احزاب و رسانه های مخالف چاوز خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام در غیاب رئیس جمهوری این کشور شدند، این درحالی است که معاون اول رئیس جمهوری ونزوئلا بر قانونی بودن ریاست جمهوری هوگو چاوز بر این کشور تاکید کرده است.

به گزارش خبر آنلاین، در حالی که وضعیت جسمانی چاوز در هاله ای از ابهام است و شایعاتی مبنی بر فوت وی در رسانه ها منتشر می شود احزاب و رسانه های مخالف چاوز خواستار انتخابات زود هنگام در غیاب رئیس جمهور شدند. با این حال تصمیم گیری در این باره ، براساس قانون اساسی ونزوئلا در صلاحیت مجلس ملی این کشور است. و مجلس ملی این کشور خواسته مخالفان را نپذیرفته است.این مهم مسئله ای است که دولت و مجلس ملی ونزوئلا به شدت با آن مخالفند.

در همین حال ایسنا به نقل از پایگاه خبری لبنان فایلز خبر از تظاهرات حمایتی از چاوز می دهد.این تظاهرات در روز مراسم تحلیف هوگو چاوز انجام میشود.

در همین زمینه دیوسدادو کابلو، رئیس مجلس ملی ونزوئلا اعلام کرد: تظاهرات گسترده‌ای در روز پنجشنبه در کاراکاس در حمایت از هوگو چاوز، رئیس‌جمهوری ونزوئلا که اکنون در کوبا در حال معالجه است، بر پا خواهد شد.

این روز، زمان مشخص شده برای ادای مراسم تحلیف چاوز و تعیین مجدد وی به عنوان رئیس‌جمهور است. کابلو مردم را به بر پایی تظاهرات گسترده در کاراکاس در مقابل کاخ ریاست جمهوری دعوت کرد تا از این طریق مردم با حضور تعدادی از مقامات کشورهای دوست، حمایت خود را از چاوز نشان دهند. در مقابل مخالفان ونزوئلایی اعلام کردند در صورتی که چاوز قادر به انجام سوگند نباشد، از هواداران خود خواهند خواست تا به خیابان‌ها بیایند و از رئیس پارلمان بخواهند تا قدرت را در دست بگیرد.

به گزارش خبر آنلاین، هوگو چاوز که از سال 1999 همچنان قدرت را در ونزوئلا در دست دارد هم اکنون رئیس جمهور این کشور محسوب می شود. نیکلاس مادورو معاون اول رییس جمهور و وزیر امورخارجه ونزوئلا هم که در غیاب چاوز اداره امور کشور را برعهده دارد می گوید چاوز بطور قانونی و براساس رای مردم برای دور جدید رییس جمهور ونزوئلاست و اگر در روز دهم ژانویه هم در مجلس حاضر نشود، براساس قانون اساسی کشور می تواند هر وقت توانست در مجلس یا در برابر دیوان عالی قضایی سوگند ریاست جمهوری را ادا کند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 269281

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =