رییس مجلس شورای اسلامی، رایزنی در مورد مسائل منطقه‌ای، مبارزه با تروریسم و مذاکرات اقتصادی را مهم‌ترین محور دیدارهای خود در سفر به هند برشمرد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی پس از بازگشت به تهران در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سفر ما به هند در معیت نمایندگان محترم و به دعوت رییس مجلس هند بود. ما در چهار روز کاری تلاش کردیم روابط پارلمانی دو کشور موفق‌تر پیش برود و همچنین در افق کلانتری در مسائل توسعه روابط اقتصادی رایزنی‌هایی صورت گیرد و هم فکریی‌های به وجود بیاید.
رییس مجلس با بیان اینکه هند و ایران می‌توانند از ابعاد مختلف به توسعه پایدار در منطقه کمک کنند، تصریح کرد: ‌در افق درازمدت‌تر لازم بود بحث‌هایی با دوستان هندی داشته باشیم و اکنون به نظر می‌رسد نگاه‌ها در این راستا همگراست.
لاریجانی اضافه کرد: ‌در این سفر راجع به مسائل جاری بین دو کشور و برخی موضوعاتی که باید حل و فصل می‌شد مذاکراتی صورت گرفت و بعضی دوستان هم جلسات فرعی داشتند که خوشبختانه مجموعا به تفاهمات منطقی دست پیدا کردیم. برخی پروژه‌های استراتژیک سرمایه‌گذاری در چابهار مورد علاقه دوستان ما بود که به نفع ایران است و در مورد خط ترانزیتی نیز صحبت شد همچنين رایزنی در مسائل منطقه‌ای، مبارزه با تروریسم و حساسیت‌های دو کشور در مذاکرات، مورد توجه قرار گرفت.
/29295
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 279794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =