سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران نسبت به «تطهیر سران فتنه» هشدار داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران بدون اینکه نامی از عسگر اولادی ببرد، اظهار داشت: «ما در یکی - دو هفته گذشته به تحلیل‌هایی برخوردیم که احساس کردیم اگر وارد نشویم شما نمازگزاران و مردمی که حماسه 9 دی را آفریدید بدهکار شوید و سران فتنه طلبکار شوند.»
 وی افزود:‌ این خیلی گزنده است که هنوز سه سال از حماسه 9 دی نگذشته است - که مردم در آنجا افتخار آفریدند و انقلاب را در گردنه‌ای سخت نجات دادند - کسی بگوید آن‌ها سران فتنه نبودند. البته اظهارنظر در کشور آزاد است و قرار نیست بگوییم همه باید مثل ما فکر کنند، بلکه افراد باید حرفشان را بزنند.
 خاتمی ادامه داد:‌ چه بسا شخصیتی حرفی بزند که ما حرفش را قبول نداشته باشیم ولی بزرگی‌اش را قبول داریم و چه بسا واکنش ما برای این باشد که بزرگی‌اش محفوظ بماند. اما این که کسی بگوید سران فتنه افراد نجیب، شریف، مومن و متدینی بودند حرف بسیار نادرستی است.
اظهارات عسگر اولادی با واکنش برخی اصولگرایان مواجه شد و آنان سخنان وی را دیدگاه شخصی این چهره اصولگرا خواندند. حتی اعضای حزب موتلفه موضع گیری عضو قدیمی خود را، دیدگاه شخصی عسگر اولادی دانستند.
امام جمعه تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود، تقلب را از جمله مهمترین دروغ‌ها در سال 88 خواند و خاطرنشان کرد: تقلب در انتخابات چیزی بود که آمریکایی‌ها و سران کشورهای استکباری از آن حمایت کردند اما خود این‌ها در اعترافاتشان گفتند ما سندی برای تقلب نداشتیم بلکه می‌خواستیم مردم را تحریک کنیم. یکی از سران فتنه در بیانیه‌ خود گفت که شورای نگهبان با چشم بستن بر انبوه تقلب، دهمین دوره انتخابات را تایید کرد. آن‌ها خودشان گفتند که تقلب رمز اغتشاش بوده است.
 امام جمعه موقت تهران، تهمت تجاوز به زندانیان را از دیگر دروغ‌ها در آن ایام دانست و تصریح کرد: یکی از سران فتنه این موضوع را مطرح کرد و به اندازه خود آب به آسیاب دشمن ریخت ولی هیچکس نتوانست آن را اثبات کند؛ اگرچه قوه قضاییه هیات سه نفره‌ای تشکیل داد و کمیسیون اصل 90 مجلس هم هیاتی تعیین کرد اما چنین چیزی ثابت نشد.
 خاتمی افزود: دروغ دیگر آنها این بود که گفتند دختری را شکنجه کرده‌اند، بدنش را سوزانده‌اند و آن را در بهشت زهرا دفن کرده‌اند. بعد هم برای او مجلس فاتحه گرفتند و یکی از سران فتنه برایش اشک تمساح ریخت. این دختر بعدا به تلویزیون آمد و گفت که سوختن یعنی چه؟! یکی از این دروغ‌ها کافی بود تا سران فتنه نتوانند تا ابد سر بلند کنند اما تعجب است که سه سال نگذشته می‌گویند آن‌ها سران فتنه نیستند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: من حالا دوستانه از بعضی عزیزان سوال می‌کنم که آیا باز هم شک دارید که این‌ها سران فتنه هستند؟ آیا تردیدی در این باره دارید؟ حتما قیامتی در کار است و ما باید پاسخگو باشیم اما پاسخگوی همه رفتارمان.
 
دیگر اظهارات امام جمعه تهران به نقل از ایسنا به شرح زیر است:
* استفاده ابزاری از مردم از جمله اشکالات فتنه‌گران است. 40 میلیون مردم پای صندوق‌ها رای حاضر شدند و حضور 85 درصدی آن‌ها سرمایه عظیمی برای ملت بود اما آن‌ها این سرمایه را برای تشنگی قدرت به آتش کشیدند و خودشان را نماد مردم دانستند. آن‌ها به دولتی که از رای مردم برآمد تمکین نکردند و گفتند مردم تمکین نمی‌کنند. 
*"یکی از بدعت‌های سران فتنه، بحث ابطال انتخابات بود. یکی از سران فتنه گفت راهی جز ابطال انتخابات باقی نمانده است و بعضی‌ها که زمانی در حکومت بودند، گفتند 500 هزار یا 700 هزار رای تقلب امکان دارد ولی نه فاصله 11 میلیونی.
*حتی یک تقلب هم در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست. آنها خودشان اعتراف می‌کنند ولی بدعت ابطال انتخابات را مطرح کردند و بعضی دیگر که ابطال انتخابات را نمی‌گفتند، بحث رفراندوم را مطرح کردند.
*تعریف مقام معظم رهبری از فتنه دقیقا بر فتنه 88 تطبیق می‌کند. آقا همچنین گفتند اگر کسانی بخواهند قانون را زیر پا بگذارند خواسته و ناخواسته مسئول خون‌ها، خشونت‌ها و هرج و مرج خواهند بود. در همین رابطه کشته و مجروح شدن تعدادی از مردم کشور به خصوص جوان‌ها و ایجاد شور و التهاب در کشور از جمله این موارد بود.
 *یکی از استراتژیست‌های فتنه پیش از انتخابات گفته بود ما آن قدر رای نداریم که انتخابات را ببریم ولی آن قدر رای داریم که کشور را به هم بریزیم. آن‌ها به مسجد حمله کردند و مسجد لولاگر را به آتش کشیدند و به عزاداران حسینی هم حمله بردند. در روز عاشورا خیابان‌های اصلی تهران میدان جنگ شده بود.
* آن ها با شکل و قواره کذایی خود به عزاداران سنگ می‌زدند و زن و شوهر جوانی را که از مجلس عزاداری می‌آمدند به خاطر ظاهر اسلامیشان به باد کتک گرفتند و در چنین مواردی یکی از سران فتنه آن‌ها را خداجویان نامید به جای حمایت از عزاداران، از آن‌ها حمایت کرد.
 * متاسفانه در آن ایام آن‌ها برخی مناسبت‌های ویژه دینی را به میتینگی علیه نظام تبدیل کردند. در روز قدس که اینجا نماز می‌خواندیم در چند قدمی ما عده‌ای در پارک ساندویچ و آب به دست شعار می‌دادند «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران». آن‌ها همچنین در 13 آبان و 16 آذر که مناسبت‌های ضدآمریکایی هستند به جای شعار علیه آمریکا، علیه نظامی شعار دادند که در مقابل آمریکا ایستاده است. 
*شکستن قبح ارتباط با بیگانگان از جمله وقایع ناخوشایند در زمان فتنه بود. اوباما به صراحت گفت که این‌ها در حال تدوین تاریخ ایران هستند. نتانیاهو هم این افراد را ستایش کرد و گفت که آن‌ها سرمایه‌های اسرائیل در ایران هستند و در آن زمان وزیر اطلاعات وقت گفت که بیش از صد تماس با سفارت انگلیس وجود داشته و یکی از افراد فارسی زبان سفارت هم به صراحت این را تایید کرد.
*سلطنت‌طلب‌های ورشکسته آواره، منافقین آدمکش، کمونیست‌ها، رقاص و رقاصه‌ها، استحاله‌شده‌ها و فراری‌هایی از این ملت همه‌شان علیه انقلاب اسلامی گارد گرفتند. 
قرآن می‌گوید حرف درستی را هم که دشمن از آن سوءاستفاده می‌کند، نگویید چه رسد به حرف نادرست.
 *اگر این نگرانی نبود که می‌دیدم تطهیر فتنه‌گران و تخفیف جرم آن‌ها به جریانی تبدیل شود، این موضوع را مطرح نمی‌کردم اما احساس خطر کردم که شما مردم بدهکار شوید، اما می‌گویم که شما درست فهمیدید و با بصیرت وارد میدان شدید.
راهپیمایی 22 بهمن سال جاری مدخلی با شکوه برای حضور شکوهمند مردم در انتخابات سال 92 است. از شما مردم حماسه‌ساز انتظار حضور باشکوه در این عرصه را داریم. آنچه در تاریخ انقلاب‌های دنیا بی‌سابقه بود، این بود که هنوز 50 روز از پیروزی انقلاب نگذشته بود شما پای صندوق رای آمدید و شکل نظام اسلامی را رقم زدید.
*دوره‌های مختلف انتخابات پس از انقلاب اسلامی تاکنون شما مردم بیش از 30 بار پای صندوق آمدید و همیشه حضورتان با شکوه بوده و انتخابات قانونی، سالم در زمان خود با فضای رقابتی و آزاد برگزار شده است. پیشگام در همه این عرصه‌ها هم مقام معظم رهبری بود که بر این امور تاکید داشت.
فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درباره «انتخابات آزاد»
* از زمانی که آقا گفتند شعار انتخابات آزاد پر کردن جدول دشمن است، عده‌ای روی همین موضوع متمرکز شده‌اند که بدبخت‌های آواره و ذلیل خارج از کشور که ارزش ندارند اسمشان را ببرم هستند. برخی فتنه‌گران هم گفته‌اند اگر بیرون از کشور بودیم کمپین انتخابات آزاد تشکیل می‌دادیم اما به آنها می‌گویم شما به حدی منفور ملت ایران هستید که هرچه بگویید مردم ضد آن را عمل می‌کنند.
حضور رییس‌جمهور در جلسه علنی مجلس
*حضور رئیس جمهور از پدیده‌های مثبت دوره ریاست جمهوری وی بود. تعامل نمایندگان محترم را نیز دیدیم و این که در فضای صمیمی و با ادبیات دوستانه صحبت شد. مردم مشکل تورم و گرانی دارند که می‌خواهند برطرف شود و این جز با همدلی سران سه قوه به خصوص مجلس و دولت امکان ندارد.
*همدلی و هم‌افزایی قوا به حل مشکلات مردم کمک می‌کند.: امیدواریم در ادامه این دولت و دولت‌های بعد همین سبک را دنبال کنند و بدانند که مردم از دعواهای رسانه‌ای مسئولان رنجیده خواهند شد.
کشتار مسلمانان در عراق و افغانستان
این کشتارها دل همه مسلمانان را می‌آزارد، بویژه کشتار آن‌هایی که با افتخار می‌گویند "لبیک یاحسین". این‌ها همان تکفیری‌ها هستند که آمریکا در سوریه برایشان پول خرج می‌کنند تا مسلمانان را بکشند.
/27212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 271524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
    25 1
    <حتما قیامتی در کار است و ما باید پاسخگو باشیم اما پاسخگوی همه رفتارمان.> این و خیلی قشنگ اومدی اما به قول حافظ : پرسشی دارم ز دانشمند مجلس باز پرس توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می کنند.
  • بدون نام IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
    17 0
    عجب!!!!!!
  • سعدی IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
    25 0
    یکی مثل عسگر اولادی تلاش میکند برای وحدت و آشتی همه نیرو های انقلاب یکی مثل این سید احمد تلاش میکند که آشتی رخ ندهد و موسوی و کروبی و... به خیمه انقلاب بر نگردند
  • reza IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
    24 0
    جای خوشبینی داره که فقط یازده کلمه درباره مشکلات مردم هم گفتن