رئیس سازمان بازرسی کل کشور حال ساز و کار سیاسی و انتخاباتی کشور را دارای ضعف و مشکل دانست.

 حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در مراسم بزرگداشت دهه مبارک فجر که جمعه‌ شب در مسجد امام زین العابدین قم برگزار شد، گفت: امروز کشور‌ ما جزو سیاسی‌ترین کشور‌های دنیا شناخته می‌شود و مردم ما از فهم و بصیرت سیاسی برخوردار هستند.
گزيده سخنان وي را به نقل از فارس بخوانيد:
·         فضای سیاسی کشور فضایی آزاد و باز است. اما رفتار تشکل‌یافته و سازمان یافته سیاسی هنوز در کشور ما جا نیفتاده است. به همین دلیل هر رئیس جمهوری در ایران بر روی کار آمده دوست داشته استمرار پیدا کند اگر خودش هم نمی‌تواند بماند سعی می‌کند جریان خودش را مستمر نگه دارد و اگر یک دوره کنار رفت دوباره سعی می‌کند برگردد.
·         خبر‌هایی از روسای جمهوری قبلی برای کاندیدا شدنشان در انتخابات ریاست جمهوری آینده می‌شنویم یا رئیس جمهور فعلی به گونه‌ای سخن می‌گوید که می‌خواهیم استمرار پیدا کنیم.
·         ​امروز بسیاری از قوانین ما در مجلس با نگاه منطقه‌ای تصویب می‌شود. قوانینی در مجلس تصویب می‌شود که دارای مشکل است و جواب مسائل کشور را نمی‌دهد چون مجلس در جایگاه مناسب خود شکل نگرفته است. البته مجالس 31 سال گذشته مجالس خوبب بودند. باید قدردان همه این مجالس باشیم اما ضعف‌هایی هم وجود دارد.
·         {با تاکيد بر لزوم رهایی اقتصاد از حالت دولتی} بر همین اساس همواره مقام معظم رهبری به روسای بانک مرکزی تاکید کرده است که این بانک باید کاملا تخصصی اداره شود و بر اساس سیاست‌های دقیق علمی و پولی و مالی اداره شود. اگر این مهم را مخدوش کنیم نوسان در فضای ارز و پول ایجاد می‌شود و تورم را به دنبال دارد.
·         اختلاف ارزی که در طول یک سال گذشته در کشور رخ داد و برخی از سوء تدبیر‌ها عده‌ای را به ثروت‌های افسانه‌ای رساند.
·         ما بعضی وقت‌ها به دلیل ازدیاد مدیر قوی دچار مشکل می‌شویم.
·         اگر مردم به من به عنوان مسئول و یا به عنوان یک روحانی انتقاد دارند این طور نیست که ایمانشان متزلزل شده است و این مهم را در شرایط مختلف به خوبی نشان داده‌اند.
·         امروز رهبر معظم انقلاب می‌فرماید دعوا نکنید، به فکر معیشت مردم و تولید، اشتغال، رشد فرهنگی و سلامت اداری باشید و همگی باید گوش به فرامین رهبری باشیم.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 275970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • متعجب IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
    40 1
    یعنی الان به خاطره زیاد بودن مدیرهای قوی به این روز افتادیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ عجب
  • وحيد IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
    44 1
    مدير قوي زياد نداريم. نامديراني كه خيال ميكنند مدير قويند زياد داريم
  • علی IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
    30 2
    ازدیاد مدیر قوی...!!!؟؟
  • بدون نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
    38 1
    نمیشه تعدادی از این مدیران قوی را برای مدیریت جهانی صادر کنیم ؟
  • کاوه IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
    17 1
    بزرگترین جهل نادانی نیست بلکه توهم دانستن است (استیون هاوکینز)
  • بدون نام IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
    20 0
    جناب پور محمدی توصیه میکنم عزت خود را حفظ نمائید و در پست خطیر خود خدمت کنید زیرا مطمئنا" شما اقبالی بیش از دوستتان حناب فلاحیان ندارید و مانند ایشان کمتر از باطله رای می آورید
  • مهرداد مسعودی فر IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
    6 4
    رئیس جمهور همان طور که از اسمش پیداسست رئیس کل کشور است و مسئولیت امور اجرایی کشور با ایشان است از نظر قانونی باید این اختیارات را داشته باشد تا این مسئولیت معقول باشد پس هر تصمیمی باید از جانب رئیس جمهور باشد.