هاشمی رفسنجانی گفت: دلسوزان نظام با پاسخ به ابهامات دانشجویان مسیر اعتماد به نظام را هموارتر کنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه امیر کبیر، این دانشگاه را یکی از افتخارات علمی کشور و منطقه خواند و گفت: اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها در کنار روحانیت و انقلابیون همواره نقش بسزایی در پیشبرد انقلاب و مبارزه بر علیه رژیم پهلوی داشتند. 

به گزارش ایسنا آیت‌الله هاشمی رفسجانی دغدغه‌های قشر دانشگاهی، به خصوص اساتید را در برهه حساس کنونی به حق خواند و تصریح کرد: استادان دانشگاه پس از انقلاب صادقانه تلاش نموده‌اند راه‌های توسعه علمی، فنی و صنعتی کشور را هموار کنند و ما به این جهت باید همواره قدردان دانشمندان و اساتید مبرز کشور باشیم. 

وی جمهوری اسلامی ایران را به لحاظ موقعیت استراتژیک، جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی دارای استعداد بسیار خوب در منطقه و حتی جهان دانست و گفت: برطبق سند چشم‌انداز 20 ساله کشور، بخش تحقیقات و توسعه علمی سهم مهمی را می‌باید در برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌ها به خود اختصاص دهد. 

وی غفلت در دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی کشور را خسرانی جبران ناپذیر برای کشور، نظام و انقلاب خواند و خاطرنشان کرد: با توجه به استعداد بالای کشور در تمام زمینه‌ها و اهداف حداقلی سند چشم‌انداز، اگر در سیاستگذاری‌ها و برنامه ریزی‌ها به درستی عمل کنیم بسیار زودتر از 1404 به اهداف این سند می‌رسیم. 

رییس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش اعتماد میان مردم و مسوولان را سرمایه‌ای اساسی در رسیدن به توسعه و پیشرفت کشور خواند و گفت: همه دلسوزان نظام، بخصوص نخبگان و دانشگاهیان باید تلاش کنند به سوالات و ابهامات ایجاد شده در قشر جوان و دانشجو به گونه‌ای پاسخ دهند که مسیر رشد، تعالی و اعتماد مردم به نظام بیش از پیش هموار گردد. 

وی دانشگاه، اساتید و دانشجویان را صالح‌ترین قشر در طرح کارشناسانه معضلات کشور و نیز امر به معروف و نهی از منکر نسبت به مسوولان نظام خواند و گفت: امیدوارم با گسترش فضای نقد منصفانه و ایجاد زمینه آگاهی بخشی در جامعه، فضای کشور به فضای دوستی و همدلی بیشتر تبدیل شود. 

وی در پایان، قانون گرایی را نیاز کنونی کشور و نظام دانست و تاکید کرد: حرکت در مرز قانون نیاز کنونی کشور و نظام است و همه باید تلاش کنیم از اقدامات فراقانونی و یا خلاف قانون پرهیز کنیم. 

در ابتدای این دیدار امر للهی رییس اسبق انرژی اتمی کشور، معتمدی وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات، هم‌چنین افشار و صدیقی و سید اصفهانی از دیگر اساتید دانشگاه امیر کبیر به نمایندگی از جمع حاضر به طرح مباحث و سوالات مطرح در جامعه، به خصوص دغدغه‌های اساتید دانشگاه امیرکبیر در مواجهه با مسوولین و دانشجویان پرداختند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 27601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =