فارس نوشت:

پس از گذشت دو ماه از مذاکره هنوز بدهی ایرلاین ها به شرکت ملی پالایش و پخش پرداخت نشده است، بر این اساس شرکت پالایش و پخش در نامه‌نگاری‌ ‌هایی نسبت به قطع تحویل سوخت ایرالاین‌ها اتمام حجت کرده است.
پس از ایجاد مشکلاتی که دو ماه گذشته بین شرکت‌های هواپیمایی و شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی بابت بدهی این شرکت ها به صنعت نفت ایجاد و منجر به قطع سوخت رسانی به ایرلاین ها شد، مقرر شد تا شرکتهای هواپیمایی هرچه زودتر بدهی خود را به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی بپردازند.

یک مقام مسئول نفتی پس از گذشت 2 ماه به خبرنگار فارس گفت: ایرلاین ها از 700 میلیارد تومان بدهی خود تنها 15 میلیارد تومان را پرداخت کرده اند و مابقی پول بدهی هنوز تسویه نشده است.

معاون وزیر نفت اخیرا در همین رابطه اعلام کرده‌اند برخی از این ایرلاین ها در جلسه ای که 15 دیماه داشتند، با درخواست فرصتی برای تسویه، متعهد شدند که از این پس ضمن خریدهای نقدی بدهی هایشان طی مدتی برداخت کنند.

این مقام مسئول نفتی تصریح کرد: پس از جلسه 15دی ماه مقرر شد شرکت های هواپیمایی تا اول اسنفدماه بدهی خود را برداخت کنند زیرا شرکت ملی پالایش و پخش برای تولید سوخت مورد نیاز ایرلاین ها نیازمند به پول است و نمی تواند سوخت را به صورت اقساط به فروش رساند، ایرلاین ها بلیت خود نقدی می فروشند و باید پول سوخت دریافتی خود را نیز به صورت نقدی پرداخت کنند.

پیگیریهای حاکی است هم اکنون شرکت هواپیمایی آسمان بیشترین بدهی را به شرکت ملی پخش دارد و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی و ماهان نیز در رتبه های بعدی قرار دارند.

هم چنین شنیده شده است که شرکت ملی پالایش و پخش نامه نگاری هایی برای اتمام حجت با شرکت های هواپیمایی بدهکار انجام داده است که در صورت قطع سوخت گله ای از شرکت ملی پالایش و پخش نداشته باشند.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 279290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =