۰ نفر
۱۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۵

پکن اتهامات روزنامه نیویورک تایمز آمریکا مبنی بر سازماندهی حملات سایبری به وب سایت خود را تکذیب کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت انگلیسی بی بی سی هکرهایی از چین در چهار ماه گذشته به طور دائمی در وب سایت نیویورک تایمز نفوذ کرده اند. پ

براساس این گزارش  از زمانیکه این روزنامه مقالاتی درباره ثروت خانواده ون جیابائو ، نخست وزیر چین منتشر کرد[گزارش نیویورک تایمز کار دست نخست وزیر چین داد] ، هکر ها به گذرواژه کارکنان روزنامه دسترسی یافتند.

هکر ها از روش هایی برای نفوذ در نیویورک تایمز استفاده کرده اند که ارتش چین برای هدف گرفتن ای میل های نویسنده به کار می گرفته اند.
این درحالی است که مقامات چین ادعای مسئولان این روزنامه درباره جاسوسی هکرهای چینی را بی اساس خواندند.
دیمیون گراماتیکاس ، خبرنگار بی بی سی درباره اینکه چرا ادعا علیه هکر های چینی اکنون مطرح شده است گفت « وقتی اخبار مربوط به ثروت اندوزی نخست وزیر چین اولین بار در ماه اکتبر منتشر شد ، خبر بسیار داغی بود که روزنامه نیویورک تایمز پس از ماهها تحقیقات جان فرسا آن را منتشر کرد ؛ خبری که معمولا در روزنامه های چینی منتشر نمی شود اما در این مقاله بطور دقیق و جزیی به ثروت اندوزی خانواده ون جیابائو ، نخست وزیر چین اشاره شده است که میزان آن حداقل دو میلیارد و هفتصد میلیون دلار آمریکا برآورد شد.
انتشار این موضوع برای نخست وزیر بسیار سنگین تمام شد چون سالها تصویری از خود ارائه کرد که همه وی را فردی از جنس مردم و از پاکترین شخصیت های دولت چین تلقی میکردند. البته وی جرمی مرتکب نشد اما اطاعات دقیقی از دارایی های وی به مردم داده نشد.
روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد پیش از انتشار مقاله و روز انتشار ، حملات رایانه ای علیه این روزنامه آغاز شد. هکر های چینی از آن به بعد وارد رایانه های روزنامه شدند و با انتشار ویروس و بدافزار ، گذرواژه های تمام کارکنان نیویورک تایمز را بدست آوردند.
مسئولان تایمز اعلام کردند هکر ها ضمن پایش شبکه ، تلاش کردند به همه اطلاعات موجود درباره تحقیقاتی که درخصوص دارایی های نخست وزیر چین و به خصوص خبرنگاری که مسئول تهیه گزارشی دراینباره بوده است ، دست یابند. آنها همچنین تلاش کردند به اطلاعاتی درباره منابع و افرادی که این خبر را در اختیار خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز قرار داد ، کسب کنند.
بدنبال حمله هکر ها ، مسئولان روزنامه از کارشناسان امنیت رایانه استفاده کردند و پس از ردیابی ، به هکر های چینی مظنون شدند.
هکر ها تلاش کردند با تغییر مسیر حملات خود از طریق رایانه های دانشگاههای آمریکا ، رد گم کنند. اما کارشناسان نیویورک تایمز برای ردیابی از نرم افزارهایی شبیه به نرم افزارهای چینی و رایانه هایی که در گذشته هدف حمله قرار گرفتند استفاده کردند و به این نکته پی بردند حملات از طریق رایانه هایی صورت گرفت که دانشگاههای چینی از آن برای حمله به مقاطعه کاران نظامی آمریکا استفاده می کردند که برخی معتقدند کارشناسان نظامی چین از آنها برای حمله به رایانه های نظامی آمریکا استفاده کردند.
به همین علت ، مسئولان نیویورک تایمز هکر های چینی را مسئول حمله به رایانه های خود دانستند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 274302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =