منصور حقیقت پور گفت: مسئولان تراز اول کشور را به راحتی به دست نیاورده ایم که عده ای بخواهند به راحتی آنها را تخریب کنند.

رضا الیاسی: 22 بهمن سال جاری در شرایطی که راهپیمایی پرشور مردم در تمام شهرهای کشور برگزار می شد خبری بر خروجی رسانه ها درباره برهم زدن سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی در حرم مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها قرار گرفت.
اتفاقی که در قم رخ داد واکنش های فراوانی را از سوی بسیاری از مسئولان و مراجع عظام تقلید به همراه داشت به طوری که آیت‌الله مکارم شیرازی اعلام کرد به مسئولان شهر پیام می‌دهم که ساده از کنار این قضیه نگذرند، باید ریشه‌ها خشکانده شود.{اینجا}
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از مردم تبریز تصریح کردند: بنده مخالفم با این کارها که یک نفر را به عنوان ضدولایت و ضدبصیرت علیهش شعار بدهند و جلسه را برهم بزنند مانند کاری که در قم و مرقد امام اتفاق افتاد. اگر این افراد حزب اللهی و مومن هستند این کارها را نکنند.

حبیب الله عسگر اولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز یکی از چهره هایی بود که در جلسه مشترک نمایندگان فراکسیون مجلس نهم و ادوار حزب مؤتلفه اسلامی درباره بهم زدن سخنرانی رئیس مجلس در مراسم یوم الله 22 بهمن قم گفت: کسانیکه فرق بین یک مراسم ملی و یک میتینگ سیاسی را نمی دانند و مرتکب بد اخلاقی می شوند باید تبعات این کار خود را بپذیرند. قانون باید در مورد این افراد داوری کند. این عمل زشت مورد رنجش مراجع عظام تقلید بود و مصداق اختلاف افکنی که مورد نهی رهبری معظم انقلاب است.{اینجا}

تنها 3 روز پس از وقوح حادثه شهر قم اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نشستی تخصصی این موضوع را مورد بررسی قرار داده و کمیته ویژه ای را به ریاست منصور حقیقت پور برا بررسی این اتفاق تشکیل دادند.
اعضای کمیته ویژه پیگیری حوادث قم آنچنان که سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به خبرآنلاین گفته است طی هفته جاری در روزهای شنبه و دوشنبه به شهر قم رفته و نشست های مختلفی را برای پیگیری موضوع برگزار کرده اند.
وی همچنین از دیدار اعضای این کمیته با مراجع عظام تقلید در روز پنجشنبه نیز خبر داده بود.
منصور حقیقت پور رئیس کمیته چندی پیش اعلام کرده بود ممکن است مقامات مسئول در این زمینه برخی دیگر از افراد را احضار کنند اما تعدادی از بازداشت شدگان نیز به قید وثیقه آزاد شدند.
حقیقت پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرآنلاین گفت: بروز چنین اتفاق هایی در شرایطی که فضای سیاسی کشور آماده برگزاری دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها می شود هزینه های فراوانی را به همراه دارد.
وی افزود: این اتفاقی که در شهر قم رخ داد اتفاق بسیار مهمی است و ما شخصیت ها و مسئولان تراز اول کشور را به راحتی به دست نیاورده ایم که عده ای بخواهند به راحتی آنها را تخریب کنند.

حقیقت پور با بیان این که اتفاق هایی نظیر اتفاقی که در قم رخ داد هزینه های فراوانی را برای کشور به همراه دارد، تصریح کرد: یکی از هزینه هایی که این اتفاقات به همراه دارد را باید در ابعاد بین الملی و سواستفاده های فراوان بیگانگان مورد بررسی قرار داد.
حوادث قم هزینه های انتخابات را افزایش می دهد

وی با بیان این که هم اکنون حدود 4 ماه تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، افزود: در این شرایط رعایت اخلاق یکی موضوعات مهمی است که باید در نظر گرفته شود و نباید اجازه داد تا عده ای با این رفتارها شخصیت های نظام را تخریب کنند.

حقیقت پور تاکید کرد: در شرایطی که از هم اکنون با این بی اخلاقی ها برخورد نشود این اتفاقات می تواند هزینه های انتخابات ریاست جمهوری آینده را افزایش دهد.
وظیفه مجلس دفاع از حقوق مردم است

وی درباره علت ورود مجلس به این موضوع گفت: نمایندگان وکلای مردم هستند و باید از حق و حقوق مردم در تمام مسائل دفاع کنند. در شرایطی که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم وظیفه مجلس است که از بروز چنین بی اخلاقی هایی جلوگیری کند.
نماینده مردم اردبیل گفت: اعضای کمیته ویژه مجلس در سفرهای خود به قم جلساتی با مسئولان دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی این شهر برای حقیقت‌یابی تشکیل داده اند و با علما، بزرگان، امام جمعه قم و سایر مسئولان مربوطه نیز دیدار خواهیم داشت.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: اعضای کمیسیون امنیت ملی به منظور بررسی این اتفاق و جلوگیری از حوادث دیگر کمیته ای را تشکیل دادند و این کمیته کار خود را به صورت جدی ادامه می دهد.
گزارش نهایی هفته آینده آماده می شود

وی که روز چهارشنبه با خبرآنلاین گفت و گو می کرد با بیان این که طی هفته جاری دو بار به شهر قم سفر کرده ایم، افزود:  روز پنجشنبه به این شهر خواهیم رفت و طی هفته آینده نیز نشست های دیگری را برای رسیدن به نتیجه نهایی برگزار خواهیم کرد.
وی همچنین درباره زمان نهایی شدن کار کمیته ویژه گفت: به احتمال فراوان کار رسیدگی به این موضوع هفته آینده به پایان می رسد و اعضای این کمیته گزارش نهایی خود را به مسئولان اعلام خواهند کرد.
تدوین آیین نامه پیوست امنیتی انتخابات در مجلس

حقیقت پور با بیان این که هم اکنون فضای سیاسی کشور آماده برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است، گفت: باید کمک کنیم که این فضا شاداب باشد و نامزدها باید اخلاق را رعایت کنند و نباید بگویم کسی تا کنون در مملکت کار نکرده است.
وی ادامه داد: تمام جریانات که می خواهند نامزد معرفی کنند و تمام نامزدها که می خواهند در انتخابات شرکت کنند نباید گذشته را سیاه نشان دهند.
حقیقت پور تاکید کرد: بر همین اساس کمیسیون امنیت ملی با همکاری سایر دستگاه ها در حال تدوین آیین نامه پیوست امنیتی انتخابات است تا بتواند خطوط قرمزی را مشخص کند و نامزدهایی که مورد تایید شورای نگهبان قرار می گیرند باید این آیین نامه را رعایت کنند.
نایبب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که کمیته امنیتی این کمیسیون در حال بررسی این آیین نامه است و از روز یکشنبه هفته جاری جلسات خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: به طور مثال پس از تدوین این آیین نامه نامزدها نباید مسائل قومی را مطرح کنند و یا این که مسائلی همچون قانون اساسی را زیر سوال برده و یا از رسانه های بیگانه برای تبلیغ استفاده کنند.
/27295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 278180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =