مهر نوشت:

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، با بیان احتمال معرفی کاندیدا از سوی این فراکسیون یا حمایت از کاندیدایی خارج از فراکسیون، به اصلاح‌طلبان پیشنهاد کرد که با چهره‌های معتدل همچون شریعتمداری در انتخابات شرکت کنند.
کاظم جلالی با اشاره به فعالیت انتخاباتی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، اظهارداشت: در فراکسیون تصمیم گرفته شده است که به صورت دسته جمعی برای انتخابات فعالیت کنیم، این تصمیمی است که شورای مرکزی فراکسیون گرفته و در مرحله مطالعه و رصد کاندیداها هستیم.
وی افزود: هر کاندیدایی که بهترین برنامه و توانمندی در اداره کشور را داشته و حافظ قانون اساسی و معتقد به ولایت فقیه باشد از او حمایت خواهیم کرد.
جلالی، با تاکید براینکه وضعیت فعلی کشور یک رئیس جمهور مدیر و مدبر با توان اجرایی بالا می طلبد ، گفت: رئیس جمهور آینده باید بتواند سکان دار خوبی برای اداره کشور در چنین وضعیت و نابسامانی های اقتصادی باشد؛ بنابراین فراکسیون اصولگرایان رهروان در حال رصد کاندیداهای ریاست جمهوری است و در نهایت یا از کاندیدایی حمایت می کنیم و یا خود کاندیدا معرفی می کنیم و یا از هیچ کاندیدایی حمایت نمی کنیم.
رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، همچنین در پاسخ به این سوال که آیا این فراکسیون با مراجع تقلید، جامعیتن و یا دیگر گروهها و چهره های اصولگرا دیدار و رایزنی سیاسی انجام داده است؟ تصریح کرد: حتما رایزنی با جامعتین و گروههای مختلف جریان اصولگرایی در برنامه فراکسیون هست که در زمان خودش انجام خواهد گرفت.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، در مورد ائتلاف اصولگرایان یادآور شد: اساسا ائتلاف فی حد ذاته خوب است به شرط آنکه در این ائتلاف ها اصول و قواعد بازی رعایت شود.
وی تاکید کرد: افرادی که ائتلاف را می پذیرند باید به قواعد و نتیجه آن پایبند باشند و در غیر این صورت این مدل انتخاباتی نتیجه ای جز اختلاف و ایجاد شکاف نخواهد داشت؛ مانند آنچه که در سال 84 اتفاق افتاد.
جلالی، با شاره به دیگر قطب های جریان سیاسی و رقبای جریان اصولگرایی در انتخابات ، گفت: طبعا جریانات دیگر هم برای انتخابات در حال مطالعه هستند که جریان اصلاحات هم از این قاعده مستثنی نیست.
رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، ادامه داد: در درون جریان اصلاحات چهره های معقول، متعدل و ارزشی وجود دارد که اگر اصلاح طلبان بر روی آن چهره ها به اجماع برسند می توانند به عنوان یک قطب در عرصه رقابتهای انتخاباتی حاضر شوند.
وی تاکید کرد: اگر اصلاح طلبان می خواهند بعد از فتنه 88 به نظام بازگردند و در چارچوب قوانین موضوعه کشور فعالیت سیاسی داشته باشند بهتر است که با جریان تندرو و رادیکال خود مرزبندی کرده و با چهره های متعادل و ارزشی خود همچون شریعتمداری و امثالهم در انتخابات حضور یابند.
جلالی، همچنین دولت را از دیگر اضلاع رقابتهای انتخاباتی نام برد و خطرنشان کرد: رئیس جمهور اظهار داشته است که ما برگزار کننده انتخابات هستیم و نه حاضر در صحنه؛ اما شواهد و قرائن نشان دهنده این موضوع است که طیف های نزدیک به دولت نیز برای ورود به عرصه رقابتها در کارند و فعالیت های خود را آغاز کرده اند.
/27212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 269397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =