حاضران در سالن مراسم اختتامیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر در بین صحبت‌های شمقدری با تشویق‌هایشان از او خواستند که زودتر صحبت‌هایش را تمام کند.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس سازمان سینمایی با دعوت محمدرضا شهیدی‌فر مجری مراسم اختتامیه روی سن حاضر شد و گفت:« جشنواره فیلم فجر بزرگترین و مهمترین رویداد سینمایی کشور است. در فیلم‌های سینمای ایران سه گرایش وجود دارد. یکی فیلم‌هایی است که به سمت سینمای بدنه می‌رود و مخاطب عام دارد. دومی سینمایی که می‌خواهد رای داوران جهانی را کسب کند و نوع سوم سینمایی است که راغب است محتوای ویژه‌ای را دست مایه خود قرار دهد.»


وی ادامه داد: «اکثر فیلم‌های سینمای ایران در این دوره از جشنواره به سمتی رفتند که این سه ویژگی را دوربین خودشان تزریق کردند. ما فیلم‌هایی داریم که جذب مخاطب می‌کند و محتوای خوبی دارد. فیلم هایی را داریم که نظر داوران جهانی را جذب می‌کند و در خدمت نگاه ملی است و تماشاگر هم دارد.»

 

شمقدری که هنگام سخنرانی با تشویق حاضران مبنی بر تمام کردن صحبت‌هایش روبرو شد، گفت: «دست نزنید، هنوز گروه موسیقی آماده نشده است.»


رئیس سازمان سینمایی در پایان خاطرنشان کرد: «همدلی وهمگرایی به دست سینماگران و اهالی رسانه در این دوره جشنواره محقق شد. سینمای ایران بیش از هر چیز نیار به همدلی دارد. مردم وظیفه خود را نسبت به سینمای ایران انجام می دهند اما ما باید به میراث هنری و میراث پیشکسوتان کمک کنیم و اهالی سینما باید بیش از دیگران کمک کنند. احساس شخصی من این است که هنوز سوژه‌های درخور و مناسب انقلاب ساخته نشده است. از همه و اول از خودم گله می کنم و از خدا کمک می خواهم که سال دیگر چند فیلم درباره انقلاب اسلامی داشته باشیم.»


گروه موسیقی بعد از صحبت‌های شمقدری کار خود را با تاخیر شروع کردند و آریا عظیمی‌نژاد گفت: «قرار بود بیشتر حرف بزنند که ما وقت برای آماده شدن داشته باشیم.»
 

57246

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 276288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
    زمستان میگذره و رو سیاهی به زغال میمونه امثال شمقدری رفتنی اند و فرهنگ ایرانی ماندنیست
    • بدون نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
      2 20
      هر کسی جای او بود هم میشد همین حرف را زد . این عبارات کلیشه را بگذارید کنار و واقع بین باشید
  • بدون نام IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
    63 4
    یعنی هماهنگی ازاین بهتر نمیشد. خداروشکر مراسمایی مثل المپیکو به ایران نمیدن..
  • بدون نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
    29 11
    "احساس شخصی من این است که هنوز سوژه‌های درخور و مناسب انقلاب ساخته نشده است. از همه و اول از خودم گله می کنم و از خدا کمک می خواهم که سال دیگر چند فیلم درباره انقلاب اسلامی داشته باشیم.» ! ! سینما از این سفارشی ترم مگه میشه؟؟؟
    • بای بای IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
      23 0
      سال دیگه این موقع آقا شمقدری باید دنبال یه کار جدید بگرده
  • زهره IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
    6 60
    خوبه ادعای فرهنگ وتربیت هم دارن وقتی کسی داره صحبت می کنه دست می زنن که حرفاشو که اتفاقا تازه هم شروع کرده بود تموم کنه .قرار بود تا اماده شدن گروه صحبت کنه که حضار بی ادب نذاشتن بی خیال شد نشست تا معطل بمونن بفهمن کارا برنامه ریزی داره دل بخواهی نیست.