حامد الخباز دانشجوی 20 ساله کامپیوتر در کالج داوسن در کبک بدلیل یافتن و گزارش یک خطای نرم افزاری در برنامه آموزشف از دانشگاه اخراج شد.

حامد دانشجوی 20 ساله و شهروند مقیم کانادا بعد از کشف یک حفره امنیتی در برنامه نرم افزاری دانشگاه که بیش از 250 هزار دانشجوی کانادایی از آن استفاده می کنند، توسط مدیران دانشگاه توبیخ و بعد اخراج شده است.
ریچارد فیلیون مدیر دانشگاه در نامه ای نوشت حامد الخباز بدلیل رعایت نکردن کدهای حرفه ای ! رفتاری از دانشگاه اخراج شده است.
این اقدام کالج خشم انجمن دانشجویی را برانگیخته و باعث شد تا مورگان کراکت رییس انجمن دانشجویی داوسون واکنش خشم آلودی نشان دهد. مورگان خطاب به مدیران دانشگاه گفت: باید از حامد ممنون هم بود که حفره امنیتی روی نرم افزار را پیدا کرده است. دانشگاه باید معذرت خواهی عمومی انجام داده و تمام حق و حقوق حامد را به وی بازگرداند. همچنین کالج باید از حامد که دارای هوش سرشاری است تشکر نیز کند.
نرم افزار اموزشی توسط شرکتی بنام Skytech ساخته شده و اینک مدیر این شرکت از حامد دعوت کرده تا بعنوان کارشناس امنیتی در این شرکت کار نیمه وقت انجام دهد.
حامد می گوید هدفش گوشزد کردن شکاف امنیتی به این شرکت بوده و حالا از اینکه این شرکت به وی پیشنهاد داده بسیار شگفت زده شده است. همچنین دوست دارد به کالج بازگردد چرا که با این کار مدیریت، وی نخواهد توانست در دانشگاهی دیگر ثبت نام کرده و به تحصیل ادامه دهد.
آدام اود مدیر دانشجویان کانادا می گوید آنچه اتفاق افتاد و مدیران کالج دنبال می کنند حفظ شخصیت و تصویرشان در بیرون است تا اطلاعات دانشجویانی که با این حفره لو می رفته است. به گفته وی پرستیژ برای آنها مهمتر از شکستن شخصیت حامد بوده است!
5656
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 272739

برچسب‌ها