۰ نفر
۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۷

رائول کاسترو روز یکشنبه رسما برای یک دوره پنج ساله دیگر به عنوان رییس جمهوری کوبا انتخاب شد وی که چند روز قبل در مورد کناره گیری خود از قدرت با خبرنگاران شوخی کرده بود، اعلام کرد که در سال 2018 میلادی بازنشسته می شود.

به گزارش خبر آنلاین،  رائول کاسترو شب گذشته و بعد از آنکه مجلس ملی کوبا وی را برای یک دوره دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب کرد، عنوان داشت که در پایان این دوره یعنی سال 2018، از سیاست کناره گیری می کند.کاسترو این خبر را در یک نطق سراسری رادیو و تلویزیونی که کمی پس از انتخاب مجدد وی به عنوان رئیس جمهوری از سوی مجمع ملی ایراد شد اعلام کرد.

در این زمینه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت:انتخاب مجدد کاسترو برای آخرین دوره ریاست جمهوری اش به همراه انتخاب ˈ میگل دیاز کانل ˈ به عنوان نایب رییس شورای حکومتی کوبا صورت گرفت که مرد شماره دو جدید رژیم این کشور محسوب می شود.

خیرگزاری ( ای آی ان ) کوبا اعلام کرد : مجمع ملی قدرت خلق امروز در این پایتخت ژنرال ارتش ˈرائول کاسترو روزˈ را به عنوان رییس شورای حکومتی و میگل دیاز -کانل را به عنوان نخستین نایب رییس شورا برگزید.

دیاز-کانل که در ماه آوریل 53 ساله می شود یک مهندس برق و وزیر آموزش سابق و وارث سیاسی بالقوه ریاس جمهوری است که قصد دارد تنها رژیم کمونیستی یک جزبی قاره امریکا را به سمت آینده رهنمون سازد.

رائول کاسترو که اکنون 81 سال دارد پس از بیماری برادرش فیدل مظهر و نماد انقلاب کوبا در سال 2006 به طور موقت رییس جمهوری شد و در سال 2008 نیز رسما به این سمت رسید.

مجمع ملی کوبا که اعضای آن در ماه اکتبر بدون مخالفت در سمت خود ابقا شدند، هچنین اتبان لاز 69 ساله را به عنوان رییس این مجمع برگزید.

 به گزارش خبرآنلاین،در جلسه روز گذشته مجلس ملی کوبا فیدل کاسترو نیز برای لحظاتی کوتاه در آن شرکت کرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 279035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =