سامان احتشامی که شبانگاه چهارشنبه با یک ارکستر هشت نفره در تالار وحدت کنسرت داد تاکید کرد با وجود تمام مشکلات و تنگنا‌ها، حضور در جشنواره فجر را کاری مثبت می‌داند.

به گزارش خبرآنلاین، این آهنگساز و نوازنده با اشاره به اینکه از 13 سالگی تا امروز در جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه پرداخته است، گفت: «از سال 1370 به مدت 12 سال در بخش رقابتی این رویداد موسیقایی شرکت داشته‌ام که حاصل آن کلکسیونی از تندیس‌ها، لوح تقدیر‌ها و جایزه‌هایی است که از جشنواره فجر گرفته‌ام. بعد از سال 1382 هم پای ثابت بخش جنبی جشنواره بوده‌ام و برای همین آن را خانه هنری خودم می‌دانم.»

 

او با تشکر از حسن ریاحی، دبیر جشنواره موسیقی فجر و علی ترابی، مدیر اجرایی آن، افزود: «کمبود بودجه دست این دو را بسته است و همین که آنان توانسته‌اند جشنواره‌ای آبرومند، شسته رفته و البته جمع و جور را با حضور هنرمندان عرصه موسیقی کشورمان برگزار کنند، باید دستشان را بوسید.»

 


سامان احتشامی با تاکید بر اینکه هنرمندان موسیقی ایران حتی در جشنواره فجر هم مظلوم هستند، ادامه داد: «برای همین اجرای چهارشنبه شب، من از جیبم خرج کرده‌ام. مبلغی هم که قرار است جشنواره به ما بدهد، هزینه‌های رفت و آمد اعضای گروه و کرایه سالن تمرین‌های ما را نیز جبران نمی‌کند.»

 

این نوازنده پیانو گفت: «کمک هزینه‌ جشنواره، حتی پول دو دست کت و شلوار نوازندگان نمی‌شود. این وضعیت خنده دار است، چرا که هیچ جای دنیا با اهالی موسیقی جدی و فنی چنین برخوردی صورت نمی‌گیرد.»


او با اعتراض به گرانی بلیت کنسرت‌ها و اجراهای جشنواره هم تاکید کرد: «من از مردمی که بلیت‌های 20 هزار تومانی برنامه ما را خریدند و پای کارمان نشستند، تشکر می‌کنم. قیمت بلیت کنسرت در ایران با کشورهای پیشرفته که مردمش درآمد بیشتری هم دارند، برابری می‌کند که باید یک فکری برایش کرد.»

 


احتشامی در گفتگو با خبرآنلاین افزود: «در همه کشور‌ها، دولت، شهرداری‌ها یا دیگر موسسات و نهادهای فرهنگی و اقتصادی از موسیقی حمایت می‌کنند و با کمک‌های کلان به گروه‌ها، هنرمندان و مراکز هنری، قیمت بلیت‌ها را پایین می‌آورند. آنان به خوبی دریافته‌اند جامعه‌ای که با موسیقی سالم و فاخر دم خور باشد، مشکلات کمتری هم خواهد داشت.»


این آهنگساز در واکنش به این پرسش که چرا در کنسرت‌هایش هم قطعات سنگین و فنی را می‌گنجاند و هم آهنگ‌هایی با ریتم‌ها و ملودی‌های مردم پسند‌تر را اجرا می‌کند، پاسخ داد: «ترجیح می‌دهم با حفظ اصول هنری و فنی، سلیقه طیف بزرگ تری از مخاطبان را لحاظ کنم. دنبال آن هستم ضمن راضی کردن اهل هنر و علاقمندان موسیقی جدی و سنگین، لحظات شادی را هم برای تماشاگران رقم بزنم.»

 

او ادامه داد: «خودم که به هر کنسرتی می‌روم، دوست دارم از آن لذت ببرم و وقتی بیرون می‌آیم، احساس راحتی و آرامش کنم. اجرای موسیقی سنگین و خیلی فنی در کنار قطعات شاد‌تر و ریتمیک‌تر، به نظر من ترکیب خوبی است که ضمن راضی کردن مخاطب، با سلیقه خودم هم جور در می‌آید.»

58245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 277114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
    22 1
    متاسفم
  • بدون نام IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
    15 21
    فکر می کنم نوازندگان کت و شلوارهای گران قیمت می پوشند. مشکل این است عزیز نه کم توجهی مسوولان!
    • وحید IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
      8 1
      دکتر اولا که چه ربطی داره؟؟؟ دوما پوشیدن کت شلوار گرون به قول شما چه افتی داره؟؟؟ نکنه به ازادی های فردی واجتماعی اعتقاد نداری؟؟؟؟!!!! از دید شما فک کنم هرچقدر یه هنرمند شلخته تر بیاد رو صحنه بهتره
    • بدون نام CZ ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۷
      4 4
      محض اطلاع بزرگوارانی که به این نظر من منفی می دهند باید بگویم سعی کرده ام با کنایه و طعنه حرفم را بزنم . جان من کمی دقت کنید ، من هم با شما هستم
    • بدون نام IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۷
      7 1
      دوست عزیز شما مبلغی از این متن دیدی که می فرمایید "نوازندگان کت و شلوارهای گران قیمت می پوشند" به قول حافظ "که هر که بیهنر افتد نظر به عیب کند"
  • گل آقا IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۷
    6 0
    بیشتر به طنز می مونه