۰ نفر
۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۱

واحد مرکزی خبر نوشت:

رسانه های مصری تصاویری ویدئویی در اینترنت منتشر کرده اند که در آن رئیس جمهور این کشور به صراحت نظرخود را در مورد اسرائیل و یهودیان بیان کرده است. به نوشته روزنامه اینترنتی روسی لنتا در این فیلم که درسال دو هزار و ده ضبط شده محمد مرسی اسرائیلی ها را خونخوار و از نسل خوک و میمون نامیده و اقدامات آنها را بسیار منفی ارزیابی کرده است.
به گفته وی هرگونه گفتگو با اسرائیلی ها به منزله هدر دادن وقت و امکانات است و به همین دلیل هیچ مفهومی ندارد. مرسی مقاومت را تنها راه حل مشکل فلسطین نامیده، گزینه حل و فصل تدریجی بحران را به طورکامل رد کرده و اظهار داشته که حکومت خودگردان فلسطین به دست دشمنان آمریکایی و صهیونیستی و تنها با یک هدف یعنی مقابله با اراده و منافع مردم فلسطین ایجاد شده است.
به گفتی مرسی که درآن زمان نماینده جنبش اخوان المسلمین بود صهیونیستها جایی در خاورمیانه ندارند و باید آنها را از سرزمینهای عربی و اسلامی و نیز از تمامی کشور های مسلمان بیرون کرد.
براساس این گزارش مرسی در این فیلم همچنین دیدگاههای خود را در مورد حق موجودیت اسرائیل بیان کرده و اظهار داشته است که رژیم صهیونیستی نباید جایی در سرزمین فلسطین داشته باشد. او تاکید کرده است که به هیچ مرزی را که اسرائیل را از مناطق فلسطینی مجزا می کند به رسمیت نمی شناسد چون همه این سرزمینها به فلسطینیان تعلق دارد.
به گفته وی زمان توقف گفتگو با اسرائیل و پایان دادن به ایده ایجاد دو کشور برای دو ملت فرا رسیده است چون آنها چیزی جزخیال نیستند. ماهیت صهیونیستها تجاوزکارانه است و به همین دلیل آنها فقط زبان زور را می فهمند. با وجود این نقطه نظرات رئیس جمهور مصر درمورد اسرائیل، آمریکا به کمکهای نظامی و مالی به این کشور ادامه می دهد که حجم آن از یک میلیارد دلار در سال فراتر می رود.
52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 269008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 0
    دمش گرم
  • زارعی IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 0
    خب آدم همیشه که نظرش مثل سابق نمیمونه .مرسی قبلا دشمن اسرائیل بوده ولی حالا نظرش کاملا برگشته و میخاد باهاشون دوست صمیمی و جون جونی باشه .خدا رو چه دیدین شاید یکی دو روز دیگه خبر تجدید فراش و ازدواج سومش هم با یه زن جوون و اسرائیلی منتشر بشه .ازین موجود هیچی بعید نیست