عضو کمیسیون مناقصات و مشاور بازرگانی شرکت ستاره خلیج فارس از بهره برداری فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بهار آینده خبر داد.

ابراهیم آقایی در حاشیه نهمین نمایشگاه بین المللی کیش با اشاره به اینکه این طرح در لیست طرح های مهر ماندگار قرار دارد پیشرفت کل این پروژه را 62 درصد اعلام کرد و افزود: در صورت افتتاح فاز نخست این پالایشگاه در خردادماه سال آینده 12 میلیون لیتر به تولید روزانه کشور افزوده خواهد شد.
این عضو کمیسیون مناقصات و مشاور بازرگانی شرکت ستاره خلیج فارس، با تاکید بر اینکه این نخستین پالایشگاه ایرانی است که با میعانات گازی فرآورده تولید می کند، تصریح کرد: هفت پالایشگاه فعلی کشور روزانه 50 تا 55 میلیون لیتر بنزین درروز تولید می کند در حالی که با افتتاح سه فاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه 36 میلیون لیتر بنزین تولید خواهد شد.
وی وضعیت تامین سرمایه احداث این پالایشگاه را کند اما قابل قبول دانست و افزود: این پروژه با سرمایه ای بیش از 3.6 میلیارد یورو به بهره برداری خواهد رسید.
یادآور می شود، تولید روزانه 14 میلیون لیتر نفت گاز، چهار میلیون لیتر ال پی جی (گازمایع)، سه میلیون لیتر سوخت جت و 130 تن گوگرد، از دیگر محصولات تولیدی این واحد پالایشی است.
/31221

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 275414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =