امروز نماینده های آذربایجان غربی، درخواست اعزام دانش آموزان پیرانشهری به خارج از کشور را مطرح کردند.

به گزارش خبرآنلاین؛ نادر قاضی پور، نماینده ارومیه امروز در صحن علنی مجلس در تذکری با اشاره به وخیم بودن حال 3 دانش آموز حادثه دیده آتش سوزی مدرسه ابتدایی پیرانشهر، گفت: 3 نفر از دختران آسیب دیده در حادثه آتش سوزی وضعیت وخیمی دارند و باید برای مداوا به خارج از کشور اعزام شوند.

او خواستار دستور رییس مجلس به وزارت بهداشت و آموزش و پرورش برای رسیدگی به این موضوع شد: شما به عنوان رئیس مجلس و من به عنوان رئیس مجمع نمایندگان ارومیه باید با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی زمینه اعزام به خارج این سه دختر دانش آموز را فراهم کنیم.

همچنین رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر از لزوم اعزام 3 دانش‌آموز حادثه‌دیده پیرانشهر به خارج از کشور خبر داد و گفت: طی نامه‌ای امروز این موضوع با رئیس‌جمهور مطرح می‌شود.
او به فارس گفت: طی بررسی‌هایی که از وضعیت دانش‌آموزان حادثه‌دیده پیرانشهر داشتیم، مقرر شد که طی نامه‌ای به رئیس جمهور، شرایط 3 دانش‌آموز برای اعزام به خارج از کشور فراهم شود.

به گفته خضری، 2 دانش‌آموز بستری شده در بیمارستان اصفهان و یک دانش‌آموز بستری شده در مشهد نیازمند اعزام به خارج از کشور هستند.

او اظهار امیدواری کرد که مراحل قانونی انجام اعزام این دانش‌آموزان به خارج از کشور به سرعت فراهم شود.

 

تشکیل یک تیم حقوقی برای احقاق حق قربانیان حادثه شین آباد

در پی آتش سوزی در کلاس درس مدرسه دخترانه روستای «شین آباد» در پیرانشهر و انتقادات مطرح شده پیرامون این حادثه و پیگیری‌های قضایی آن، گروهی از وکلاء با تشکیل تیمی مستقل قصد دارند برای احقاق حق قربانیان مجروح و متوفیان این حادثه تلاش کنند.

عثمان مزین وکیل دادگستری و یکی از اعضای این گروه حقوقی به ایسنا گفت: این تیم حقوقی شامل 9 نفر از وکلای دادگستری است که تاکنون سه نفر از وکلاء در تهران و 3 نفر دیگر از وکلاء در استان های آذربایجان غربی و کردستان برای حضور در این گروه اعلام آمادگی کرده‌اند. در این تیم وکلای سرشناسی هم‌چون صالح نیکبخت نیز حضور دارد.

 

مزین با بیان این که تعدادی دیگر از قربانیان حادثه دیده پیرانشهر برای پیوند پوست صورت در حال اعزام به مشهد هستند، گفت: این گروه حقوقی گفت و گوهایی را با رسول خضری، نماینده پیرانشهر در مجلس در خصوص حمایت از کودکان حادثه دیده شین‌آباد و کمک به خانواده‌های قربانیان آن انجام داده است و مذاکرات و تلاش‌هایش را هم‌چنان برای احقاق کامل این افراد ادامه خواهد داد. این تیم حقوقی آمادگی خود را اعلام کرده که بدون هیچ چشم‌داشت مالی، وکالت این افراد اعم از قربانیان این حادثه و خانواده‌های آنان را برعهده بگیرد تا با طرح شکایت علیه مسوولان مقصر در این حادثه، مقصران احتمالی آن مجازات شوند.

او گفت: متاسفانه علی رغم قول‌های مساعدی که در روزهای نخست از سوی مسوولان منطقه آذربایجان غربی داده شده است اما تاکنون مسوولان مربوطه اقدامی در راستای حمایت قانونی از لحاظ حقوقی، بهداشتی و درمانی از قربانیان این حادثه و نیز خانواده‌های آنها به عمل نیاورده‌اند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 268813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیما-مرادی IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    16 0
    سلام.همانطور که در نظرات قبلی اعلام کردم یکی از دانش آموزان حادثه دیده بنام سیما مرادی هم اینک در بیمارستان اصفهان بستری می باشد دیشب که تلفنی با پدر ایشان جلال مرادی(پسر خاله من) صحبت کردیم درمورد اعزام دخترش به خارج از کشور ابراز بی اطلاعی نمودند.من به محض بدست آوردن خبرهای تازه وموثق از سیما مرادی شما دوستان عزیز ومدیریت محترم خبر آنلاین را در جریان خواهم گذاشت. ****آرزوی سلامتی برای این عزیزان***** موفق باشید.
  • بدون نام IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    23 0
    همین خرج ها رو تا سالم بودن می کردین الانم این بچه های معصوم 1 ماهه دارن با مرگ می جنگن تازه می خواید نامه بنویسید واسه رئیس جمهور؟....یه عده می گفتن شاید آقای احمدی نژاد در جریان نیست که عکس العملی نشون نمی ده،پس راست بوده! امیدوارم حداقل بعد از این 1 ماه که فهمیدن، زیر نامه پاراف کنن "سریعا پیگیری شود" و یه نامه دیگه بنویسن تا شر آتش از تمام مدرسه های ایران کنده بشه!