۰ نفر
۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۲

واحد مرکزی خبر نوشت:

شبکه بی بی سی عربی به تحریم رئیس حزب الدستور مصر مشارکت در انتخابات پارلمانی اشاره کرد. به گزارش این شبکه تلویزیونی، محمد البرادعی رئیس حزب الدستور مصر و هماهنگ کننده جبهه نجات ملی ( مخالف) مشارکت در انتخابات پارلمانی آینده را رد کرد. البرادعی با اشاره به اینکه اوضاع این کشور روز به روز تغییر می یابد، درباره امکان برگزاری انتخابات پارلمانی همزمان با وخامت اوضاع اقتصادی تردید دارد.
وی همچنین گفت نبود توافق بین قشرهای جامعه مصر باعث می شود جامعه بین المللی به این کشور کمک اقتصادی نکند. از سوی دیگر، نافرمانی مدنی در شهر پورت سعید ادامه دارد. فعالان سیاسی برگزاری نافرمانی مدنی را در سایر شهرهای مصر خواستار شده اند. حازم الخولی گزارشگر این شبکه تصریح کرد: در پی اعلام زمان برگزاری انتخابات پارلمانی ، مخالفان بر تحریم مشارکت در این انتخابات تاکید کردند.محمد البرادعی یکی از سران مخالفان مصر در این باره خاطر نشان کرد:« برگزاری انتخابات بخش کوچک از ساختار روند دموکراسی است.
از این رو قبل از برگزاری انتخابات باید قانون اساسی دموکراتیک، دستگاه قضایی مستقل ، رسانه های مستقل و قانون انتخابات ، که به برگزاری انتخابات آزاد و شفاف منجر شود، فراهم کرد، اما در حقیقت این نکته ها( در عرصه سیاسی مصر) وجود ندارد. بدین ترتیب تصمیم گرفتیم در (انتخابات) شرکت نکنیم، به ویژه اینکه این انتخابات را فریب می خوانیم. ما در مقابل نظام حاکم که سناریوی رژیم سابق مبارک را تکرار می کند، رو به رو هستیم».
گزارشگر این شبکه به تشدید تظاهرات و ادامه نافرمانی مدنی در شهر پورت سعید اشاره و تصریح کرد:در همین حال دهها نفر دو خط مترو در قاهره را مسدود و معترضانی دیگر ساختمان دولتی التحریر را تعطیل کردند. یکی از شهروندان مصری تصریح کرد:«همه در نافرمانی مدنی شرکت کردند». حازم الخولی همچنین خاطرنشان کرد: در پی درگیری ها بین معترضان و نیروهای امنیتی در شهر «محله کبری» در استان الغربیه ، نیروهای پلیس توانستند بر اوضاع این شهر تسلط پیدا کنند.معترضان حرکت قطارها را تعطیل کردند. گزارش می شود ، کارگران بیشتر جمعیت این شهر را تشکیل می دهند.
52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 279064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =