دادستان تهران گفت: اهانت به مقامات رسمی به خصوص روسای سه قوه و رئیس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام مستوجب پیگیری قانونی خواهد بود.

به گزارش فارس، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی انقلاب تهران صبح یکشنبه در حاشیه برگزاری مراسم معارفه سرپرست دادسرای ناحیه 19 در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری تجمع غیرقانونی در روز 16 آذر گفت: پلیس در مورد کلیه تجمعات غیرقانونی موظف است که با اخلال‌گران نظم برخورد کند. وی افزود: در صورتی که تجمعی غیرقانونی و بدون مجوز در این روز برگزار شود پلیس باید با آن تجمعات بدون مجوز برخورد کند بخصوص با کسانی که باعث برهم زدن نظم عمومی می‌شوند.

دادستان تهران در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چه تعداد از بازداشت‌شدگان 13 آبان باقی مانده‌اند پاسخ داد: اکثر بازداشت شدگان 13 آبان بجز چند نفر آزاد شده‌اند که این چند نفر هم بزودی پرونده‌هایشان به دادگاه ارسال خواهد شد. تعداد باقیمانده این افراد حدودا 4 یا 5 نفر می‌باشد.

جعفری در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری که از وی در خصوص سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره تهمت نزدن به سران سه قوه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پرسید، اظهار داشت:‌در مصاحبه‌های قبلی هم در خصوص مطبوعات سخن گفته‌ام لذا باز هم تکرار می‌کنم که در قانون مطبوعات گسترش اخلاق یکی از رسالت‌های مطبوعات می‌باشد بنابراین مطبوعات حق ندارند نسبت به آحاد کشور توهین، اهانت و افترا بزنند. وی خاطرنشان کرد: قانون‌گذار در مورد برخی از مقامات صریحا نام برده است، همانند ماده 609 که در این قانون تصریح شده که اهانت به مقامات رسمی همانند رئیس جمهور جرم است. دادستان تهران اضافه کرد:آنچه که مقام معظم رهبری اخیرا فرموده‌اند در قوانین پیش‌بینی شده است بنابراین اهانت به مقامات رسمی بخصوص روسای سه قوه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مستوجب پیگیری قانونی خواهد بود. جعفری در ادامه تصریح کرد:انتقام‌گیری و هرگونه تخریب اشکال دارد لذا فرصت مناسبی است که رسانه‌ها با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری خود را تلطیف کنند.

دادستان تهران درباره انتقاد برخی از طرفداران احمدی‌نژاد که می‌گویند در سال‌های گذشته برخی رسانه‌ها، تخریب‌ها و تهمت‌هایی به رئیس جمهور زده‌اند، آیا در این باره پرونده‌ای تشکیل شده است، گفت: در مورد بخشی از این تخلفات مسئولان مربوطه شکایت کردند که طبعا این موارد در دادسرای کارکنان دولت مطرح است اما اگر تخریب‌هایی نسبت به شخص رئیس جمهور صورت گرفته که ناشی از انجام وظیفه بوده مطمئنا چه سایت‌ و چه مطبوعات این تخریب‌ها را صورت داده باشند دادستانی در مورد آنها اقدام خواهد کرد. البته این اقدام دادستانی تنها در مورد رئیس جمهور نخواهد بود بلکه در مورد روسای قوای دیگر و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز خواهد بود.

جعفری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس درباره جلسه موسوم به دعای کمیل تاکید کرد: براساس آنچه که گزارشات ماموران اقدام‌کننده نشان می‌دهد عده‌ای در این جلسه علیه امنیت ملی تبانی و اجتماع کرده بودند. وی افزود: برخی از بازداشت شدگان هم البته اظهار بیخبری کرده و می‌گویند ما در مراسم دعای کمیل شرکت کرده بودیم البته برخی دیگر هم معتقدند که این جلسه، جلسه واقعی بوده و با بهم خوردن آن این موضوع ابتر شده‌است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه علی رغم توصیه شما مهدی هاشمی هنوز به ایران بازنگشته است، تاکید کرد: ما عجله‌ای نداریم هر وقت که مهدی هاشمی به ایران برگردد اقدام خواهیم کرد. دادستان تهران همچنین درباره پرونده قتل فرزند شهید هاشمی نیز گفت: در این رابطه برادر مقتول بنا بر ادله‌ای که روی چاقو کشف شده بازداشت است. وی افزود: روی دسته چاقو قطرات خونی کشف شده که در حال تطبیق می‌باشد و لذا تحقیقات ادامه دارد.

دادستان تهران درباره پرونده مرگ پزشک بازداشتگاه کهریزک نیز اظهارداشت: در این خصوص پزشکی قانونی اظهارنظر کرده که مسمومیت دارویی علت مرگ این پزشک بوده است. البته در این باره قرص‌هایی هم در سالاد کنار وی کشف شده و که با آنکه پزشکی قانونی نظر داده مطابقت دارد. ولی تا این لحظه موضوعی که قطعی شده نشان می‌دهد که مرگ این پزشک ناشی از مسمومیت دارویی بوده است. اما اینکه این اقدام حتما ناشی از قصد بوده باشد یا نه نیاز به تحقیقات دارد. جعفری خاطرنشان کرد: در رابطه با این پرونده کارگر رستورانی که برای این پزشک غذا آورده بود را شناسایی کرده و بازپرس از وی تحقیقات کرده است؛ کارگر رستوران در تحقیقات بیان می‌کند که وقتی غذا را برای مقتول آورد‌م در اتاق قفل بود و دکتر خود در اتاق را باز کرده و دوباره بست. وی ادامه داد: ما در این فکر بودیم که چگونه این غذا وارد اتاق شده است که با تحقیقات بسیار مفصل به این کارگر رستوران رسیدیم ولی وی در بازداشت نیست. دادستان تهران افزود: تحقیقات در مورد تلفن‌ها و ایمیل‌های مقتول ادامه دارد. البته تحقیقات درباره اولیای دم این مقتول هم آغاز شده ولی در کل آن چه که در حال حاضر پزشکی قانونی اعلام کرده مرگ ناشی از مسمومیت دارویی است البته این موضوع به دلیل اینکه مستوجب فرضیه خودکشی و قتل نیز می‌باشد تحقیقات در این باره ادامه دارد.

دادستان تهران در پایان درباره برخی اظهارات نمایندگان مجلس درباره دادستان سابق تهران و اینکه آیا در این باره پرونده‌ای تشکیل شده است یا خیر، گفت: پرونده‌ای در این باره تشکیل نشده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 27733

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۰
    0 0
    عجب! پس شما در كهريزك سالاد هم به ملت مي داديد؟ عجب مردم بي انصافي داريم ها!!!