محصولات InCycle پوما که شامل کفش‌، لوازم و لباس‌های ورزشی است، از مواد زیست‌تجزیه‌پذیر یا قابل‌بازیافت تهیه شده و زمانی که به این شرکت بازگردانده شود، به مواد اولیه خود یا محصولات جدید تبدیل خواهد شد.

محبوبه عمیدی: شرکت پوما که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات ورزشی در جهان به‌شمار می‌رود، محصولات تازه‌ای را تولید کرده که همگی زیست‌تجزیه‌پذیر یا قابل بازیافت هستند و با InCycle که معرفی چرخه حیات آنهاست از دیگر محصولات این شرکت متمایز خواهند شد. این محصولات که از لباس‌ها و لوازم ورزشی مورد نیاز تا کفش‌های کتانی را شامل می‌شوند، پس از غیرقابل استفاده‌شدن به زباله تبدیل نخواهند شد؛ بلکه به فروشگاه‌ها بازگردانده می‌شوند تا به عنوان بخشی از برنامه "Bring Me Back" یا «مرا به خانه برگردان» تجزیه شده یا به محصولات دیگری تبدیل شوند.

به گزارش گیزمگ، ترکیبات زیست‌تجزیه‌پذیری که در محصولات InCycle به کار گرفته می‌شوند، در نهایت توسط میکروارگانیسم‌ها تجزیه شده و به خاک بازخواهند گشت. بر اساس استانداردهای جهانی لازمه تولید این محصولات استفاده از  مواد خامی است که از فیبر آلی فاقد مواد سمی تهیه شده باشند و کمترین آسیب ممکن را در هنگام تجزیه شدن به محیط‌زیست اطراف خود وارد کنند. در مقابل محصولات بازیافتی از مواد اولیه‌ای مانند فلزات، پارچه و پلاستیک تهیه خواهند شد که قابلیت استفاده مجدد برای تولید محصولات دیگر را خواهند داشت.

پوما

در میان این محصولات، لباس ورزشی برای بسکتبالیست‌ها و کفش‌هایی وجود دارد که کاملا زیست‌تجزیه‌پذیر هستند. رویه این کفش‌های ورزشی از ترکیب پنبه و کتان تهیه شده و کف آنها را پلاستیک زیست‌تجزیه‌پذیر تازه‌ای به نام APINATbio تشکیل داده که می‌تواند پیش از تبدیل شدن به گیاخاک طبیعی به اجزای تشکیل‌دهنده خود خرد شود.

پوما

در میان محصولاتی که قابلیت بازیافت دارند، می‌توان به کوله و کاپشن ورزشی تولید شده توسط این شرکت اشاره کرد. در ساخت کوله‌پشتی از پلی‌پروپیلنی که می‌تواند به مواد اصلی تشکیل دهنده خود بشکند استفاده شده و کاپشن ورزشی از پلی‌استر بازیافت شده از بطری‌های PET تهیه شده است. در ساخت تمامی بخش‌های این دو محصول، حتی زیپ‌ها از یک ماده استفاده شده تا بازیافت آنها ساده و امکان‌پذیر باشد. کاپشن ورزشی پلی‌استری حتی می‌تواند دوباره به گرانول‌های پلی‌استر تبدیل شده و در تولید محصولاتی که می‌توانند از ماده خام بازیافتی استفاده کنند، به کار گرفته شود.

پوما

فروش محصولات مجموعه InCycle در ماه جاری در سراسر جهان آغاز خواهد شد و همراه با برنامه «مرا به خانه برگردان» ادامه خواهد داشت. پوما برای اجرایی کردن این برنامه با شرکت I:CO که به بازیافت مواد در سطح جهانی مشغول است، همکاری خواهد کرد. یادتان باشد اگر یکی از این محصولات را خریداری کردید، هر زمان که دیگر به آن احتیاج نداشتید به یکی از فروشگاه‌های پوما سر بزنید و آن را درون سطل بازیافت بیندازید. حتی می‌توانید محصولاتی را که خصوصیات مشابهی دارند؛ اما توسط برندهای دیگر تولید شده‌اند برای بازیافت به این سطل‌ها بیندازید.

 53273

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 277515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =