مهر نوشت:

فرمانده انتظامی فارس از شناسایی و دستگیری اعضای باندهای سرقت مسلحانه بانکهای فارس و هرمزگان خبرداد.
سردار سیروس سجادیان در نشست خبری آخرین فعالیت های نیروی انتظامی فارس با اشاره به اینکه سرقت های مسلحانه فارس و هرمزگان توسط دو باند مختلف انجام شده بود، گفت: بعد از انجام سرقت از بانکهای شیراز کارآگاهان آگاهی به این نتیجه رسیدند که این سرقت ها باید توسط دو گروه مختلف انجام شده باشد که در این راستا 15 هزار پرونده اطلاعاتی در خصوص سرقتهای مختلف از سالهای 80 تا زمان وقوع جرم که حدود دو ماه پیش بوده بررسی شد.

وی تصریح کرد: طی این مدت 700 نقطه از استان و شهر شیراز که احتمال می رفت مورد سرقت قرار گیرد تحت کنترل قرار گرفت و با تحقیقات گسترده 12 نفر به عنوان مضنون مشخص شدند.

فرمانده انتظامی فارس تاکید کرد: در ادامه این بررسیها یکی از کارآگاهان آگاهی به طور یقین یکی از متهمین را شناسایی و سپس اقدام به دستگیری این متهم کردیم که این متهم نیز بدون کمترین مشکلی دو نفر دیگر را معرفی کرد.

سردار سجادیان ادامه داد: ساعت یک بامداد روز 23 دی ماه در شیراز، ساعت هشت صبح در بشاگرد و ساعت 11 صبح همان روز در یاسوج هر سه متهم دستگیر شدند.

وی یادآور شد: دستگیری این سه نفر بدون درگیری مسلحانه بوده است.

فرمانده انتظامی فارس افزود: باند دو نفره نیز شناسایی و دستگیر شدند که البته در پرونده آنها یک فقره قتل نیز وجود داشت و در هنگام دستگیری یکی از سارقان درگیری مسلحانه ایجاد شد که طی این درگیری این سارق مصدوم و در حال حاضر مشغول مداواست.

180 میلیون تومان وجه نقد سرقت شد

سردار سجادیان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در مجموعه هشت فقره سرقت مسلحانه از بانکهای استان فارس و هرمزگان توسط این دو باند انجام شده بود، گفت: طی این هشت سرقت 180 میلیون تومان وجه نقد به سرقت رفته بود.

وی تصریح کرد: باند دو نفر سه سرقت و باند سه نفر پنج سرقت در دستور کار خود قرار داده بودند که در مجموعه هفت سرقت در فارس و یک سرقت نیز در استان هرمزگان انجام شده بود.

فرمانده انتظامی فارس افزود: از این دو باید سه اسلحه کلاش، چهار کلت، یک دستگاه پژو سرقتی و مقداری مهمات کشف شد.

سردار سجادیان در خصوص وضعیت پول های نقد یادآور شد: بخش زیادی از این پول در اختیار رئیس این باند سه نفره که یک فرد سابقه دار است قرار داشته و مابقی پول ها هزینه رهن منزل، خرید مایهتاج زندگی و لوازم خانه و... کرده اند.

وی تاکید کرد: این دو باند هیچگونه ارتباطی با یکدیگر نداشته اند.

بانکها موارد ایمنی را رعایت کنند

فرمانده انتظامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود با تذکر به مسئولین بانکهای این استان ، گفت: 24 کد امنیتی در بانکها استان باید رعایت شود و چنانچه بانکی که مورد سرقت قرار می گیرد تمامی این کد های امنیتی را رعایت نکند مقصر مسئول بانک است.

سردار سجادیان افزود: دستگیری سریع این سارقان نشان از شناخت کامل و آگاه بودن پلیس استان فارس است اما قرار نیست که با کم توجهی مسئولین بانکها سرقت های مسلحانه را شاهد باشیم.
301282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 270583

برچسب‌ها