۰ نفر
۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۸

استودیو دیزنی با دریافت 10 جایزه شامل جایزه بهترین فیلم بلند انیمیشن برای «رِک-ایت رالف» فاتح چهلمین دوره جوایز سالانه انی شد.

به گزارش خبرآنلاین، جامعه بین‌المللی فیلم انیمیشن بانی جوایز انی برندگان این دوره خود را شنبه شب (یکشنبه شب) در مراسمی در رویال هال دانشگاه یوسی‌ال‌ای در لس آنجلس معرفی کرد.
 

والت دیزنی انیمیشن استودیوز در جوایز انی 2013 درمجموع 10 جایزه دریافت کرد که از میان آن پنج جایزه برای انیمیشن «رِک-ایت رالف» بود.
 

این فیلم جایزه بهترین فیلم بلند انیمیشن را به خانه برد و بجز آن در بخش‌های کارگردانی (ریچ مور)، موسیقی، صداپیشه (آلن تیودیک)، فیلمنامه (فیل جانسن و جنیفر لی) هم پیروز شد.   
 

«رِک-ایت رالف» هفته پیش نیز جایزه بهترین فیلم انیمیشن را از انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا دریافت کرد و به همراه «شجاع»، «فرانکن‌وینی»، «پارانورمن» و «دزدان دریایی! گروه ناجورها» یکی از نامزدهای جایزه اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن است.
 

این انیمیشن سه‌بعدی پنجاه و دومین فیلم بلند انیمیشن دیزنی و جان لسه‌تر مدیر تولید آن است.

جان سی. رایلی، سارا سیلورمن، جک مک‌برایر و جین لینچ دیگر صداپیشه‌های «رِک-ایت رالف» هستند. داستان درباره رِک-ایت رالف ضدقهرمان بازی‌های آرکد است که دیگر حاضر نیست نقش خود را به عنوان یک ضدقهرمان بپذیرد و می‌کوشد یک قهرمان باشد، اما آرزوی دیرین او کل دنیای آرکد را به هم می‌ریزد.

«رِک-ایت رالف» در بخش بهترین فیلم بلند انیمیشن با فیلم‌های «شجاع» استودیو پیکسار، «فرانکن‌وینی» دیزنی، «هتل ترانسیلوانیا» سونی، «پارانورمن» فوکس فیچرز، «طلوع نگهبانان» دریم ورکس انیمیشن، «دزدان دریایی! گروه ناجورها» آردمن و «گربه خاخام» جی‌کید رقابت کرد.
 

دریم ورکس انیمیشن درمجموع شش جایزه دریافت کرد که چهار جایزه آن برای «اژدها: مهاجمان برک» بود. استودیو نیکلئودین سه جایزه گرفت و لایکا/فوکس فیچرز و پیکسار هم هر یک دو جایزه به خانه بردند.
 

برندگان جوایز انی و اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن همیشه یکی نبوده‌اند. از سال 2001 تا 2006 برندگان این دو جایزه یکی بودند. آن سال «پایکوبی» جایزه اسکار را برد، اما «ماشین‌ها» برنده جایزه انی شد.
 

پارسال «رنگو» هر دو جایزه را برد. دو سال پیش «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید» دریم‌ورکس انیمیشن جایزه انی را به خانه برد، اما «داستان اسباب‌بازی 3» برنده اسکار شد.
 

جامعه بین‌المللی فیلم انیمیشن بجز بخش فیلم‌های بلند در بخش‌های کوتاه، تلویزیونی، آگهی‌های تبلیغاتی و بازی‌های ویدیویی نیز برندگان خود را معرفی کرد.
 

ورایتی / 2 فوریه / ترجمه: علی افتخاری
 

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 274868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =