فرمانده نیروی انتظامی گفت: یکی از اولویت های ما، جرایم خشن و جنایی مانند زورگیری، شرارت، تجاوز به عنف، آدم ربایی، گروگانگیری و سرقت های مسلح است که موجب وحشت و نگرانی جامعه می شود. با تمرکز در این جرایم، قدرت کشف ما بیش از 95 درصد و در دنیا کم نظیر است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس؛ سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی صبح امروز در حاشیه مراسم صبحگاه مشترک فرماندهی انتظامی بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: هدف از سفر به استان بوشهر، بازدید و ارزیابی آمادگی عملیاتی فرماندهی و واحدهای انتظامی این استان با توجه به نزدیک شدن به آستانه نوروز و انتخابات آینده بود.

وی افزود: خوشبختانه شاخص ها نسبت به سفر قبلی ام که به این استان دو سال قبل داشتم، ارتقای قابل توجهی داشته و از حیث نیروی انسانی، آموزش، تجهیزات، خودرو و وسایل ارتباطی، شرایط ما در این استان بسیار مناسب است.

احمدی مقدم با اشاره به اینکه در حوزه عملیاتی نیز موفقیت های بسیار چشمگیری را در استان شاهدیم، ادامه داد: در بازدید قبلی، نگرانی در این استان در خصوص سرقت های مسلحانه و گروگانگیری بود اما تلاش بسیار خوب همکارانم در این استان و با پیگیری سریع و برخورد قاطع با جنایتکاران و مجرمان، امروز شاهد شرایط مطلوب امنیتی در این استان هستیم.

فرمانده ناجا با اشاره به کاهش جرائم خشن و همچنین انواع جرائم در این استان نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: می توانیم بگوییم استان بوشهر با وقوع روزی کمتراز 10 فقره سرقت امروز یکی از کم جرم ترین و امن ترین استان های کشور است. از طرف دیگر حمایت های استاندار و شورای تامین، سرعت و قاطعیت دستگاه قضایی و همکاری دیگر نهادهای امنیتی موجب شده تا خوشبختانه استان بوشهر امنیت مثال زدنی داشته باشد.

احمدی مقدم گفت: با توجه به افزایش سفرها به این استان، شاهد کاهش تصادفات در آن هستیم بنابراین شرایط مطلوبی را نیز در ایام نوروز در این استان مسافر پذیر شاهد خواهیم بود.

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر الویت های نیروی انتظامی در برخورد با جرائم، اظهار داشت: یکی از الویت های ما، جرائم خشن و جنایی است که موجب وحشت و نگرانی جامعه می شود مانند زورگیری، شرارت، تجاوز به عنف، آدم ربایی، گروگانگیری و سرقت های مسلح که با تمرکز در هریک از این جرائم، با سرعت موفق به کشف آنها شده ایم بطوریکه قدرت کشف ما در این جرائم بیش از 95 درصد و در دنیا کم نظیر است.

وی با اعلام اینکه جرائم مجازی از دیگر اولویت های پلیس است، گفت: کشور ما با انبوه کاربران در فضای مجازی، شاهد افزایش جرم در این فضا است. بنابراین بلافاصله پلیس فتا را ایجاد کردیم و هم اکنون پیشرفت های بسیار زیادی در این پلیس شاهدیم.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: امروز با کسب کشف 67 درصدی در جرائم مجازی، بالاترین رکوردهای دنیا را بدست آورده ایم، اما هنوز در ابتدای راه هستیم و لازم است تا تلاش خود را در این حوزه تسریع دهیم.

وی اولویت های دیگر پلیس را مبارزه با قاچاق سوخت و کالا دانست و گفت: همانطور که امروز شاهدیم، به دلیل تفاوت قیمت سوخت بین کشورما و همسایگانمان، شاهد افزایش این نوع قاچاق هستیم که آسیب فراوانی را نیز به اقتصاد کشورمان وارد می کند‎‏؛ البته در این حوزه بسیار جدی می باشیم.

فرمانده ناجا گفت: مبارزه با مواد مخدر، جرائم اقتصادی و قاچاق کالا نیز اولویت های دیگر ما است که در راستای مبارزه با این جرائم نیز اقدام به تقویت مرزبانی و دریابانی کرده ایم.

به گفته احمدی مقدم، با شکل گرفتن جرائم جدید، نیروی انتظامی براساس نیازهای جدید، تشکیل پلیس های تخصصی را نیز آغاز کرد تا متناسب با حوزه های جدید جرم، ساختارهای تخصصی مورد نیاز را ایجاد کند که آخرین اقدام نیروی انتظامی تشکیل پلیس فتا بود. نیروی انتظامی در جهت حرفه ای شدن ساختارها، ابزارها و تجهیزات مورد نیاز را تدارک می بیند.

 

همچنین مهر از بوشهر چنین گزارش کرد: فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به حوادث سال 88 و تلاش‌های فتنه‌گران برای زیر سوال بردن انتخابات، عنوان داشت: نباید اجازه دهیم که فتنه‌گران به این صورت وارد صحنه شوند و برای ایجاد فتنه‌ای دیگر برنامه‌ریزی کنند.

وی به تلاش‌های دشمنان نظام و انقلاب برای مخدوش کردن امنیت در کشور اشاره کرد و گفت: در حالی که امسال یکی از امن‌ترین‌ سال‌های کشور است، دشمن تلاش دارد با تهدیدها و تحریم‌های اقتصادی امنیت کشور را مخدوش کند.

سردار احمدی مقدم با اشاره به هوشیاری مردم و مسئولان برای مقابله و جلوگیری از فتنه‌های آینده، گفت: مردم اجازه تکرار فتنه سال‌های قبل را به فتنه‌گران داخلی و همدستان خارجی آنها نخواهند داد.

وی ادامه داد: انتخابات در یک فضای کاملا امن برگزار خواهد شد و مسئولان، نیروهای امنیتی و مسلح، نهادهای مسئول و مردم با هوشیاری اجازه ایجاد ناامنی در انتخابات را نخواهند داد.

 

همچنین ایسنا از بوشهر گزارش داد: احمدی مقدم افزود: فتنه ای که یک‌بار با ایادی دشمن در داخل کشور راه اندازی شد با عبرت مردم و زدن دست رد به سینه فتنه گران، دیگر تکرار نمی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: برخی‌ها برای تطهیر فتنه‌گران تلاش می‌کنند ولی فتنه گران با برچسب زدن دروغ به نظام باعث کم رنگ شدن اعتماد عمومی و ریختن خون های زیادی شدند و این افراد قابل تطهیر نیستند.

احمدی مقدم اظهار کرد: همین که نظام، فتنه‌گران را مجازات نکرد باید شاکر باشند، نباید فضایی ایجاد شود که این افراد طلبکارانه وارد عرصه شوند و فتنه دیگری را رقم بزنند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 274240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =