کمپانی اپل روابط تجاری خود با یک تامین کننده سخت افزار خود در چین (PZ) بدلیل استفاده غیر قانونی از کودکان کم سن و سال برای کار در کارخانه، قطع کرد.

اپل در گزارش سالانه خود در بخش تسهیلات کارگری ضمن تایید ارسال 393 ممیز به کارخانه های شریک اپل در سراسر جهان، تایید کرد که ممیزان از 1.5 میلیون کارگر سازنده محصولات اپل در دنیا بازدید کرده و مطابق با قوانین حمایت از کار از سوی سازمان FLA یا Fair Labor Association گزارش خود را تنظیم کرده اند.
بر این اساس واحد ویژه ای هم در بزرگترین کارخانه تولید محصولات اپل در چین - foxconn- مستقر شد تا به امر استخدام نیروهای کارگری بیشتر نظارت کند.
در این گزارش از کمپانی چینی سازنده بوردهای کامپیوتری برای اپل بنام PZ  یا Guangdong Real Faith Pingzhou Electronics Co نام برده شده که در سال 2012 بیش از 74 مورد استفاده از کارگران کم سن و سال در محیط کار گزارش شده است.
همچنین کمپانی کاریابی shezmen quanshun نیز که کارگران کم سن و سال را با جعل کارت شناسایی به کارخانه فرستاده نیز جریمه شده و مسوولان آن به حکومت چین معرفی شده اند.
کودکان کم سن و سال ظاهرا به خانواده هایشان بازگشت داده شده و از کارخانه ها خواسته شد تا کودکان را به مدرسه برگردانده و خرج تحصیل مدرسه شان را تقبل کنند. سال گذشته اپل گزارش مربوط به سال 2011 خود را محدود به 13 کیس کرد و این در حالی بود که تعداد کارگران کم سن و سال که در سال 2010 پرونده شان رو شده بود به 91 مورد رسیده بود و سازمانهای حقوق بشری اپل را به باد انتقاد گرفته بودند.
اپل به همین خاطر قول داده تا ضمن ممیزی و نظارت قوی تر، محیطهای کاری برای کارگران را بهتر کرده و به غذا و خوراک و خواب آنها بیشتر توجه کند.

 

 

5656
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 273122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =