روز جمعه انتخابات نظام پزشکی درحالی برگزار شد که یک غایب بزرگ داشت؛ محمدحسن طریقت منفرد، سرپرست وزارت بهداشت.

به گزارش خبرآنلاین؛ او دلیل عدم حضور در انتخابات نظام پزشکی را مسافرت عنوان کرد. سرپرست وزارت بهداشت در حاشیه دیدار وزیر بهداشت روسیه با وی در جمع خبرنگاران گفت: در تهران نبودم اما ظاهرا استقبال خوبی از این انتخابات شده است.

به گفته او حضور پزشکان در تهران در پای صندوق های رای کمتر از 15 درصد بوده است.

طریقت منفرد البته درباره پزشک خانواده و سرنوشت سلامت در سال 92 هم اظهار نظر کرد. او که چندباری وعده داده است برنامه ای برای تحول در نظام سلامت دارد، دراین باره گفت: در حال حاضر بیش از 60 درصد هزینه های درمان از جیب مردم پرداخت می شود، به همین برنامه جدیدی را در دستور کار داریم که هفته آینده به طور کامل در مورد آن صحبت خواهم کرد.

او همچنین گفت که 40 هزار پزشک عمومی یا بیکارند یا در شغل دیگری فعالیت می کنند: در حال حاضر بیش از 70 هزار پزشک عمومی داریم که در حدود 30 هزار نفر آنان در رشته شغلی خود مشغول کار هستند و بقیه آنها به دلیل نبود موقعیت شغلی مناسب به سمت شغل های غیر پزشکی رفته اند. شغل های زیادی هست که درآمدش بیشتر از پزشکی است.
 

بخش هایی از سخنان او را به نقل ار مهر بخوانید؛

- علاوه بر 2 هزار میلارد تومان اعتباری که رئیس جمهور در بودجه سال آینده برای اجرای برنامه پزشک خانواده اشاره کرده است اعتبارات لازم نیز در بودجه این وزارتخانه پیش بینی شده است.

در اجرای برنامه پزشک خانواده باید تغییرات اساسی اتفاق بیفتد. متاسفانه جایگاه پزشک خانواده در بین مردم تضعیف شده و می بایست اطلاع رسانی لازم صورت بگیرد تا بتوان به پویایی این برنامه افزود.

برنامه پزشک خانواده بعضا در برخی کشورها تا 40 سال به طول می انجامد تا اجرا شود و بنابراین نمی توان به یکباره انتظار داشت که چنین برنامه ای در کمترین زمان ممکن در کشور ما به نتیجه برسد.

- تجربیات کارشناسی نشان می دهد که خیلی از این مراجعات به پزشک خانواده چندان ضروری نیست از همین رو می بایست سیاستی را در پیش گرفت که بتوان این برنامه را آن طور که لازم است اجرا کرد بر همین اساس پیش بینی شده که در حدود 500 تومان حق فرانشیز بابت مراجعه به پزشک خانواده دریافت شود.

- در حال حاضر هیچ کمبودی برای داروی مورد نیاز بیماران وجود ندارد، به دنبال برنامه ای هستیم که بتوانیم کمبود داروی بیماران خاص و صعب العلاج را به نحوی اجرا کنیم که از حیف و میل این قبیل داروها جلوگیری شود.

- هفته آینده شورای عالی بیمه تشکیل جلسه می دهد و پیشنهادات ما به این شورا برای رشد تعرفه ها مرتبط با افزایش اعتبارات پیش بینی شده در قانون بودجه است. فعلا نمی توانم عددی را برای افزایش تعرفه ها اعلام کنم، هفته آینده در اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی به این موضوع به طور مفصل اشاره خواهم کرد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 278850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک مسلمان ایرانی IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    7 16
    اقای طریقت ممکن است در کشور یک بنگاه معاملات املاک بهر طریقی در امد اضافه تر داشته باشد ولی بقیه بنگاهها چنین وضعیتی ندارد اما پزشکان متخصص عموما در ماه بیش از بیست میلیون تومان در امد دارند تو را خدا قبول نمی کنی یا نمی خواهی واقعیت را بپذیرید ایا نظام سلامت ببرکت وجود اقای صدر رئیس قبلی سازمان نظام پزشکی و همکاری صمیمانه وزارت بهداشتی ها به تجارتخانه تبدیل نشده است مردم خوب می بینند والسلام
    • بدون نام GB ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
      7 2
      تقریباً کلیه معاملات ملکی ها درامد نجومی دارند بغیر از ان عامل اصلی افزایش قیمت ملک و مسکن هستند از طرفی سطح سواد و توانایی های یک پزشک و مسئولیت و خدمتی که انجام می دهد با یک بنگاهدار معاملات ملکی قابل مقایسه نیست و از طرف دیگر مردم هر یک یا چند سال گذارشان به یک بنگاه می خورد و هزینه ای که در یک بار مراجعه به بنگاه متحمل می شوند برابر شاید صد بار مراجعه به پزشک است گرچه اکثر مردم برای تمام عمر شاید به چند بار مراجعه به پزشک بیشتر نیاز نداشته باشند و فقط درصد کمی از مردم که بیماریهای خاصی دارند مرتب به پزشک مراجعه می کنند
  • بدون نام IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    8 13
    تورو خدا یکی بداد این پزشکان عمومی برسه . تلفن را بردارید به چند تا از متقاضیان پزشک برای استخدام در مطب زنگ بزنید ببینین ماهیانه چقدر میدن . پزشکان بخش دولتی هم که وضعشون بدتره .ایا گوش شنوایی هست ؟ گمان نمی کنم
  • محمد IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    22 7
    ر آمد پزشکان متخصص در تمام دنیااز سایر مشاغل معمول بالاتر است.ویزیت پزشک متخصص در همین کشورهای همسایه با ایران قابل مقایسه نیست ودر ترکیه 170 دلار ودر دبی 200 دلار ودر پاکستان 150 دلار است ودر ایران 6 دلارودر آمد سالیانه یک متخصص جراح در آمریکا بعد از مالیات حدود 500 تا 600 هزار دلار است و در فرانسه که مرتب می گویند مشکل اقتصادی دارد برای یک شب کشیک متخصص در بیمارستان به طور تمام وقت 1500 یورو پرداخت می شود و این به خاطر ارزشی است که کار آنها دارد ولی در ایران متاسفانه هزینه کردن برای سلامتی برای خیلی از مردم معادل پول زور دادن معنی می شود در حالی که فرضا برای پیتزای شب شان هر نرخی را با رضایت می پذیرند.
    • saeed IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
      4 2
      اشتباه میکنی نباید اینطوری دید تو کشور همسایه که میگی متوسط درامد مرد در سال 180میلیونه ولی در ایران...مردم با مشکلات پول جمع میکنن.
  • amoojavad IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
    12 6
    سیستم پزشک سالار همین میشه دیگه...بایدم این حرفارو بزنید ..این یه واقعیته.