریر درآمده است، همچنین عكس هايي از همرزمان وشهدايي كه در انتهاي كتاب از آنها نام برده شده است، در فهرست كتاب قابل مشاهده است.

انجوي نژاد درباره نوشتار کتاب اینگونه گفته است: «يك شب در حالي كه از لحاظ روحي دگرگون بوده ام شروع به نوشتن خاطرات خود كردم و اين كار از ساعت 7 شب تا 2 نيمه شب به طول انجاميد؛ خاطراتي يكدست بدون خط خوردگي و 2سال بعد كه يكي از همرزمانم اين خاطرات را ديد، كتاب را خواند و با خود به تهران آورد تا اينكه آقاي محمود جوانبخش از دفتر ادبيات و هنر مقاومت شخصا به مشهد آمدند و ماحصل كار حماسه ياسين شد.»

اين كتاب در كارنامه خود توفيقاتي از قبيل رتبه اول چهارمين دوره انتخاب بهترين كتاب دفاع مقدس، لوح تقدير آثار ادبي بيست سال دفاع مقدس و برنده ممتاز بيست سال ادبيان دفاع مقدس در جشنواره ايثار، ادب وپايداري در سال 1379 را دارد. اين كتاب از مجموعه كتاب هاي نقره اي ناشر است كه در 104 صفحه، قطع رقعي و در شمارگان 2500 نسخه توسط انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =