مهر نوشت:

وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به صحبت‌های شب گذشته رئیس جمهور در مورد بازار خودرو ، گفت: صبح امروز به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دستور دادم که بررسی کنند چگونه می توان در قیمت جدید خودروهای تولید داخل تجدیدنظر کرد.

مهدی غضنفری در حاشیه همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر در جمع خبرنگاران با اشاره به انتقادات شب گذشته رئیس جمهور از قیمت کنونی خودرو در بازار گفت: دستور رئیس جمهور برای وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان لازم‌الاجرا است که بر این اساس، امروز صبح به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام کرده ام که در راستای این دستور بررسی کنند که چگونه می توان بر روی قیمتها تجدیدنظر کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در روزهای آینده سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نتایج این بررسی را اعلام خواهد کرد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا امکان کاهش قیمت خودرو وجود دارد، تصریح کرد: مدل قیمت‌گذاری این بار ما این طور بود که قیمت خودرو از عدد بالایی شروع شده و به سمت کاهش برود که در این راستا خودروسازان نیز این روش را پذیرفته اند اما دستور جدید رئیس جمهور نیز باید اجرا شود.

به گفته غضنفری، سازمان حمایت قرار است بررسی های لازم را در این زمینه صورت دهد، این در شرایطی است که در شیوه قبلی قیمت‌گذاری قرار بر این بود که حدفاصل قیمت بازار تا قیمت محاسباتی به تدریج طی شود؛ به این معنا که قیمت بازار به عنوان سقف قیمت و نرخ محاسباتی به عنوان کف قیمت در نظر گرفته شده و فاصله میان آن توسط خودروساز در نظر گرفته شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: البته خودروسازان باید عرضه مستمر و فراوان داشته باشند و قیمتها را مطابق با دستور رئیس جمهور کاهش دهند.

غضنفری در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه در فاصله زمانی بررسی سازمان حمایت مردم باز هم با تنش قیمتی ممکن است مواجه شوند؟ خاطر نشان کرد: سازمان حمایت باید در کنار مردم دستور رئیس جمهور را دنبال کند تا بازار به تثبیت رسد.

وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص منابع اختصاص یافته برای پرداخت معوقات جوایز صادراتی و اعزام هیات‌های بازاریابی و آموزش صادرکنندگان خاطر نشان کرد: 25 میلیارد تومان قرار است به عنوان معوقات جوایز صادراتی ، هیات‌های بازاریابی و آموزش صادرکنندگان پرداخت شود.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 278884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پیمان سلیمانی US ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    42 0
    باسلام مشکل اصلی همین سازمان حمایت می باشد که به جای رسیدگی به مشکل بازهم فرصت 6 ماهه تعیین کرده است اولا مردم تحمل 6 ماهه دیگر را ندارند و هر اتفاقی اگر بخواهد بیافتد در این زمان هم امکان پذیر است دوما سازمان حمایت نمی تواند قیمت گذاری کند فقط می تواند از حقوق مصرف کننده حمایت کند که تا کنون این امر میسر نشده است سوما شورای رقابت مسئول قانونی قیمت گذاری خودرو می باشد
    • علی EU ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
      12 0
      شش ماهه دیگه که دولت جدیده اگه راست میگین الان بر گردونین به حالت قبل
  • بدون نام IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    54 0
    تجدید نظر یعنی چی؟ یعنی اینکه اگر 20میلیون گرون شد قراره 1میلیون ارزون شه. همین جوری گول میزنن.مردم هم میگن به به ارزون شد
  • بدون نام IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    55 0
    همه چی شش ماهه دیگه؟ تحویل سکه شش ماهه، پایین آوردن قیمت خودرو شش ماهه، بهبود وضع مسکن شش ماهه شش ماه دیگه دولت جدید می خواد این وعده ها رو عملی کنه؟
  • بدون نام US ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    16 0
    برای چی طی شش ماه باید قیمت ها کاهش پیدا کنه قیمت واقعی یک ماشین رو حساب کنید ،خودرو ساز هم به همون قیمت بفروشه اگه قرار به عدالت باشه، خودرو نباید برای یک روز هم گرون فروخته بشه چه برسه به شش ماه
  • خلیج فارس IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
    7 0
    چگونه می توان در قیمت جدید خودروهای تولید داخل تجدیدنظر کرد؟؟ آخه قربونت برم اینم سوال است ،خوب معلومه با پایین آوردن کیفیت...
  • احسان IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
    1 0
    تو این دو تا روش قیمت گذاری قیمت تمام شده کالا کجاشه؟درصد سود ثابت خودرو ساز یا وارد کننده معنی داره یا هرچی بیشتر بگیریم بهتره؟آره...
  • هستی IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
    7 0
    در نیمه دوم بهمن قیمت پراید 131 خشک در نمایشگاهها 11/500/000 تومان بود من که قصد خرید داشتم فکر کردم اگه بنام خودم از شرکت سایپا بگیرم بهتره ، در همان وقت سایپا فروش نقدی نداشت برای پیش فروش اردیبهشت 92 مبلغ 9/000/000 تومان به حساب واریز کردم بعد از چند روز قیمت خودرو الخصوص پراید به صورت سرسام آوری افزایش یافت ، حقیقتا اگر در تجدیدنظر قیمت ها حداقل 20% تعدیل نشود انصراف میدهم ، امیدوارم هموطنانم نیز اگر قیمت خودرو کماکان گران بود خرید نکنند تا خورو سازان محاسبه کند که آیا مردم متحمل ضرر میشوند یا خودرو سازان ؟
  • بدون نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
    2 0
    بهتر بود خودرسازان با بوجود آمدن هر مشکلی در تولید بجای رفتن به سازمان حمایت از افزایش قیمت , بدنبال یک راه حل اساسی بودند اگر واقعا مواد اولیه گران شده بود طبق گفته نماینده کمیسیون صنایع مجلس , از وزارت صنایع و مجلس درخواست می کردند فولاد و مواد پلیمری و .... که همگی تولید داخل هست و در اختیار دولت , با نرخ پایینتری در اختیارشان قرار گیرد نه اینکه در یک سال دوبار مجوز افزایش قیمت بگیرند چون اگر این خودروها تولید ملی هستند نباید با بالا رفتن قیمت ارز قیمتشان دو برابرشود .