طرح دور برگردان غیر هم سطح دراتوبان باقری ارائه شده اما مصوب نشده است، این پاسخ مسئول فنی مهندسی منطقه 4 شهرداری تهران به خوانندگان خبرآنلاین اعلام شده است.

وحید،یکی از خوانندگان خبرآنلاین نوشته بود:« با سلام بزرگراه شهید باقری (تهرانپارس) درتقاطع با بزرگراه رسالت و خیابان فرجام دارای 2 دور برگردان وجود دارد که درحال حاضر باعث ترافیک بسیار شدیدی درمنطقه شده است بگونه ای که در مواردی این ترافیک بر رفت و امد خیابان های اطراف نیز تاثیر می گذارد. در حالی که امروز بسیاری از دور برگردان های تهران حذف و بجای آن پل احداث شده، به نظرمی رسد این بزرگراه نیزدر تقاطع های فوق الذکر نیازمند احداث پل است.با توجه به اینکه بزودی قرار است بزرگراه شهید باقری به بزرگراه شهید بابایی نیز متصل شود.شرایط بدتر خواهد شد. لطفا" در این خصوص از مسئولین شهرداری سوال بفرمایید با سپاس.
رضایی، مسئول فنی مهندسی منطقه 4 شهرداری تهران در پاسخ به این خواننده به خبرآنلاین گفت:« قبل ازاینکه بخواهند در بزرگراه ها تقاطع چراغ داررا حذف کنند باید مطالعات فراوانی درباره آن صورت گیرد. زیرا احداث تقاطع های غیرهم سطح هزینه های فراوان و زمانی خاصی را به خودشان اختصاص می دهدند. این دوربرگردان های مورد اشاره سالها است کارایی دارند. احداث این دوربرگردان ها نیزازطریق معاونت ترافیک مرکز و به پیشنهاد سازمان فنی و مهندسی شهر تهران انجام می گیرد. پس از ارسال پیشنهاد ها این معاونت پروژه هارا ارزیابی می کند. این ارزیابی ها برحسب اولویت دربزرگراه ها اجرا می شوند.با این وجود پیشنهاد تقاطع غیرهم سطح در رسالت و فرجام ارائه شده است.»
وی ادامه داد:«از سوی دیگر معاونت ترافیک، طرح های درنظرگرفته شده را تا زمان تصویب نهایی به منطقه اعلام نمی کند.با این وجود منطقه چهار پیگیراین موضوع هست.بهر حال منطقه این درخواست را به معاونت ترافیک مرکز ارائه کرده است. اما هرزمان که این طرح به تصویب برسد موضوع با ما درمیان گذاشته خواهد شد.»
45235
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 276478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسام GB ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
    37 0
    زمانی‌ که دوربرگردان‌های بزرگراه باقری مصوب شده بود، نه از جنوب به بزرگراه‌های یاسینی و بسیج متصل بود و نه از شمال به بزرگراه‌های زین الدین و بابایی. بر خلاف نظر مهندس رضایی این دوربرگردان‌های متوالی نه تنها کارایی ندارند بلکه بسیار کلافه کننده و مخل عبور و مرور شده اند. بهتر است مسئولان و کارشناسان سازمان ترافیک و سازمان فنی و مهندسی شهرداری تهران با حضور در محل، عدم کارایی دوربرگردان‌ها را ملاحظه فرمایند
  • بدون نام IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
    31 0
    دوربرگردانهای این اتوبان به شدت مخل رانندگی هستند و اساسا تعریف اتوبان برای این معبر صحیح نیست. این مسیر به شدت خطرناک است و رانندگی در آن صد درصد با خلاف همرا ه است و خطر جانی دارد. و شاید در هیچ جای تهران چنین اتوبانی به این افتضاحی نداریم. پلیس و شهرداری هم 100 در 100 این مشکلات را بهتر می دانند. از مسئولان عاجزانه تقاضای رسیدگی داریم.
  • محمود IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
    34 1
    یا ایشان از شرایط حال حاضر اتوبان باقری اطلاع ندارند، یا تعریف کارایی را نمی دانند که گفته اند : «این دوربرگردان های مورد اشاره سالها است کارایی دارند»!
  • محمدجواد IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
    19 2
    یا دوربرگردان های این مسیر را اصلاح و حذف کنید و یا نام اتوبان را از این محل بردارید.
  • کیخسروی IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
    19 2
    این دور برگردان ها کارایی ندارند ساکنان تهرانپارس مجبورند از آنها عبور کنند و البته این به قول شما اتوبان به دلیل این دور برگردانها بسیار کلافه کننده اند چونه خط سرعت دارند نه خط کناره همه مردم در حال چپ و راست رفتن برای رسیدن به مقصد هستند. با بستن خروجی بزرگراه رسالت و گلبرگ هم فقط این مشکل جابجا شده اما حل نشده. به نظر می رسند مسئولان در این منطقه زندگی نمی کنند و از این محل رفت و آمد ندارند که اینچنین قضاوت می کنند.
  • بهزاد GB ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
    21 1
    یک بزرگراه 5 کیلومتری و 12 دوربرگردان ؟!
  • معصومي IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۷
    13 0
    با سلام و احترام ؛ با افتتاح ادامه بزرگراه باقري تا اتوبان بابايي و هزينه هاي سنگين جهت احداث كنار گذرها و دوربرگردان هاي پل استقلال ، تردد در اين دوربرگردان حادثه ساز با خطر تصادف و تلفات جاني بسيار بالا بر خلاف ضوابط فني و ترافيكي ادامه داشته و صدها مورد حوادث تلخ و ناگوار شاهدي بر آن مي باشد ، لازم بذكر است اين دوربرگردان بايد طبق جوابيه هاي سال قبل معاونت حمل و نقل و ترافيك منطقه 4 مسدود مي گرديد كه با تامين حركت شرق به غرب و بالعكس در بلوار و پل استقلال و تامين حركات گردشي از ميدان اميد ، كنارگذر پل استقلال به جنوب بزرگراه باقري و بلوار مطهري دسترسي به جنوب با سهولت و امنيت امكان پذير بوده و خواهد بود
  • مجید IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    7 0
    منزل ما ظلع جنوب شرقی تقاطع باقری با رسالت هست.شمال شرقی از طرح در امده ولی جنوب شرقی هنوز تو طرح هستش.میگند میخوایم پل بزنیم.معلوم نیست چیکار میخواهند بکنند.