ایسنا نوشت:

دلالان و واسطه‌های بازار با سوءاستفاده از مصوبه جدید قیمت‌گذاری خودرو قیمت این محصول را به شدت افزایش داده‌اند. در این شرایط برخی از نمایندگی‌های فروش خودروسازان به دلیل رشد غیرواقعی قیمت‌ها از عرضه محصول خودداری می‌کنند.

در حال حاضر در برخی نمایندگی‌های فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا، خودروی سایپا 111 به قیمت حدود 18 میلیون و 500 هزار تومان عرضه می‌شوند. این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو 11 میلیون و 780 هزار تومان تعیین شده است.

 

سایپا SL 131 نیز به قیمت حدود 16 میلیون و 500 هزار تومان و SX 131 نیز به قیمت حدود 18 میلیون تومان به فروش می‌رسد. البته قیمت رسمی SL 131 معادل 11 میلیون و 540 هزار تومان و SX 131 نیز 11 میلیون و 940 هزار تومان تعیین شده است.

 

قیمت تیبا نیز به حدود 22 میلیون تومان رسیده است. البته قیمت رسمی این خودرو 15 میلیون و 430 هزار تومان تعیین شده است. تندر 90 مدل E2 پارس خودرو نیز به قیمت حدود 37 میلیون تومان عرضه می‌شود. البته قیمت رسمی این خودرو 21 میلیون و 50 هزار تومان تعیین شده است.

 

مگان 2000 با دنده اتوماتیک نیز به قیمت حدود 78 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو 57 میلیون و 580 هزار تومان است. ماکسیما نیز به قیمت حدود 108 میلیون تومان عرضه می‌شود. البته قیمت رسمی این خودرو 85 میلیون تومان تعیین شده است.

 

در گروه محصولات ایران خودرو نیز خودروی پژو 206 در نمایندگی‌های فروش موجود نیست. پژو 206 صندوق‌دار نیز در مدل V9 آن به قیمت حدود 55 میلیون تومان و مدل V8 نیز حدود 44 میلیون تومان به فروش می‌رسد. البته قیمت رسمی مدل V9 حدود 26 میلیون و 370 هزار تومان و مدل V8 نیز 22 میلیون و 690 هزار تومان است.

 

قیمت تندر 90 ایران خودرو نیز افزایش یافته و در مدل E2 این خودرو به حدود 36 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت رسمی تندر 90 E2 ایران خودرو 21 میلیون تومان تعیین شده است.

 

پژو 405 نیز به قیمت حدود 25 میلیون تومان عرضه می‌شود. البته قیمت مصوب این خودرو 15 میلیون و 580 هزار تومان است. قیمت پژو پارس سال نیز به حدود 35 میلیون تومان رسیده است. قیمت رسمی این خودرو حدود 23 میلیون تومان تعیین شده است.

 

قیمت‌های یاد شده مربوط به مدل پایه و تک‌سوز این خودروهاست. با توجه به قطع عرضه از سوی خودروسازان و برخی ضعف‌های نظارتی، این قیمت‌ها در نمایندگی‌های فروش مختلف مقداری متفاوت است.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 274780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    97 2
    همه این بازی هارو خود شرکت های خودروسازی داخلی سرهم کردن.
    • بدون نام IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
      4 0
      اینو واقعا راست می گن الان که 206 رو می تونن بزنن پس چرا نمیزنن تنها دلیلش اینه که عمدا این کارو نمی کنن که ارزون نشه در ضمن اونها با دلالها در ارتباط اند خودم تو کارخونه از نزدیک دیدم
  • شاهپور IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    74 2
    بااین قیمت ها مجبوریم برویم توی اوراقی ها بدنبال ژیان وپیکان اگر انها هم گران نشدن
  • مصطفی IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    60 2
    به کی باید بگیم ..........! من 3 ماه پیش یه سراتو 2000 خرید نقدی کردم 639.258.000 ریال تمام پول هم پرداخت کردم . الان که زمان تحویلش رسیده میگن بدلیل افزایش قیمت بازارش باید 300.000.000 میلیون ریال دیگه بدید آخه کجای دنیا معامله تموم شده توش دست میره . در شرکت اطلس خودرو رو باید گل گرفت واقعا ما یه قانون برا این کارشون نداریم جالب تر از همه اینه که این خودرو 17.000$ و با ارز 1226 وارد شده با عوارضی که از من گرفت پول 3تا سراتو میشه پس عوارض 90% کجاست این که حدودا 210% میشه 17000x1226=20.842.000
    • mehdi IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
      10 1
      دوست من اگر معامله شما قطعی بوده و در آن زمان شرکت خودروساز خودروی مذکور را موجود داشته است قادر به درخواست این مبلغ نیست شما میتوانید با اصل قرارداد با یک وکیل صحبت و الزام شرکت خودرو ساز را به تحویل مورد معامله از دادگاه درخواست نمایید در ضمن اگر هم فورس ماژور در قرارداد شما باشد باز هم شامل این قراراداد نمیشود چون شرایط سه ماه پیش از لحاظ سیاسی و تحریم ها اعمال شده بوده و قدرت در مورد تحویل ملاک قانون است.
  • بدون نام CH ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    49 1
    قیمت رسمی یعنی چی؟ خوب مگه نمایندگی اینارو نمیده ؟ نمایندگی رسمی نباشه پس کجا رسمیه ؟!؟!
  • بدون نام US ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    1 0
    بهتر بود وی هشت رو بصورت انگلیسی می نوشتید چون مدل 78 ( هفتاد و هشت ) نیز خوانده می شود .
  • بدون نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    68 3
    به به هجده میلیون بدی پراید که خودتو بکشی!!!
  • سامان IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    70 3
    بر اساس کدام منطق و در کجای دنیا قیمت خودرو داخلی رو آزاد می کنند و در کنارش همچنان بازار رو در انحصار اون قرار میدهند. مصرف کننده در این شرایط استثمار خواهد شد. من از نمایندگان مجلس خواهش میکنم جلوی این اجحاف مسلم حقوق ملت رو بگیرند و عوارض گمرکی واردات خودرو را حتی بصورت موقت حذف کنند تا کاهش چشمگیر قیمت بی کیفیت و آلاینده داخلی رو در کوتاه ترین زمان ممکن به چشم ببینند. سلامت،رفاه و سرمایه یک ملت در سایه ایجاد اشتغال افرادی محدود و کسب منفعت یک عده قلیل گرفته است.
  • بدون نام IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    24 1
    خدا کنه قیمت پراید به بوگاتی برسه!!! چه پیشرفتی خواهیم داشت!!!!!!!!
  • مرتضی IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
    16 0
    اگر خودروسازی درکشور متوقف شود و تعرفه ی گمرک برداشته شود هم بار بزرگی از روی دولت برداشته میشود و هم مردم یک نفسی می کشند و با 6000دلار که حدودا 20ملیون میشود به جای پراید میتوانند یک ماشین به روز اروپایی یا ژاپنی یا کره ای سوار شوند و مردم خیلی خوشحال می شوند در ضمن خودروهای ارزانتری هم هست که 2500تا 5000دلار قیمت دارند و برای مردم خودروی 8میلیونی خارجی هم خواهد بود که سوار شوند .به نظر من کشور میتواند به جای سرمایه گذاری روی خودرو روی چیزهایی که دانشش را داریم سرمایه گذاری کند.نه روی خودر.با این روش هم دولت سود می کند هم مردم